امین هنرمندان ایران درگذشت

امین هنرمندان ایران در گذشت

به نام خدا

 

امین هنرمندان ایران در گذشت :

به گزارش از خبرگزاری ها امین تارخ بازیگر محبوب و مهجور کشورمان به علت ایست قلبی در تاریخ بیست و هشت شهریور در بیمارستان بستری و متاسفانه در دوم مهرماه درگذشت . او موفق به دریافت لوح افتخار ( هنرمند ملی ) شده بود که برازنده ایشان بود . روحش شاد و نامش جاوید و ماندگار .

گزیده

امین تارخ کیست :

این هنرمند خوب کشورمان متولد بیستم مرداد ماه سال ۱۳۳۲ بود که در محله ( سردوزک ) چشم به جهان گشود و بخاطر شغل پدرش در شش سالگی از شیراز به سیستان و بلوچستان نقل مکان کردند و بعد از سه سال دوباره به شیراز برگشتند و ایشان در شیراز به ادامه تحصیل پرداخت . او در سال ۱۳۵۱ به دانشگاه تهران راه یافت و سپس در سال ۵۶ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارق التحصیل شد . (همچنین تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ و با کسب مدرک فوق لیسانس و در رشته مدیریت فرهنگی به پایان برد )

 

گزیده

زندگی هنری و فعالیت هنری امین تارخ :

از زندگی و فعالیت های هنری ایشان که با هم ادقام شده بود می توان گفت او یک هنرمند بی نظیر در عرصه تئاتر و بازیگری بوده و نقش های مهم و مختلفی در فیلم و سریال های تلوزیونی و همچنین سینمای خانگی ایفا کرده است . وی به عنوان هنرپیشه و همچنین به عنوان عضو هیئت داوری در جشنواره‌های ملی مختلف و همین‌طور به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما حضوری فعال داشت. (امین تارخ به عنوان میهمان به جشنواره‌های مسکو، ژاپن و آلمان نیز دعوت شده بود )

 

گزیده

تاسیس کارگاه آزاد بازیگری :

امین تارخ در سال ۱۳۷۳ نخستین مدرسه بازیگری را (بانام کارگاه آزاد بازیگری) در تهران تأسیس کرد ومی توان گفت یکی از مؤسسات آموزش بازیگری سینما در ایران محسوب می‌شود. که اشاره می شود دانش‌آموختگانی مانند: حبیب رضایی، خانم مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، پوریا پورسرخ، مریم بوبانی، غزل صارمی، مجید مشیری، رامین راستاد، مهدی امینی‌خواه، شبنم مقدمی، شهرام قائدی، بیتا سحرخیز، شهناز شهبازی، مینا احمدوند، پاشا رستمی، مجید واشقانی از این مؤسسه وارد عرصه بازیگری شده‌اند و هر یک جزء هنرمندان محبوب کشور هستند.( همچنین گفته می شود موسسه ایشان در سال ۱۳۷۹ اقدام به ارتباط با سایر مدارس بین المللی آموزش بازیگری کرد و استاد امین تارخ به مرکز فیلیندرز درامای استرالیایی جنوبی دعوت شد . او دوسال به عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس نمود )

گزیده :   فاطمه مقیمی من میلیاردم

 

گزیده

هنرمند ملی :

درباره ایشان گفته می شود در سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از چهرهای برتر و محبوب احیای تئاتر ایران شناخته شد . و در هجدهمین جشنواره تئاتر و فیلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و همچنین به عنوان یکی از کارگردان های هنری حضور یافت .

 

گزیده

ازدواج و حوزه بازیگری :

او در سال ۵۶ با خانم منصوره شادمنش ( ایشان دختر خانم پری امیر حمزه بازیگر توانای کشور هستند ) ازدواج کردند که ایشان نیز در حوزه هنر فعالیت داشتند و حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های ، مانی ، نامی ، نیما است که هر سه در عرصه هنر فعالیت دارند. آقای تارخ در عرصه بازیگری نیز یکی از فعالان مقتدر و توانا بودند که جامعه هنری به ایشان افتخار می کرد . ازبازی و نقش آفرینی ایشان در سریال هایی چون : بوعلی سینا ، معصومیت از دست رفته ، اغما ،سفر سبز و… کنار دیگر درخشش ایشان چه در سریال و سینمای خانگی چه در فیلم سینمایی از شاهکار های این هنرمند مردمی است که می توان گفت در ذهن و جان مخاطب قرار گرفته . (آخرین وداع با پیکر استاد در چهارم مهرماه سال ۱۴۰۱ در قطعه هنرمندان صورت گرفت و ایشان در خانه ابدی خود دفن شد روحش شاد و یادش گرامی ) ( منبع ویکی پدیا ، نمناک )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها