امکانات آیفن ۱۴

امکانات آیفون 14

به نام خدا

 

امکانات آیفن ۱۴ :

یکی از خبرهای منتشر شده و پر بازدید اینروزها خبر آیفن ۱۴ می باشد که قطعا iOS 14 را می توان یکی از مهم ترین بروزرسانی های منتشر شده برای سیستم عامل اپل دانست . گفته می شود این ورژن ویژگی ها و قابلیت های جدید بسیاری را در خود جای داده است که توجه خیلی ها را جلب کرده است ( البته بخش اعظمی از این قابلیت های جدید مدت هاست که در گوشی های اندرویدی در دسترس کاربران قرار دارد) حالا مدتی است که اپل نسخه نهایی از سیستم عامل iOS 14 را در اختیار کاربران گوشی های هوشمند خود قرار داده است که کاربران گوشی آیفون ۶ اس و جدیدتر از آن می توانند با استفاده از این آپدیت OTA، دستگاه های خود را به این سیستم عامل جدید مجهز کنند.

 

گزیده

تاریخ عرضه iOS 14 :

در این باره بالاخره پس از انتظار و حدس و گمان های پیرامون این قضیه درباره ios 14 ، حالا این سیستم عامل جدید اپل در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۷ شهریور ۹۹) منتشر شد. البته این به این معنی نیست که تا زمان انتشار آی او اس ۱۴ هیچ اطلاعات جدیدی به دست کاربران اپل نرسیده باشد. اپل همیشه در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که هر سال در ماه جون برگزار می‌شود از برنامه‌هایی که برای نسخه‌های جدید سیستم عامل خود دارد صحبت می‌کند.( امکانات آیفن ۱۴ )

 

گزیده

ios 14 و سازگاری آن با مدل های آیفن :

گفته می شود طبق گزارش و تحقیق از یکی از کارکنان اپل ، ای او اس ۱۴ با همان گوشی‌هایی که ای او اس ۱۳ با آن‌ها سازگار بود سازگاری دارد. پس در این صورت سیستم عامل iOS 14 همچنان از آیفون اس ای و آیفون ۶ اس پشتیبانی می‌کند. ( نکته قابل توجه آیفون ۶ اس در زمان عرضه ای او اس ۱۴ پنج ساله خواهد شد و این تقریبا همان سنی که اپل پشتیبانی از دستگاه‌هایش را قطع می‌کند)

 

قابلیت App Clips چیست :

باید بدانید که App Clips، یکی از قابلیت های جذاب و مهم سیستم عامل iOS 14 است. این قابلیت در iOS 14 روش های جدیدی برای استفاده و فراخوانی برنامه ها در اختیار کاربران قرار می دهد.( امکانات آیفن ۱۴ )

گزیده :   پایان کاروان مسابقات کشورهای اسلامی 2021

 

گزیده

یعنی وقتی توسعه دهندگان نرم افزارها این قابلیت را به محصولات خود اضافه کنند کاربران می توانند براحتی و با استفاده از ارتباط NFC یا کدهای QR و یا حتی لینک های وب، بدون اینکه برنامه ها را بر روی دستگاه خود نصب کنند، نسخه کوچک و سبکی از آن ها را به اجرا درآورند. حالا با استفاده از قابلیت App Clips در سیستم عامل iOS 14 می توانید بدون نیاز به دانلود یک برنامه و حتی ثبت نام در آن، به یک یا چند قابلیت مهم از آن دسترسی پیدا کنید.( امکانات آیفن ۱۴ )

 

 

قابلیت های ios 14 در ویجت چگونه است :

می توان گفت یکی دیگر از ویژگی های ios 14 که پیش از این در نسخه‌های قبلی در دسترس نبود مربوط به ویجت هاست. اگر شما کاربر اندروید باشید قطعاً می دانید ویجت چیست (البته اگر کاربر آیفون باشید هم از آن جایی که مدت زیادی از تاریخ انتشار ای او اس ۱۴ می‌گذرد قطعاً با ویجت آشنایی دارید) ویجت‌ها نمایش ثانویه از برنامه‌هایی که قبلاً نصب کرده‌اید هستند

گزیده

و بدون اینکه نیازی به باز کردن برنامه باشد، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. البته قبل از این هم در ویو روز ای او اس ویجت ها بکار گرفته شده بودند، اینک در ای او اس ۱۴ به شما اجازه می‌دهند آنها را به هرجایی از هوم اسکرین که دوست داشتید منتقل کنید و از طرفی هم می‌توانید ویجت‌های سفارشی با ۳ اندازه‌ی متفاوت بسازید و اطلاعاتی که ویجت‌ها برایتان نمایش می‌دهند را مشخص کنید.( امکانات آیفن ۱۴ )

 

 

در Messages به مخاطبین خود اشاره کنید :

در اینجا یک قابلیت مهم برنامه Messages در سیستم عامل iOS 14 می باشد و امکان اشاره کردن به مخاطبین در گفتگوهای گروهی و دست جمعی است. یعنی می توان در این برنامه هم مثل بسیاری از دیگر برنامه های پیام رسان و اجتماعی (مثلاً توییتر) به مخاطبین مختلف اشاره و آن ها را از منظور خود آگاه کرد. به طور مثال اگر مایل باشید هنگام که در گفتگوی گروهی قرار دارید می توانید نام یک شخص از مخاطبان خود را تایپ کنید حالا یک لیست کوچک نمایش داده می شود که می توانید با لمس هر کدام از گزینه های موجود به آن شخص در لیست بالا آورده شده اشاره کنید و اگر نام شخص مورد نظر به یک تگ تغییر حالت دهد و رنگ آبی به خود گیرد متوجه باشید که کار اشاره به آن شخص به درستی صورت گرفته است .( امکانات آیفن ۱۴)

گزیده :   کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

 

گزیده

گوشی آیفن ۱۴ و مترجم :

یک اتفاق دیگر اینکه سیستم عامل iOS در جدیدترین نسخه خود یک برنامه پیش فرضِ تازه را هم در خود جای داده است. این برنامه Translate نام دارد یعنی همانطور که نامش نشان می دهد می تواند به عنوان یک مترجم کلمات و عبارات مختلف را به زبان های گوناگون ترجمه کند. برنامه Translate قادر است اطلاعات ورودی خود را از طریق تایپ کلمات و همچنین صوت دریافت کند. همچنین متون ترجمه شده را به صورت صدا برای کاربران بازپخش کند. از طرفی در این برنامه می توان به ذخیره متون و کلمات ترجمه شده در تب جداگانه ای با عنوان Favorites اشاره کرد. برای اضافه شدن متون ترجمه شده به این بخش تنها کافی است بر روی آیکون نشان داده شده با شکل ستاره کلیک کنیدبه همین راحتی .( امکانات آیفن ۱۴ )

 

گزیده

کلام آخر و گزیده 🙁 امکانات آیفن ۱۴ )

این گوشی خیلی قابلیت های چشم گیری دارد که فرد می تواند از همه آنها استفاده کند و لذت ببرد یکی از ویژگی های جذاب آن دو ضربه پشت گوشی یعنی در ios14 با دو بار ضربه زدن به پشت گوشی خود به یک میانبر جدید دسترسی خواهید داشت . در واقع ios14 به شما اجازه می‌دهد که دو ضربه و سه ضربه را به یک عملکرد خاص لینک کنید. به طور مثال می‌توانید انتخاب کنید که با دو بار ضربه زدن به پشت آیفونتان، گوشی اسکرین شات بگیرد و با سه ضربه صفحه‌ای که باز کرده‌اید زوم شود.

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود 

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها