تخصص فدای تجملات در ماساژ

تخصص فدای تجملات در ماساژ

به نام خدا

تخصص فدای تجملات در ماساژ

گفت‏ و گوی خودمانی گزیده با یک ماساژ تراپیست

گزیده: لطفا خودتون رو معرفی کنید و کارنامه کاریتان را توضیح دهید.

(تخصص فدای تجملات در ماساژ) آقای شفیعی : بنده احمد شفیعی هستم و ۳۱ سالمه، کار ماساژ رو به طور حرفه ای ۵ سال است که انجام می‏دهم. راستش در آموزشگاه جزیره، هفت مدل یا سبک از انواع ماساژ درمانی را آموخته و مدرک دریافت کرده ام؛ و در کنارش از آموزشگاه فنی و حرفه ای در زمینه ماساژ سنگ داغ، ریلکسیشن و تای ماساژ نیز مدرک دریافت کردم. بخاطر تسلط و علاقه ای که به حرفه خودم داشتم در همانجا مشغول به تدریس نیز شدم.
همچنین مدیریت آموزشگاه آراراکتا را به عهده داشتم. در همان زمان دوره طب سنتی را هم گذراندم چرا که معتقدم طب گیاه شناسی با ماساژ رابطه مستقیم دارد و کمک شایانی به درمان بهتر افراد می کند. برای مثال: اگر مزاج فردی گرم باشد، روغن فلفل برای بدن مناسب نبوده و باعث التهاب پوستی نیز می شود. در درمان ماساژ با روغن مهم است که در چه فصلی چه روغن‏هایی برای ماساژ استفاده شود. همچنین مزاج شناسی کمک موثری به افراد می‏کند تا بدانند که بعد از ماساژ چه دمنوش‏هایی برای آنها مناسب است.

گزیده: تفاوت بین فیزیوتراپی و ماساژ درمانی چیست ؟

آقای شفیعی: خب فیزیوتراپی درمان را براساس استفاده از ابزار و دستگاه قرار می دهد ولی در ماساژ درمانی این کار کاملا با دست انجام می شود و تعدادی ابزار تنها برای کمک و تاثیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. نکته دیگر اینکه ماساژ با انرژی فرد سر و کار دارد و انرژی منفی را دفع و انرژی مثبت را جذب می‏کند. بسیاری از مراجعه کنندگان بعد از ماساژ احساس حال و روحیه خوب را تجربه کرده اند که این نشانه‏ی دفع انرژی منفی می باشد.

تخصص فدای تجملات در ماساژ

گزیده: شغل شما چقد مورد استقبال قرار گرفته است و بیشترین مراجعه کنندگان خانم‏ها هستند یا آقایان؟

آقای شفیعی: راستش می تونم بگم مدت سه سال کامل درآمدی نداشتم تا ماساژ کم کم جا افتاد و مشتریان خودش را پیدا کرد. چون در شهر مشهد ماساژ هنوز شناخته نشده بود ولی امروزه مردم اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورده و بیشتر با خواص ماساژ آشنا شده و به آن اهمیت می دهند. خدا رو شکر حالا از تمام نقاط مشهد مقدس و حتی حاشیه شهر به من مراجعه می‏کنند و به ماساژدرمانی توجه دارند.
آقایان بیشتر از ماساژ استقبال کرده ولی امروزه خانمها نیز به ماساژ روی آورده اند. قابل توجه اینکه ماساژ درمانی شغل لوکسی است و هنوز در اولویت بعضی از افراد قرار ندارد.

گزیده: به نظر شما چه چیزی باعث تشویق و جذب افراد برای ماساژ گرفتن است؟

آقای شفیعی: کار درست و حرفه ای تاثیر زیادی درجذب افراد دارد. یعنی اگر فردی مراجعه کند و از کار ماساژیست راضی باشد و نتیجه ببیند، قطعا ماساژ را به دیگران نیز معرفی و توصیه می کند.
امروزه آموزشگاه برای تعیلم زیاد است ولی بسیاری از آنها کاری درست و حرفه ای را آموزش نمی‏دهند. عده ای هم به آنجا مراجعه کرده و تعلیم می‏بینند؛ و در نتیجه ماساژ درمانی را هم به طور صحیح برای مراجعه کننده‏ ها انجام نمی‏دهند چرا که صحیح آموزش ندیده اند. در نهایت وقتی افراد ناراضی باشند و نتیجه مطلوب را دریافت نکنند، دلسرد شده و به دیگران نیز توصیه نمی کنند.
بسیاری از کسانی که به من مراجعه می‏کنند از ماساژیست‏هایی که قبلا به آنها مراجعه کرده اند ناراضی بوده، گلایه می‏کنندکه درد آنها بهتر که نشده هیچ تشدید هم شده است.
پس کار درست و حرفه‏ای بسیار مهم است و در کنار آن اطلاع رسانی برای خواص درمانی آن لازم؛ و تبلیغات نیز کمک شایانی به تشویق افرادی میکند که می خواهند برای بار اول ماساژ را تجربه نمایند.

تخصص فدای تجملات در ماساژ

گزیده: آیا برای ماساژ درمانی حتما باید دوره درمان بگذرانند؟ یا یک جلسه هم کافی است؟

آقای شفیعی: بستگی به این دارد که برای چه چیزی مراجعه کرده اند. بعنوان مثال اگر مشکل دیسک کمر دارند باید حتما چند جلسه مورد درمان قرار بگیرند.
در این حین تعداد جلسات درمان در مواردی مثل سیاتیک یا دیسک کمر بسته به اینکه چه سبک ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است. گاه عده‏ای برای ریلکس کردن ماساژ میگیرند و می توانند هر زمان که احساس نیاز کردند مراجعه نموده و نیاز به دوره درمان خاصی ندارند.

کانال تحت وب گزیده
مصاحبه های اختصاصی گزیده
گزیده: به نظر شما علم ماساژ تا به امروز چه تغیراتی داشته است؟

آقای شفیعی: ماساژ علمی است که اگر کسی شغل و حرفه اش این است باید هر روز خود را بروزرسانی کند. در این علم استادی وجود ندارد. باید بتوانی به شیوه درست وصحیح از ابزارهایی که برای این کار و به این کار وارد می شود استفاده کنی. بعنوان مثال یکی از همکاران بنده بیماری قلبی را با ماساژ درمانی بهبود داده است. به این شکل که با ماساژ فشاری، اسکلت بیمار را صاف و راه قلبی او را باز کرده و بیمار تا حد زیادی بهبود یافته است.

گزیده :   سازی برای نواختن

تخصص فدای تجملات در ماساژ

گزیده: معمولا برای چه ماساژ‏هایی به شما مراجعه می‌کنند؟

آقای شفیعی: امروزه افراد زیادی از نظر روحی وجسمی خسته هستند و ترجیح می‏دهند علاوه براینکه برای درمان کتف و درد شانه مراجعه می‏کنند ( سبک سوئدی کمک خوبی به آنها می‏کند )، ماساژ ریلکسی را هم انجام دهند. از این طریق انرژی منفی آنها هم دفع ‏می‏شود و نتیجه مطلوب‏تری را هم بدست می آورند. معمولا زمان آن نیز بین نیم تا یک ساعت است که یک ساعت مناسب‏تر می باشد.

گزیده: ماساژ صورت معمولا برای چه درمانی کاربرد دارد؟

آقای شفیعی: معمولا برای رفع چین و چروک و رفع غبغب استفاده می‏شود و حتما باید دوره‏ی درمان آنها کامل شود تا به نتیچه دلخواه برسند.

گزیده: ماساژ درمانی برای افرادی که مشکلات پوستی دارند به چه شکل است؟

آقای شفیعی: در اینجا طب مکمل یا همان سنتی کمک بسیار خوبی به این عزیزان کرده است. مثلا افرادی که دچار اگزمای پوستی هستند با روغن مخصوص ماساژ داده می‏شوند که به بهبود آنها کمک می کند. ولی اگر فردی دچار مشکل خاص پوستی است، آن قسمت از بدن ماساژ داده نمی‏شود چرا که ممکن است از طریق دست ماسور به دیگر افراد سرایت کند. به همین دلیل بنده بعد از هر نوبت ماساژ دست‏های خودم را با صابون گوگرد شستشو می‏دهم تا آلودگی را به بقیه منتقل نکنم.

گزیده: آیا متوجه مشکل خاصی در بین کسانی که به شما مراجعه داشته اند، شده‏اید؟

آقای شفیعی: بله. از آنجاییکه کار من کاملا با دست انجام می‏شود در بعضی افراد هنگام استفاده از سرانگشتان متوجه آرتروز و فیبروز در بدن آنها شدم که خودشان از این قضیه بی خبر بودند.

تخصص فدای تجملات در ماساژ

گزیده: چه ابزارهای مهمی در ماساژ مورد استفاده قرارمی‏گیرد؟

آقای شفیعی: چند ابزار کاربردی که در ماساژ مورد استفاده قرار می‏گیرند شامل: ماساژورها، بادکش‏ها، تاکسون‏ها و کرم‏ها هستند.
ماساژورها: مهم ترین دسته از ماساژورها، گان ماساژها هستند.گان‏ماساژها انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردی متفاوتی دارد. یکی از این گان‏ماساژها که ۸ سَری دارد برای قسمت های مختلف بدن مورد استفاده قرارمی‏گیرد. مثلا یکی ازآنها هیتر( گرمکن ) دارد و گرما تولید می‏کند که برای رفع گرفتگی عضلانی بسیار مهم است.
بادکش‏ها: این ابزارها دو نوع هستند: سرد و گرم. بادکش گرم با آتش و بادکش سرد با وکیوم و هر دو نوع با مکش عمل می‏کنند. بادکش‏ها برای رفع گرفتگی و تقویت جریان خون ابزارهای خوبی هستند.
تاکسون ها: (پنجه چکش، ابزار تی) تاکسون تراپی با چکش برای رفع فیبروز وگرفتگی عضلات بکار برده شده و اکثر کوهنوردان از آن استقبال می‏کنند. معمولا اکثر ابزارها برای رفع گرفتگی کاربرد اساسی دارند و صرفا روش استفاده آنها متفاوت است .
کرم ها: کرم ها، پمادها و روغن ها در دسته کرم ها قرار گرفته و شامل مواد ضددرد هستند که بصورت موضعی مورد استعمال قرار می‏گیرند. همچنین روغن‏ها ماده‏ی تاثیرگزاری در ماساژ محسوب می‏شوند.

گزیده: درآخر اگر ناگفته ای باقی مانده است بفرمایید.

آقای شفیعی: خیلی از آدمها هنور ماساژ را قبول و باور ندارند و هزینه کردن برای ماساژ برای آنها دشوار است چون این کار را بیهوده و بی ارزش می دانند. حاضر به پرداخت بهایی برای آرام کردن روح و جسم خود نیستند و به آن اهمیتی نمی‏دهند. ولی اگر این افراد بدانند که ماساژ درمانی چقدر می تواند برای روح و جسم آنها مفید باشد، حتما ماساژ را در برنامه هفتگی خود قرار می‏دهند.
من از همه عزیزان می‏خواهم که برای تن و روح خود ارزش قائل شوند و برای ماساژدرمانی حتما در درجه اول اطلاعات لازم را کسب و سپس به ماساژ درمانگر مراجعه کنند. در آخر از شما تشکر می‏کنم که این فرصت را برای من ایجاد کردید تا بیشتر در مورد شغل خود توضیح داده و مردم را بیشتر با ماساژدرمانی آشنا کنم.

پی نوشت:

ماسور: فرد ماساژ دهنده
ماساژور: ابزار ماساژ
ماساژیست: فرد عالم به علم ماساژ

گزیده :   خنده یا گریه

گزیده

صفحه نخست

تولید محتوا در گروه چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس

 

بیشتر بخوانید ...

5 13 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

29 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadi

تخصص خیلی مهم تر از سالن شیک هست

ریحانه

سلام من واقعا هیچی از ماساژ ودرمان های اون نمی دونستم تا اینکه رفتم و حالم خوب شد حتی توی روحیه منم تاثیر گذاشت.با خوندن این مطلب خواستم تجربه خودم رو به اشتراک بزارم موفق باشید

صبا

چه مطلب خوبی گذاشتید خسته نباشید

ناهید

سلام ممنون بابت توضیحی که درباره ماساژ و لازم بودن اون دادید

شهلا

مرسی بابت این مصاحبه جالب و اموزنده

حنا

خیلی خوبه که این ماساژدرمانی رواج پیدا کنه . ممنونم از شما

نیلوفر

خیلی جالب توضیح دادن مصاحبه بدرد بخوری بود خسته نباشید

ساجده

سلام ممنون خیلی مطلب مفیدی بود

نازنین

خیلی خوب توضیح دادن احسنتون

حمید

سلام خیلی خوب بود خسته نباشید

داوود

من انجام دادم خیلی خوب بود و راضی هستم ممنون از این مطلبی که گذاشتید

لیلا

سلام مطلب خوبی بود افرین

امید

سلام خیلی خوب توضیح دادن حتما امتحان می کنم … خداقوت

صدف

سلام خسته نباشید مطلب خوبی بود و واقعا تاثیر داره ماساژ

زهرا

سلام خداقوت عالی بود