ثبت لبخند شما

ثبت لبخند شما

به نام خدا

ثبت لبخند شما

ثبت لبخند شما گزیده: سلام. وقتتون بخیر. لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید.

نوروزی: من محمد نوروزی مقدم هستم، در حیطه عکاسی ، فیلم برداری ، آتلیه و تمامی کارهایی که مربوط به عکس و فیلم برداری هست؛ سالیان سال هست که در خدمتتون هستم.

گزیده: از چه زمانی شروع کردین و چند سال سابقه کاری دارین؟

نوروزی: از دوران راهنمایی شروع و در دبیرستان بیشتر شد و بعد کامل به این حرفه مشغول به کار شدم، در واقع همراه با تحصیل کار هم می کردم. تابستان ها کلا عکاسی می رفتم و بقیه سال هم نصف روز در عکاسی بودم و شاگردی می کردم. از زمانی که فیلم های نگاتیو بود و عکسها با اتود روتوش می شد و بعد در تاریک خونه چاپ و…در عکاسی بودیم تا الان که همه چی از آنالوگ تبدیل شده به دیجیتال .

گزیده: همه کارهایی که قبلا با آنالوگ بود الان با دیجیتال انجام می دین؟

نوروزی: تقریبا میشه گفت که کسی که تازه وارد میشه خیلی سخته واسش که بخواد عکاسی با دیجیتال انجام بده و تلفیق کنه، ولی ما که تجربه آنالوگ داریم مخصوصا ادیت با دست یا تشخیص رنگ، برای ما این کار خیلی راحت هست ، تشخیص نور در عکس، فرضا چه ژستی برای چه عکسی خوب هست چون همه چی رو با دست انجام دادیم و الان با سیستم و دیجیتال آشنا شدیم می تونیم همون تجربه رو پیاده کنیم. اگه کسی بخواد از صفر شروع کنه و به عکاسی دیجیتال ورود کنه دیگه بازدهی کسی که دارای تجربه است رو نداره یا کمتر داره .

گزیده: چند سال در این حرفه هستین ؟

نوروزی: تقریبا ۲۵ تا ۳۰ سال
گزیده: پس تجربه اون عکاسی ، فیلم برداری قدیمی و بعلاوه این سبک جدید رو با هم دارید؟

نوروزی: دقیقا. از سال ۱۳۸۱ – ۱۳۸۲ داریم دیجیتال کار می کنیم ما تا قبل اون جا نیفتاده بودیم از سال ۱۳۸۶-۱۳۸۷ به این طرف کم کم داشتیم با عکاسی آنالوگ خداحافظی می کردیم و ورود کردیم به عکاسی دیجیتال چون با سیستم آشنا بودیم. دوران سربازی ما با کامپیوتر آشنا شدیم، دوستانی که کامپیوتر بلد نبودن از حرفه عکاسی رفتن بیرون چون کلا عکاسی شد دیجیتال. من جزو کسانی بودم که وقتی مربی می خواست کامپیوتر یا فتوشاپ یاد بده اون زمان می گفتن نوروزی چون سیستم بلد هست بیاد. این شد که من هنوز در حرفه ی عکاسی باقی موندم .

گزیده: پیشرفت و آپدیت شدن تجهیزات چه تاثیری روی کار شما گذذاشته آیا سخت تر شده ؟

نوروزی: الان اتفاقا کار خیلی راحت تر شده، تجربه به دست آوردن مثل سابق نیست که برای شما آزمون و خطا هزینه داشته باشه. با یک دوربین دیجیتال می تونی راحت عکاسی کنی بعد شروع کنی سرعت عوض کنی دیافراگم عوض کنی، آ اس یو عوض کنی یا عکس بگیری و بعد نگاه کنی، ما در گذشته این کار نمی تونستیم انجام بدیم، حلقه فیلم می گرفتیم هزینه داشت چاپ هم هزینه داشت تا متوجه بشیم که در فلان روز در چه نوری در چه ساعتی باچه سرعت و دیافراگمی عکس گرفتیم، حالا ببینیم که خوب شده یا نه باید به ذهن خودمون می سپردیم که برای عکس های بعدی تو همون آب و هوا عکس اینجوری میشه. یعنی فرق عمده اش اینه که الان تجربه راحت تر هست و قبلا این تجربه ها خیلی سخت به دست می اومد .

گزیده: مثل خاک صحنه خوردن، یعنی از صفر شروع کردن ، الان که راحت شده تجهیزات خیلی به کمک میاد درسته ؟

نوروزی: الان تجهیزات به نظر من حرف اول رو می زند.

گزیده: قبلا در قسمت نور پردازی چه کارهایی انجام می دادید و الان چطور؟

نوروزی: نور پردازی جزء کارهای تجربی هست که ابزارش فرق کرده قبلا فلش های ساده بود با دوربین فانوس اگر می گرفتیم. دوتا لامپ صد بود بعد لامپ اسرام اومد که برای فلش ها استفاده می کردیم. الان لامپ های دیجیتالی جاشون رو گرفتن با کیفیت بالا یا سافت باکس های جدیدتر، ولی طرز نور پردازی همون هست، تغییری نکرده، حتی الان بهتر می تونی کار انجام بدی، چون نور پردازی همون لحظه که عکس گرفتی می بینی. سرعت کار بالاتر رفته و ابزار عکاسی چون دوربین ها پیشرفته شده از آنالوگ در اومده و دیجیتال ها روز به روز از نظر کیفیت پیشرفته تر می شه.
یه زمانی می گفتیم دوربین عکاسی فیلم نمی خوره همه تعجب کردن. در مغازه گفتم یک دوربین اختراع کردن مثلا دوربین کونیکا اوایل اومده بود بعدش سونی اومد می گفتن دوربین اومده که فیلم نمی خوره ما شاگرد بودیم اون موقع تعجب می کردیم. برام سوال بود چطور تو این حرفه بمونیم آینده ما چی می شه؟ بعد دیدیم که بهتر شد. فیلم حذف شد، دیجیتال کمک کرد به زندگی، همونطور که به وسائل دیگه کمک کرده. اون موقع دوربین بود ۱مگاپیکسل یا ۲مگاپیکسل و لنزهایی که به خود دوربین وصل بود، الان لنز دوربین دیجیتال مثل لنز آنالوگ جدا میشه، لنزهای پیشرفته تر هست و تاثیر بسیاری در کیفیت عکس دارد .

ثبت لبخند شما

گزیده: الان که با کامپیوتر کار می کنید و ابزارها هم در کامپیوتر بسیار زیاد است نورپردازی باید با همون سافت باکس هایی که می گید انجام میشه یا در نرم افزار فتوشاپ این کارها قابل انجام شدن هست؟
نوروزی:ما یک استادی داشتیم (خدا رحمتشون کنه) استاد احمدلو جزو به نام های عکاسی در ایران بودند. ایشون یک ایده داشتن که زمانی که پشت دوربین می روید باید انتهای کار را تصویرسازی کنید یعنی تمام کار زمانی که عکس می گیری و نور پردازی انجام می دید شما باید تو عکس پیاده کنید. ۱۰% کار میاد توی فتوشاپ یا نرم افزارهای دیگه که می تونی افکت بدی باز هم اون کاستی های عکس بپوشونی ویا بیشتر بهش جلوه بدی وگرنه از نظر ژست ،نور پردازی ،بک گراند صحنه؛ خیلی مهمه قبل عکاسی همون ابتدا همه چی رو آماده کنی تا خروجی بهتری داشته باشی.اگه همه چی رو بسپاری به فتوشاپ یا نرم افزارهای دیگه ۱۰۰% موفق نمی شی. تو حرفه عکاسی رفتن به پشت دوربین و زدن دکلانشور در انتهای کار، حرفی بود که از ابتدا شروع کارم بهم اموزش دادن، مثلا کج بشه یا هر ایرادی با فتوشاپ رفع بشه یک ضعف تو حرفه ماست، با تجربه ای که داری عکاسی کنی نتیجه بهتری داره .

گزیده : عکس ها بدون نرم افزار ها واقعی تر هستند؟

نوروزی: وقتی عکس رو پشت دوربین ببینی دیگه نیازی به ابزارهای جانبی نیست یا خیلی کم میشه، فرق بین سوال اول شما که کسی که از قبل شروع کرده یا الان بخواد شروع کنه همین هست، کسی که بخواد کار کنه اول عکس می گیره بعد نگاه می کنه ببینه خوب شده یا نه و کسی که در گذشته کار می کرده به نظر من اول همه چی رو آماده می کنه بعد یک عکس خوب می گیره، بعد عکس های خوب رو بهتر می کنه، در واقع تصوری از کاری که می خواد انجام بده داره. استاد فخرالدینی یکی دیگر از عکاس های به نام دنیا که برادرهاشون همه موسیقی دان هستن مثل موسیقی امام علی (ع)، یکی از برادرهای کوچیک ایشون یک کتاب در زمینه عکاسی نوشتن، از سوژه هاشون یک روز بعد از مراوده با هاشون عکس می گرفت، سوژه هایی بنام مثل رضا کیانیان کسایی که در عرصه هنر دستی بر آتش دارن یک روز کامل با هم نشست و برخواست می کردن یا ناهار یک ساعت مراوده می کردن بین این مراوده زیر نظر داشت ببینه در چه زاویه ای در چه حالتی و فرمی …کجا خوب میشه بعد از سوژه عکس می گرفت، و فقط یک دونه عکس می گرفت. هنوزم که هنوز فکر می کنم سیاه سفید کار می کنه اگر که مشغول به کار باشن چون اصلا رنگ تو عکس رو قبول نداشت.

عکس رو باید سوژه قشنگ کنه نه رنگ.

گزیده: به جز فتوشاپ چه نرم افزارهای دیگه ای هست که معمولا در صنف شما کار می شود؟

نوروزی: من خودم فقط با فتوشاپ کار می کنم. نمیدونم اگر هم باشه . الان نرم افزار های زیادی در گوشی اومده که کار می کنن وگرنه با سیستم من فقط فتوشاپ می شناسم. بیشتر برنامه های طراحی هست مثل برنامه کورل. مگر این که نرم افزار جدیدی بسازن که فتوشاپ رو کامل تر بکنه، بازار رقابت دست فتوشاپ هست .

گزیده: ما در واقع اینجا بیشتر در رابطه با تخصص خاص شما صحبت می کنیم اما من که وارد مغازه شما شدم می بینم شما در کنار تخصص عکاسی دارید خدمات دیگه ای هم می دید در واقع که بتونه مراجعه کنندگان شما یا مشتریان شما از یک سری خدمات جانبی هم برخوردار باشن و کارشون راه بیفته راجع به این هم لطفا توضیح بدید.

نوروزی: هر کاری که مربوط به خدمات عکس باشه ما انجام می دیم؛ حالا کنارش چاپ رو لیوان ،پازل درست کردن ،چاپ روی فرش، پیکسل می زنیم، کار رزین انجام می دیم، فروش قاب داریم ،فتوکپی ،کارای اینترنتی هم انجام می دیم که در اصل ما نباید انجام بدیم .

گزیده :   دزدها در کمین اند امنیت خودروهای داخلی

گزیده: شما ملزومات عکاسی دارید چون تو هر کدام از این کارهایی که فرمودید به نوعی عکاسی دخیل هست.

نوروزی: بله هرچیزی که مربوط به عکس باشه، مثلا تبدیل فیلم های قدیمی یک مدت بازارش خوب بود باز الان کمتر شده .فیلم پاناسونیک جی وی سی .. هر چی فیلم باشه رو سی دی یا فلش انتقال داده میشه امروز اتفاقا یک فیلم آوردن مال فرزندشون بوده که پاره شده بوده خواستن درستش کنیم که ما انجام دادیم و در حیطه کاری ما هست. برای کار عروسی آشناها انجام می دیم بسترش فراهم باشه مثل زمانی که خودم آتلیه داشتم کار فیلم برداری و عکس برداری انجام می دادم اونجا همه اینا جمع بود و فقط آتلیه داشتم چون نمی رسیدم کار دیگه ای انجام بدم .

ثبت لبخند شما

گزیده: با توجه به صحبت هایی که کردید از جوانی تا به الان نشان دهنده علاقه شماست. حتی در تابستان در زمان تحصیل مشغول به این حرفه بودید. سوال مهم درآمد کافی برای یک زندگی مناسب دارد؟ البته منظورم یک زندگی خیلی خاص و عالی نیست.

نوروزی: بله البته
گزیده: با توجه به این ایام کرونا که داشتیم به اصطلاح پیک کرونا چقدراز لحاظ اقتصادی روی کار شما تاثیر داشت ؟

نوروزی: بیشتر برای همکارهای ما تاثیر داشت؛ مثلا کسی که مجالس کار می کرد یا در باغ تالار بودن ولی برای کار من چون اداری هست زمان هایی که اداره ها تعطیل هستن ما هم تعطیلیم وگرنه در حالت عادی ما تعطیل نیستیم یک کار انجام نمی دیم همه کار انجام می دیم، عکس، کپی، تکثیر و کار اینترنتی و ….کرونا تاثیری در کار ما نداشت. نمیشه گفت بی تاثیر هم بود فقط زمانی که قرنطینه بود ما یک ماه تعطیل بودیم یک ماه کار نکردن ما در واقع چند ماه عقب افتادیم از کار چون اجاره و خرج و مخارج سر جاش هست ولی در کل تاثیر انچنانی نداشت ما با رعایت پروتکل های بهداشتی کار رو ادامه دادیم و مشتری ها می گفتن خوب هست که شما هستین و کار ما راه می افته.
ما همیشه خودمون ژست می دادیم از نزدیک به مشتری ولی اون موقع از دور می گفتیم به چه صورت ژست بگیرن که هر دو رعایت کرده باشیم، چه بسا که همکارمون به خاطر رعایت نکردن فوت کردن. هر چی می گفتیم ماسک بزن رعایت کن؛ اصلا رعایت نمی کردن. یکی از همکارا روزای آخر من دیدمش حال نزاری داشت بعدا خانومش گفت یک ماسک ساده نزدن به این روز انداختشون، البته بیمار زمینه ای هم داشتن.

گزیده : ممنونیم اطلاعات خوبی در اختیار ما گذاشتید حالا میخوام که در رابطه با این رشته افرادی که دوست دارن عکاسی کنند و عموما هم با موبایل عکاسی می کنیم آموزش لازمه در قالب یک پکیج به ما بگید.

نوروزی: ابزار کار خیلی مهمه که داشته باشید. اگر می خواهند کار حرفه ای انجام بدن ولی خب حالا که ابزار کار تقریبا نیمه حرفه ای است باید خودشون رو وفق بدن با همون ابزار نیمه حرفه ای که دارن بتونن به نحو احسن استفاده کنند با گوشی هم که می خوان عکاسی کنند باید یک گوشی که اطلاعات زمینه ای راجع به عکاسی مخصوصا نور سرعت شاتر، دیافراگم یا حتی همون سه تا گزینه که در دوربین و گوشی هاهست و همه می زارن رو حالت اتوماتیک و عکس می گیرن، این نمیشه گفت عکاس خوب باید در واقع دستی تنظیم کنی جایی که دم غروب جوری عکس بگیری که انگار سر ظهر خودت باید تغییرات لازمه اعمال کنید در جذب نور.

گزیده : الان هر فرد یک موبایل دستش هست، یکی از کاربری های زیاد موبایل عکس و فیلم هست، برای عکاس های آماتور شما چه توصیه ای دارید؟

نوروزی: وقتی صحبت از سرعت دوربین میشه ، وقتی صحبت از دیافراگم دوربین میشه، باید اول یه سری اطلاعات پیش زمینه ای هم داشته باشه که این ها چه کارایی هایی دارن. دیافراگم یک پرده جلو دوربین که باز و بسته میشه مقدار نور دهی که قرار به صفحه دیجیتال که قبلا آنالوگ بود بتابه؛ تنظیم میکنه، سرعت وقتی صحبتشو می کنیم یعنی اون سرعت رو دیافراگم تنظیم می کنه ، اون یکی سرعت نور دهی دیافراگم تعیین می کنه که حالا شما می تونید با بالا وپایین کردن عدد های دوربین که اسمش توی دوربین به دیافراگم میگن نوردهی به جای اینکه دوربین بزاری رو حالت اتوماتیک که خودش فلش بزنه یا نزنه، می تونی از این دوتا گزینه استفاده کنی. حتی شما اگر یکمی حرفه ای تر کار کنی و تمرین کنی میتونی از قطره های آب یا از حرکت پنکه با خود گوشی عکس بگیری یعنی دیافراگم رو ببندی بزاری روحالت دستی و از رو اتو برداری، برای عکس گرفتن سرعت رو بیاری بالا که مثلا شیر آب باز کردی یک مشت آب می ریزی بالا یا برگ می ریزی بالا یا هر چیز دیگه ای تو تولدها مخصوصا برف شادی یا برگه های رنگی.
برف شادی تو حالت عادی عکس بگیری دراز می افته اما از سرعت دیافراگم استفاده کنی دونه دونه میفته یعنی قطرات میفته از برف یا بزگتر،یا ماشین در حال حرکت باید بتونی از اون عکس ها استفاده کنی که به اصطلاح میگن عکس پانینگ، بتونی از اشخاص در حال حرکت عکاسی کنی که سایه نندازه شما می تونی با بالا کردن همین عدد ها یک عکس خوب بگیری هم به نور و سرعت کمک کنی البته موضوع بحث ما افکت نیست، افکت خود دوربین برای ما تعیین می کنه، سیاه سفید ، بک لایت ،قهوه ای یا تم قدیمی می کنه ، ما صحبتمون در مورد تنظیم دستی هست افکت ها اختیار از ما می گیره سلیقه ای هست و کسی که بخواد حرفه ای کار کنه همه چیز رو خودش تنظیم می کنه، حتی افکت هم بیاری تو نرم افزار چطوری به این عکس افکت بدی یا بری یک برنامه ای از فضای وب دانلود کنی مخصوص کیفیت عکس باشه .

گزیده: شما می فرمایید افکت های آماده خوب نیست؟
نوروزی: بله دقیقا اون جوری هیچ وقت سراغ حرفه ای شدن نمی ری. وقتی برای هر عکسی خودتون رو ملزم بدونید یک نرم افزاری دانلود کنید تا بتونید کار انجام بدید خیلی بهتره تا اینکه خود نرم افزار افکت بده، اونو همه دارن چه بسا که الان شما فیلم هایی که می بینید در فضای مجازی خیلی ها تکراری هست چون می دونی با فلان برنامه گرفته شده ولی بعضی فیلم ها آدم رو جذب می کنه به خاطر اینکه خودش زحمت کشیده و دستی کار کرده، یک کار خاص انجام داده هم برای مونتاژش و هم برای بخش عکاسی وقت گذاشته ، نور پردازی خوب و طراحی خوب انجام داده بعد اومده ادیت خوبی کرده. همه رو تک تک با نرم افزار انجام داده تجربه من اینو میگه که اونایی که آدم رو جذب می کنه که دستی کار شده مثلا یه عکس میگیری می بینی یک آرم گوشه عکس هست می فهمی دوربین آیفون اینو گرفته طرف تخصصی نداشته، منم گوشی آیفون داشته باشم اون دکمه رو بزنم می تونم این کارو انجام بدم ولی شما موبایل آیفون نداری و یک گوشی دیگه داری چی کار کنی بتونی همون عکس رو بگیری باید اطلاعاتت تو زمینه جزئیات عکاسی و تنظیم دوربین ببری بالا، مهمترینش همون سرعت فاصله کانونی دیافراگم که نور دهی بهش می گن به اصطلاح فارسی .

گزیده: زاویه ما نسبت به سوژه چطوری می تونه باشه ؟

نوروزی: هر سوژه ای برای خودش داستان جدایی داره، بیشتر مواقع سوژه رو باید جوری بگیرید که حتی از یک لامپ که تو فضا هست یک نور معمولی وقتی شما نور حرفه ای تو فضا ندارید استفاده کنید یا فضای بیرون دارید عکس می گیرید نور خورشید رو فقط دارید ولی جوری عکس بگیرید که یک طرف صورت تیره باشه یک طرف روشن که بعد با افکت ها با گوشی یا با نرم افزار کامپیوتر بتونید عکس از حالت یک دست بودن در بیارید.
به نظر من نور و سایه هاست که عکس برجسته می کنه پس شما در هر فضایی که هستین چه فضا باز چه بسته جوری عکس بگیرید که سایه عکس ایجاد بشه، اون سایه ها باعث برجستگی میشه شما وقتی طراحی می کنید فرقتون با یک آدم که مداد دست می گیره چشم چشم دو ابرو می کشه چی هست؟ آدم حرفه ای بهش سایه می ده ما میتونیم کاری کنیم که عکس ما بهتر بشه باید از این سایه استفاده کنیم چه بسا تو زمینه ی نور پردازی ما نور رو کم و زیاد می کنیم بالا پایین می بریم که سایه مورد نظرمون رو روی شی مورد نظر یا روی سوژه زنده پیاده می کنیم.
فرق یک آدم حرفه ای و معمولی همین هست. آدم معمولی یک عکس می گیره فقط می خواد عکس نگاه کنه تو یک نرم افزار بهش افکت بده ولی آدم حرفه ای اونجا دوربین می چرخونه نور می چرخونه شما یک لامپ جلو صورت یک نفر بگیری حرکت بدی میبینی از بینی طرف سایه ایجاد میکنی، با یک لامپ ساده میتونی جوری عکس بگیری که طرف بینیش چندین برابر بزرگ بشه یا کوچیک بیفته .

گزیده :   املاک و مسکن در ابر شهر مشهد

ثبت لبخند شما

گزیده: درمورد عکاسی در فضای باز چه وقت چه عکسی بگیریم؟ توضیح بدید چون اکثر عکس ها در کوه در فضای باز هست.

نوروزی: در فضای باز از نور خورشید باید خوب استفاده کنید، هیچ وقت سوژه پشت به نور نباشه، یک اصطلاحی هست از قدیم می گن باید جوری از نور خورشید استفاده کرد بتونی سایه ایجاد کنی ضد نور هم نباشه، من میگم از جایی باید عکس بگیری بتونی سایه ایجاد کنی که برجستگی در عکس پیدا بشه. در فضای باز شما بخواهید عکس بگیرید حتما از گزینه هایی که گفتم مثل تنظیم کردن نور دهی و تنظیم کردن سرعت استفاده شود، می تونی عکسی بگیرید که پس زمینه محو بشه خود سوژه پر رنگ تر باشه یا برعکس حساسیت عکس (ISO) یعنی درصد نوری که به فیلم می خواد بده کم و زیاد بشه، شما تعیین می کنید. می گفتن فیلم هایی که حساسیتش ۱۰۰-۲۰۰ بود برای نور شدید و برای نورضعیف تر حساسیت ۴۰۰ استفاده می کنیم.
در فضای باز نکته ای هست که باید رعایت بشه، باید طوری عکس گرفته بشه که پس زمینه عکس از سوژه جدا بشه. با تنظیم دستی و نور دهی تمام گوشی ها هم می شود. دونه دونه گزینه ها چک کنن و اطلاع داشته باشن یا سرچ کنن تو اینترنت در مورد سرعت و دیافراگم و اینکه چطور تنظیم می شه بدونن. زاویه عکس هم در فضا باز برای گرفتن عکس ایده ال و خوب مهمه.
مثلا از منظره کوه می خواهید عکس بگیرید که سوژه خیلی ریز نیفته و از کوه هم چیزی پیدا باشه بهترین حالت اینه که دوربین بیاد پایین تر از سطح سوژه که بتونید عظمت کوه رو نشون بدید. یک بخش کار سوژه هست چون در فضای باز هم هستیم یک بخش کار منظره هست یا می خوای یک خیابان خلوت نشون بدی وسط خیابون چنتا درخت هست تا انتها بلوار هم ادامه داره زاویه ای باید اتخاب کنید که درخت آخر هم پیدا باشه عکس قشنگتری بگیرید عمق بدید به تصویر و سوژه هم در تصویر گم نشه.
عکس دیگر پانوراما هست. بیشتر دوربین ها این تنظیم رو داره به طور مثال از یک استادیوم عکس بگیرید یا از یک اتاق کوچک کل اتاق از کنار دست خودتون تا انتها سمت مقابل یعنی زاویه ۱۸۰درجه ای بگیرید. این مدل عکاسی در فضای باز عکس قشنگی به ما می ده . در فضای باز هیچ وقت دوربین رو روی حالت اتوماتیک نزارید. همیشه تنظیمات دستی خوب هست . هر کسی یک ایده ای داره خیلی وقتا دوربین چپه گرفتم خیلی از حالت دوربین که دست می گیرن بهتر افتاده.
پس زاویه هارو باید بیشتر بشناسی، دقت کنی جایی که دوربین رو آوردی پایین دقیقا ۱۸۰درجه دوربین می چرخه و عظمت کار رو نشون میده تو این حالت از یک نفر میخوای عکس بگیری و پس زمینه هم بیفته یا جلو برکه آب هستی حالا شما میخوای هم برکه هم سوژه هم اون طرف برکه رو بگیری آدم قدش کوتاه یا بلند نیفته زاویه مناسب باید پیدا کنی اگر رعایت نشه و بخواین در فضای مجازی به اشتراک بزارید ممکنه باز خورد خوبی نداشته باشه، چون اصول رعایت نشده. باید اصول رعایت بشه و بعد از افکت هم اگر خواستی استفاده کنی .

کانال تحت وب گزیده
مصاحبه های اختصاصی گزیده

گزیده: خیلی ممنون آقای نوروزی از توضیحاتتون و شما عکاسی هم آموزش می دید ؟

نوروزی: خیر فرصت ندارم. کار آموز قبول می کنیم و یک دوره باید بیاد در محیط ما باشه تا کار یاد بگیره به صورت تجربی، خودم چون تجربی یاد گرفتم دوس دارم بقیه هم تجربی یاد بگیرن و علاقه ای داشته باشه وقت بزاره برای کار و در یاد گیری در اصل باید کار آموزش داده بشه تا ما تجربیاتمون رو آموزش بدیم ، چون کار اینطوری نیست که فصل بندی بشه و آموزش داده بشه، کار به مرور در مجموعه که باشه عکس مجلس ،عکس آتلیه ، عکس کودک ،عکس پرسنلی ، کار با کامپیوتر، فتوشاپ ،چاپ روی لیوان به مرور کار که میاد طرف یاد می گیره بحث آموزش به این صورت می تونیم قبول کنیم .

آدرس: بلوار پیروزی بین پیروزی ۳۲و چهارراه کوثر رو به روی سینما پیروزی
تلفن:۳۸۸۲۸۲۸۵
موبایل:۰۹۳۰۶۱۸۲۷۵۴
امکان عکس فرستادن با فایل یا به هر صورت و هر ابعادی عکس بخوان ما چاپ می کنیم یا باز بینی می کنیم برای مشتری می فرستیم تایید کردن چاپ می کنیم.
گزیده:سپاس از وقتی که گذاشتین .

 

 

مصاحبه کننده : سمیرا ابتکاری 

تولید در گروه تولید محتوا چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس

 

بیشتر بخوانید ...

5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپهر

چه مطلب قشنگ و جالبی خداقوت

مریم

سلام ممنون از مطلب خوب شده

مجید

ممنون از اطلاع رسانی شما با این مصاحبه های خوب

بهزاد

سلام مطلب جالبی بود افرین

ندا

قشنگ بود خسته نباشید

جواد

جالب بود خداقوت

مهلا

سلام منم به عکاسی علاقه دارم ممنون از این مطلب خوبتون و خسته نباشید

سپیده

سلام چون به عکاسی علاقه مند هستم لذت بردم مطلب خوبی بود خسته هم نباشید .

نیما

سلام واقعا عکاسی هم شغل جالبی است خسته نباشید