دزدها در کمین اند امنیت خودروهای داخلی

دزدها در کمین اند امنیت خودروهای داخلی

به نام خدا

دزدها در کمین اند امنیت خودروهای داخلی

گزیده : لطفا خودتون رو معرفی کنید؟

آقای کفاشیان : به نام خدا مرتضی کفاشیان هستم ۳۸ ساله ، تقریبا ۱۲ سال در حوزه قفل و کلید سازی منزل و اتومبیل مشغول به کار هستم ، دامنه کار ما مربوط به در های ضد سرقت ، ایمن کردن و ایمن سازی ورودی های ماشین مثل درب ها ، کاپوت ، صندوق عقب ماشین و… می باشد و این باعث جلوگیری از سرقت اتومبیل های داخلی مثل ایران خودرو و سایپا می شود .

گزیده : با این کارهایی که انجام می دهید چقد امنیت اتومبیل بالا می رود ؟
آقای کفاشیان : میشه گفت لحظه تحویل یک ماشین ۴۰ درصد ایمنی دارد که با کارهایی که ما انجام می دهیم ایمنی خودرو به ۸۰ درصد ارتقاء پیدا می کند .

گزیده : اقدامات امنیتی و ایمن سازی برای خودرو پراید چیست ؟
آقای کفاشیان : برای پراید روش های مختلفی هست :

• حفاظ برای دستگیره که از زیر آب گیر شیشه در را باز نکنند
• قفل کاپوت برای اینکه سرقت باطری و اینا صورت نگیرد
• قفل سوئیچی
• کارهایی هست که می توان روی اتومبیلی مثل پراید انجام داد که ایمنی اش بالاتر برود .

گزیده

گزیده : توی مغازتون کلید و قفل هم دارید یعنی کلید سازی هم می کنید ؟
آقای کفاشیان : بله کارهای خدماتی و کلید سازی برای درب منزل ، مغازه و غیره … جزو کار های اصلی و تخصصی ماست .

گزیده : میشه از دیدگاه خودتون درباره امنیت کاری که می کنید صحبت کنید ?

آقای کفاشیان : از نظر ایمنی تفاوت بین پراید و پژو :
این دو ماشین متعلق به دو شرکت مختلف هستند و طبیعتا با عملکرد متفاوت ، در شرکت سایپا ایمنی اتومبیل هایش حداقل ترین هستند از نظر سرقت ، در شرکت ایران خودرو به مراتب بهتر است ولیکن ضعف هایی نیز وجود دارد .
برای مثال : درب های خودرو های سایپا ( پراید ) به راحتی قابل باز شدن هستند و این امر باعث در خطر بودن وسایل و محتویات داخلی خودرو می باشد .
کاپوت این خودرو ها هم از شر سرقت در امان نیستند و قطعاتی ماننده باطری ، کامپیوتر خودرو و … به سرقت می روند .
درباره بحث ایران خودرو برای باز کردن کاپوت و صندوق عقب دزد زیاد اذیت نمیشه و این برخلاف سایپا هست ، یعنی سایپا درهایش راحت تر باز می شود و ایران خودرو کاپوت و صندوق عقب ، حالا ما چیکار می کنیم .
برای مجموعه خودروهای ایرانی چه ایران خودرو چه سایپا برای محافظت کردن از سرقت قطعات اضافه تر از اونچه شرکت عرضه می کند مثل قفل کاپوت ، محافظ قاب دستگیره ، و قفل های سوئیچی را نصب می کنیم .

گزیده

گزیده : بفرمایید چرا امنیت در این مورد کم است ؟
آقای کفاشیان : به چند نکته درباره ضعف هایی که گفتم اشاره می کنم ، مثلا قطعاتی که برای پراید استفاده میشه یا پژو مخصوصا قفل های سوئیچی ، جایی که کلید میره تا در رو باز کنید قطعه سربی است که بعد از گذشت یک سال بدنه ضعیف میشه و حتی با پیچ گوشتی و کلید در خانه در باز می شود .
ضعف دیگر مثلا جایی که پمپ و قفل نصب شده محافظی ندارد که میله و یا سیمی رد نشه و پشتش آزاده این موردی تو ماشین های ایرانی وجود دارد ، یعنی سیم داخل کاپوت بجایی که از توی اتاق رد بشه از داخل کاپوت ، از توی گلگیر رد شده .

کانال تحت وب گزیده
مصاحبه های اختصاصی گزیده

گزیده: برای این شما قفل کاپوت می زنید ؟
آقای کفاشیان : بله برای ایمنی بالاترش قفل کاپوت می زنیم که دیگه سیم یا میله وارد محفظه قفل نشود و به راحتی امکان باز شدنش وجود نداشته باشد.

گزیده: این ها تاثیری خیلی زیادی که امنیت داشته باشه ندارد ؟
آقای کفاشیان: این ها فقط بازدارنده هستند و باعث می شود که فرد برای سرقت وقت نداشته باشد و به ماشین دستبرد نزند و سراغ ماشین هایی که این موارد را رعایت نکرده ( عموما زیاد هم هستند. ) برود .

کفاشیان : مثال تابلو های عبور ممنوعی که میبینیم و خلاف میکنیم

گزیده : نظر شما درباره انواع دزدگیر ها چیست ؟
آقای کفاشیان : دزدگیر الان بحث رفاهی هست و امکانات ایمنی در آن وجود ندارد ، یک زمانی دزدگیر بحث ایمنی بود؟! وقتی فعال میکردی با کوچکترین ضربه به صدا در می اومد ولیکن الان رفاهی هست یعنی نیای کلید بندازی تا باز بشه و صدا کنه! صد متر جلوتر میزنی و بعد میای درماشین باز هست . اگر واقعا امنیت برای فرد مطرح باشد می تواند از جی پی اس استفاده کند که کارایی خوبی ارائه می دهد .

گزیده :   املاک و مسکن در ابر شهر مشهد

گزیده

امنیت خودروهای داخلی

گزیده : لطفا نحوه داشتن جی پی اس رو توضیح دهید ؟
آقای کفاشیان : شما می توانید بجای دزگیر از جی پی اس استفاده کنید که به صورت آنلاین و آفلاین کار کرده و شما را از وضعیت ماشینتان مطلع می کند ، به صورت نقطه ای هم هست .
در مدل آنلاین خودرو را روی نقشه بصورت زنده نمایش و مسیرآن را مشخص می کند و غیر قابل هک نیز هست . می توان گفت در نسخه آنلاین شما لحظه ای می توانی استعلام بگیرید از وضعیت خودرو.

به طور مثال : شما با ماشین درحال حرکت هستید استعلام می گیرید و همین لحظه هر جا باشید را نقطه می زند ، مثلا اینجا هستید را می زند خیابان امام رضای ۵۹ و یک دقیقه دیگر که رد کنید استعلام بگیرید ، می زند امام رضای ۶۳ ، در کل ماشین شما را جایی که توقف دارید نشان می دهد .
درباره آفلاین معمولا جواب نمی دهد چون شما به اینترنت وصل نیستید و شاید خطای مکانی بدهد . ( و معمولا در ایران از نسخه آنلاین استفاده می شود)

گزیده

خوبی جی پی اس این است که نه بوقی ، نه صدایی و … ندارد و حتی اگر فردی بیاید برای سرقت متوجه نمی شود ماشین جی پی اس وصل است . جی پی اس یک دستگاهی هست که سایزش اندازه یک گوشی اندروید متوسط است نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک و هرجایی از ماشین می توانید آن را نصب کنید و کسی متوجه نشود .

گزیده : هزینه های نصب دستگاه جی پی اس و دزدگیر ها چگونه است ؟

آقای کفاشیان :

حالا که بحث جی پی اس شده بحث امنیتی باید بگم یک مشتری با بنده تماس گرفت گفت ماشین من صفر بوده و دیشب دزدیدن حالا من پیداش کردم و می خوام بیام برایم یک کارهایی انجام بدهید که دوباره سرقت نرود . و نکته جالب قضیه اینکه ایشون جی پی اس روی ماشین خود نصب داشته و به فاصله ای که ماشین خودش رو با سوئیچ خودش می دزدند ، طرف رو تعقیب می کنه ساعت ۱۱ شب ماشین رو جایی پارک می کنند و ایشون میره بالا سر ماشین خودش و با کلید یدک روشن می کنه و میاره ، این یکی از حسن های جی پی اس بود که عرض کردم .

در حال حاظر قیمت آن بین یک میلیون پانصد تا سه میلیون هست . این قیمت بسته به برند و کیفیت و مدل نصب متغییر می باشد . قیمت دزدگیر هم از هشتصد تومن داریم تا چهار پنج میلیون تومن .

گزیده : از گوشه و کنار کارتان هر آنچه لازم است ، برایمان بگویید؟
آقای کفاشیان : در بحث امنیت همین دزد گیر و جی پی اس یکی از مشکلات برای مثال ماشین شما را سرقت کردند و شما به وسیله جی پی اس پیدایش می کنید بعد می بینید از توش چیز هایی سرقت کردند ، که در حرفه ما این کار نیاز به محافظ های ورودی ماشین نیز دارد که اشاره کردم ، قفل کاپوت ، محافظ قاب دستگیره ، و قفل های سوئیچی که به نوعی تکمیل کننده هستند .

گزیده

امنیت خودرهای داخلی

گزیده : توصیه شما برای استفاده مصرف کننده گان خودروهای ایرانی چیست ؟
آقای کفاشیان : در توصیه اول که تا حد امکان اگر می توانید هزینه کنید از ماشین های خارجی استفاده کنید و حالا اگر می خواهید از ماشین ایرانی استفاده کنید توصیه می کنم اول از همه جی پی اس نصب کنید ، و بعد به ایمنی کردن آن اهمیت بدهید .

گزیده : کیفیت اجناس چگونه است ؟

انصاف با وجدان بسیار متفاوت است
آقای کفاشیان : در بازار هم جنس مرغوب برای محافظت خودرو وجود دارد و هم اجناس درجه چند چینی و غیر استاندارد که ما همیشه از اجناس اصلی استفاده می کنیم .
برخی از همکاران از اجناس نامرغوب استفاده می کنند و مشتریان اون هارو به اسم با انصاف می شناسند . با توجه به اینکه ما از اجناس مرغوب استفاده می کنیم خدمات پس از فروش و خدمات پس از نصب خوبی را ارائه می دهیم .

در اخر به خوانندگان محترم عرض میکنم که با توجه به شرایط خودشون لطفا چانه بزنید 🙂

گزیده

گزیده : راههای ارتباط با شما
آقای کفاشیان : نبش خیابان امام رضا ۵۹
تلفن تماس مستقیم : ۰۹۳۳۵۵۰۲۴۹۸

گزیده :   خنده یا گریه

مصاحبه کننده : سمیرا ابتکاری

تولید محتوا در چینود پلاس

 

تبلیغات چینود پلاس

 

بیشتر بخوانید ...

5 12 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

30 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیان

من پراید داشتم و الان سیستم دزگیر برای امنیت بیشتر نصب کردم . ممنون از مطلب شما

ساناز

سلام وقت بخیر خیلی مطلب خوبی تهیه کردید خوندمش ممنونم

داوود

مطلب خوب و آموزنده ای بود ممنون از اطلاعاتی که در اختیار مخاطب گذاشتید

پونه

خیلی ممنون از این مطلب خوب و آموزنده واقعا نیاز هست چنین چیز هایی رو مردم جامعه بدونن مخصوصا درمورد خرید ماشین

نادر

چه توضیحات خوبی دادن خیلی کاربردی هست خداقوت

سمانه

مطلب خوبی بود خداقوت

حمیدرضا

سلام چه توصیه هایی خوبی کردید

سعید

نکته هایی خوبی رو عرض کردن خداوقت

رضا

سلام خداقوت جالب بود

محسن

خداقوت مطلب بجایی بود احسنتون

سودابه

چه نکات خوبی رو گفتن افرین

ابراهیم

سلام مطلب خوبی بود خداوقت

امیر عباس

خیلی کار آمد هست این توصیه ها و توضیح ها ممنون

صالح

سلام مطلب خوبی بود مخصوصا که اکثریت نمی دونن دزد گیر از واجبات… خداقوت

صادق

سلام عالی بود خداقوت…