ایلان ماسک و اتوبوس های فضایی

ایلان ماسک و اتوبوس های فضایی

به نام خدا

 

گزیده

ایلان ماسک و اتوبوس های فضایی :

ایده جدید ایلان ماسک برای سفرهای زمینی گفته می شود بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس و نابغه ای که همه او را در عرصه فناوری می شناسند یک ایده فوق العاده در سر می پروراند ایلان ماسک می خواهد امکان سفرهای زمینی را نه با وسیله هایی همچون : دوچرخه ، اتوبوس ، اتومبیل و هواپیما …. بلکه با موشک فضایی را فراهم کند . اسپیکس ایکس احتمالا از موشک های فضایی برای جابجایی افراد بین شهر ها و کشورها استفاده خواهد کرد . او عنوان کرده استفاده از موشک آتی این شرکت که موسوم به BFR، می تواند جابجایی افراد را ظرف ۳۰ دقیقه انجام دهد آن هم مساحتی به اندازه نیویورک تا شانگهای چین . وی این پیشنهاد را در کنفرانسی پیرامون برنامه ها اسپیس ایکس برای سفر به مریخ و ماه مطرح نمود .( گفته می شود برای این طرح از یک سیستم موشکی بین سیاره ای استفاده می کنند که ادعا می شود می تواند برای سفرهای تجاری طولانی در زمین هم استفاده بشود ) همچنین با صراحت اعلام کرده مه با این سیستم همگان می توانند در عرض زمان کوتاه به هر کجای کره زمین که می خواهند بروند و سفر کنند . گرچه روش سفر پیشنهادی ایلان ماسک از نظر سرعت، سریع‌ترین زمان ممکن خواهد بود. اما اطلاعات بیشتری از این پروژه فاش نشده است، ولیکن اگر اجرایی شود، هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. البته هنوز جنبه‌هایی نظیر امنیت، هزینه و مقررات دولتی نیز به‌طور جدی مورد بحث قرار نگرفته است، بنابراین انجام این کار هنوز در حد یک رویا است. شرکت اسپیس‌ایکس،گفته زمانی به سلامت بازگرداندن موشک‌ها به زمین نیز غیرممکن بود، اما به آن دست یافتیم که دستاورد خیره‌کننده‌ای در زمینه‌هایی مانند علم موشک و مهندسی هوافضا بود. ( منبع دنیای اقتصادی )

 

گزیده

ایلان ماسک کار آفرین مشهور :(همشهری)

چهره محبوب و کار آفرین و البته ماجرا جو یعنی ایلان ماسک در سال های گذشته چندین بار تاکید کرده است که هدف نهایی اش از تاسیس یک شرکت فضایی برای تسخیر مریخ می باشد . اینک پس از مدت ها پرده از یک پروژه محرمانه کنار زده شد و بالاخره مدیر عامل اسپیس ایکس اعلام کرد که فضا پیمای غول پیکر استارشیپ با هدف اصلی اش رسیدن اتوبوسی آدم ها به مریخ است . بر اساس نمونه اولیه استارشیپ در ماه های آینده و به صورت کنترل شده تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرتاپ خواهد شد و در صورت موفقیت این فضاپیما راهی مدار زمین می شود . ( گفته می شود قرار است بتواند ۱۰۰ نفر یا معادل ۱۵۰ تن بار را با خود به سیارات دیگر ببرد)

گزیده :   جلال دیدنی ها درگذشت

گزیده

ایده زندگی در سیاره های دیگر :

به گزارش رسیده ایلان ماسک در اعلام برنامه های جدید شرکت فضایی خود گفت :
بین محدود بودن به زمین یا گونه ای که فضا را خواهد ساخت می توانید یکی را انتخاب کنید و در ادامه پرسید : کدام آینده را انتخاب می کنید ؟ ایلان ماسک گفته است که امیدوار است مردم با این ایده موافق باشند که انسان برای زندگی در دیگر سیارات منظومه شمسی آماده باشند .

ارستارشیپ :

درباره استارشیپ می گویند آخرین نام از بالاترین مرحله آن چیزی است که ماسک آن را F.B.R نامیده بود. B حرف اول Big به‌ معنای بزرگ و R حرف اول Rocket به ‌معنای موشک است، اما ماسک هرگز معنی F را اعلام نکرده است .

گزیده

تجسم :

ماسک و اسپیس‌ایکس حالا یک راکت بزرگ‌تر را تجسم کرده‌اند. گفته می شود ایلان ماسک برای مدتی حمل‌کننده ساکنان مریخ را درنظر داشت ولی وقتی سرانجام طرحی را در کنگره بین‌المللی فضانوردی در گوادالاجارای مکزیک در سال۲۰۱۶ آشکار کرد، آن را «سامانه حمل‌ونقل بین قاره‌ای» نامید. یک سال بعد ماسک در استرالیا گفت که این موشک کاهش اندازه‌ای در حد یک‌چهارم خواهد داشت و قطر آن به ۹متر خواهد رسید. این همان F.B.R بود. در دومین مرحله مشخص شد که طرح اسپیس‌ایکس، فضاپیمای براقی است که با یک تکه به زمین برمی‌گردد و به‌صورت عمودی فرود می‌آید. و سرانجام در مرحله نهایی اسپیس‌ایکس نام استارشیپ را اعلام کرد. F.B.R
تقویت کننده ابرسنگین : سوال اینجاست واقعا کار می کند یا نه ؟
استارشیپ با تقویت کننده ابر سنگین در واقع موشکی است به همان قدرت ساترن که گفته می شود فضانوردان آپولو ناسا را چند دهه قبل به ماه برد ، تنها با این تفاوت که استارشیپ قابل استفاده مجدد می باشد . ( موشک های فالکون ایلان ماسک در واقع می خواهد با قابلیت امکان استفاده مجدد هزینه سفر به دیگر سیارات را کاهش دهد .

گزیده

ماموریت استارشیپ چگونه است :

در این ماموریت آپولو همه‌‌چیز ازجمله فضانوردان در کپسول کوچکی در بالای فضاپیما جا داشتند و به‌تدریج در طول مسیر بخش‌های مختلف جدا می‌شدند؛ حتی خود کپسول هم یک‌بار مصرف بود. متخصصان می‌گویند استارشیپ درون قلمرویی از احتمالات، ممکن است؛ بدون نیاز به جهش‌های تکنولوژیک دور از ذهن. درواقع، استارشیپ ایده‌هایی را به‌کار می‌گیرد که چنددهه پیش مطالعه شده، اما هرگز ساخته نشده‌اند.
شاید بزرگ‌ترین نوآوری این باشد که اسپیس‌ایکس و ماسک رویکرد تحقیق و توسعه سریع سیلیکون ولی را که ساختن سریع و جبران سریع شکست‌هاست به‌کار گرفته‌اند.

گزیده :   فاطمه مقیمی من میلیاردم

 

گزیده

چه زمان پرتاپ استارشیپ خواهد بود :

براساس برنامه اعلام شده درحال حاضر مقدمه پرتاپ استارشیپ چند پرتاپ آزمایشی است (پیش تر گفته شده بود که در سال ۲۰۲۱ استارشیپ پرتاپ می شود ) همچنین می گویند یک میلیاردر ژاپنی به نام یوساکو موزارو قرار است در سال ۲۰۲۳ با این استارشیپ سفر به ماه را تجربه کند،(نکته قابل توجه اینکه از سال ۱۹۷۲ تا کنون که نیل آرمسترانگ با آپولو به ماه سفر کرد دیگر تا به امروز هیچ کس اقدام به همچین کاری نکرده است ) ( منبع همشهری )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها