جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

جام جهانی فوتبال قطر 2022

به نام خدا

 

جام جهانی فوتبال قطر 2022
جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

جام جهانی فوتبال مردان هر چهار سال یک بار توسط تیم‌های عضو اتحادیه فیفا برگذار می‌شود،این مسابقات امسال در کشور قطر اجرا می‌شود.
قطر کشوری‌است در جنوب غربی آسیا و درمنطقه خاورمیانه در بخش حنوبی خلیج فارس که با ایران مرزآبی دارد آب‌ و هوای آن گرم ‌خشک است که این امر در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی وقفه ایجاد کرده‌است ، به همین دلیل جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ که بیست‌ودومین دوره‌ی جام جهانی است در ۲۱نوامبر تا ۱۸ دسامبر(۳۰ آبان تا ۲۷ آذر)برپا خواهدشد.
این اولین بار است که این مسابقات در زمان خودش یعنی ماه مه زوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.جام جهانی قطر اولین جامی‌است که در یک کشورعربی وهمچنین دومین دوره‌ایست  که بعد از جام ۲۰۰۲ در آسیا برگزارمی‌شود .

جام جهانی فوتبال قطر 2022
جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

تمهیدات قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ :

قطر ورزشگاه‌هایی را برای اجرای مسابقات درنظر دارد که از نظر تاریخی و میراث فرهنگی قابل انعکاس باشد تا از این طریق کشور خود را به گردشگرانی که برای اولین بار به این کشور آمدند آشنا کند.

به دلیل گرماش شدید این کشور ورزشگاه‌ها مجهز به سیستم خنک کننده خواهند بود وهدف آنها پایین آوردن دمای ورزشگاه‌ها تا ۲۰ درجه سانتی گراد است ینی دمای معتدل ۳۶ درجه فارنهایت وهمچنین این ورزشگاه‌ها در حمایت از محیط زیست بدون پسماند توصیف وساخته شده‌اند.قطر کشوری است که توانسته از تکنولوژی روز دنیا استفاده کند ورفاه را برای گردشگران فراهم کند ،
و امسال که بزرگنرین ومهمترین مساباقات در این کشور برگزار می‌شود سعی دارد تا بهترین امکانات را در اخنیار تماشاچیان قرار دهد.

قطر از سیستم ارزیابی پایداری جهانی (gsas) یعنی سیستمی که سعی دارد با کاهش استفاده از منابع طبیعی مثل آب که امروزه بسیاری ازکشورها با کمبود آن روبه رو هستند وهمچنین کاهش آلودگی هوا،کاهش آلودگی زمین و استفاده اززیرساخت‌هایی که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌زند بهره برداری کرده است و از این رو تمامی هشت ورزشگاهی که برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در نظر گرفته است دارای گواهینامه رسمی این سازمان می‌باشند وقابل ذکر است که ۵ پروژه ورزشگاه‌هایی که راه اندازی شده‌اند توسط معمار آلمانی البرت اشپر جونیور طراحی شده‌اند که ورزشگاه البیت تنها ورزشگاه سرپوشیده از هشت ورزشگاه تعین شده برای جام جهانی۲۰۲۲ است.

گزیده :   لیونل مسی از ابتدا تا به امروز
جام جهانی فوتبال قطر 2022
جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

قرعه کشی زمان بندی مسابقات :

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ یک آوریل یعنی ۱۲ فروردین ۱۴۰۱درمرکز همایش‌های دوحه پایتخت قطر برگزار شد .به گزارش(ورزش سه)گروهبندی تیم‌های جام جهانی در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران با انگلیس وآمریکا وهمیچنین با تیم برنده پلی‌آف اروپا که به دلیل حمله روسیه به اوکراین هنوز معلوم نیست هم گروه است.فیفا اعلام کرده است که در ۱۱ خرداد این بازی که بین اوکراین واسکاتلند است برگزار می‌شود تا برنده به استقبال با بازی ولز برود.

افتتاحیه این مسابقات با حضورتیم ملی قطر در ۲۱ نوامبر۲۰۲۲ ساعت ۱۳ به وقت محلی در ورزشگاه البت برگزار خواهد شد.

جام جهانی فوتبال قطر 2022
جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲

تهیه بلیط برای تماشای باری‌های جام جهانی۲۰۲۲ :

هواداران تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی می‌تواند فقط از سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال بلیط برای تماشای این رقابت‌ها را تهیه کنند.مراجه به هرآرژانس وسایت دیگراعتبار ندارد وکلاهبداری محسوب می‌شود.

 

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها