ایستگاه فضایی و دختر بچه هشت ساله

ایستگاه فضایی و دختر بچه هشت ساله

به نام خدا

 

گزیده

ایستگاه فضایی بین المللی و دختر بچه ۸ ساله :

گفته می شود ایستگاه بین المللی (International Space Station ) یک ایستگاه فضایی می باشد که با مشارکت بیش از پانزده کشور ساخته می شود، که این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و تقریبا در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است ، و درباره سرعت آن می گویند سرعت آن در مدار برابر ۲۷،۶۰۰ کیلومتر برساعت می باشد . این ایستگاه فضایی در ۹۳ دقیقه یک مرتبه به دور زمین می چرخد و در مجموع ۱۵/۵ مرتبه مدارگری روزانه اطراف زمین دارد .
(نکته قابل توجه ایستگاه فضایی بین المللی در ماه چند بار بر فراز ایران حرکت می‌کند و با چشم غیر مسلح نیز به صورت یک ستاره پرنور دیده می‌شود ) همچنین بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی ساخته شده و گفته می شود تا سال‌های پایانی دهه کنونی چند بخش جدید به آن افزوده خواهد شد ، ضمن اینکه پس از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن خواهد داشت، و ۱۲۰۰ متر مکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم خواهد آورد.

گزیده

محصول و همکاری :

درباره ایستگاه فضایی بین المللی باید بدانید که محصول همکاری مشترک سازمان ناسا ، سازمان فضایی روسیه ، سازمان فضایی ژاپن ، سازمان فضایی کانادا ، سازمان فضایی اروپا ، همچنین سازمان فضایی برزیل نیز از طریق همکاری با ناسا با این برنامه شرکت می کند و سازمان فضایی ایتالیا هم به عنوان یک عضو فعال در سازمان اروپا و همچنین به صورت مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می کند . گفتنی ست سازمان فضایی چین هم علاقه خود برای پیوستن به جمع مشارکت کنندگان و به ویژه از طریق همکاری با سازمان روسیه اعلام کرده است .

گزیده

حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی :

می توان گفت حضور فضانوردان در این ایستگاه بین المللی از آغاز نخستین ماموریت که در ۱۲ آبان ۱۳۷۹ اتفاق افتاد تا کنون و بدون وقفه ادامه داشته است . درحال حاضر ظرفیت شش سرنشین دائمی را دارد که اگرچه هنگام اتصال فضاپیماها و ورود اردوهای جدید درون آن موقت و تا بیش از ۱۰ نفر هم افزایش می یابد و همچنین دو فروند فضاپیمای سایوز هر یک با ظرفیت ۳ نفر به طور دائمی و برای تخلیه اضطراری ایستگاه در هنگام خطر به آن متصلند . گفته می شود تاکنون روی هم رفته فضانوردانی از ۱۷ کشور جهان در این ایستگاه اقامت کرده‌اند که این تعداد شامل ۵ توریست فضایی نیز هست جالب است بدانید خانم انوشه انصاری، فضانورد ایرانی، در روز ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شد و ۹ روز در آن نیز اقامت داشت.

گزیده :   ایلان ماسک و اتوبوس های فضایی

گزیده

تماس ایزابلا هشت ساله با ایستگاه فضایی :

یکی از اتفاقات شگفت انگیز این روزها که در همه دنیا صحبتش است ، تماس یک دختر بچه می باشد یعنی ایزابلا پین یک دختر بچه هشت ساله بریتانیایی خوش شانس توانست با کمک پدرش و از طریق رادیو آماتور موفق شد با ایستگاه فضایی بین المللی ارتباط برقرار کند و کیل لینگرن فرمانده خدمه ماموریت (SpaceX Crew- ۴ ) این تماس را پاسخ داد .

گزیده

متن پیام این گفتگو :

ایزابلا نام و سن خود را به فضانورد گفته و در نهایت برای پاسخ به تماسش تشکر کرد و از آن طرف فضا نورد بعد از آنکه دختر هشت ساله خود را معرفی کرد گفت :
به ایستگاه فضایی بین المللی خوش آمدید ، ایستگاه فضایی بین المللی بفرمایید .
ایزابلا می گوید آن هنگام که تماس برقرار شد احساس کرده به رویای خودش رسیده است. همچنین پدر ایزابلا در پاسخ به سوالی در توییتر درباره نحوه این اتصال رادیو آماتور به ایستگاه بین المللی گفته است : مجموعه ای از شرایط خاص وجود دارد اما برقراری ارتباط بیشتر به شانس شما برمی گردد و در ادامه یاد آور شد که زمانی که ایزابلا دو ساله بود و روی زانوی او می‌نشست تا صحبت دانش‌آموزان مدرسه ( Wellesley House ) با فضانوردان در ایستگاه فضایی را تماشا کند و رویدادی که پدر مسئول سازماندهی آن بود. و ۶ سال بعد … حالا ایزابلا خودش شانس صحبت کردن به صورت مستقیم با فرمانده پرواز اسپیس ایکس را داشته است.

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها