زیستگاه ترسناک‌ترین موجودات دریایی

زیستگاه ترسناک‌ترین موجودات دریایی

به نام خدا

 

زیستگاه ترسناک‌ترین موجودات دریایی :

بله در درازگودال ماریانا همانگونه که گفته می شود ، آنجا خالق شماری از ترسناک‌ترین مخلوقات این سیاره بوده است. مخلوقاتی که گاه در تور صیادان به دام می‌افتند و موجبات تعجب محققان و ماجراجویان را فراهم می‌آورند. اما ساکنان واقعی این گودال رمزآلود چه موجوداتی هستند و چه ویژگی‌هایی آن‌ها را از دیگر آبزیان متمایز کرده است، این پرسش شاید برای آن دسته که دوست دارند‌اندکی بیشتر با حال و هوای این گودال و ساکنان شگفت‌انگیز آن آشنا شوند، سرگرم‌کننده و قابل توجه باشد. پس همراه گزیده باشید تا بیشتر با این زیستگاه موجودات ترسناک و ناخشناخته آشنا شوید .

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

زامبی Zombie Worm :

یکی از ترسناکترین موجودات آبزی که شاید شما نیز با نام زامبی ناخودآگاه شما را به یاد فیلم‌های آخرالزمانی و هجوم زامبی‌ها برای نابودی نسل بشر می‌اندازد. ولی داستان این زامبی ساکن اعماق اقیانوس تا اندازه‌ای متفاوت است.کرم‌های زامبی همچنین به نام (osedax) هم شناخته شده و از اندازه‌ای بین ۲ تا ۷ سانتی‌متر برخوردار هستند. این مخلوقات ترسناک مسلما در شمار زامبی‌های مرسومی که شما می‌شناسید قرار ندارند، چرا که به جای مغز، از استخوان وال و دیگر ماهیان ساکن اعماق اقیانوس تغذیه می‌کنند،که باید گفت روش تغذیه آن‌ها هم متفاوت است. کرم‌های زامبی فاقد چیزی به نام دهان واقعی هستند، به همین خاطر با ترشح اسید و به کمک نوعی باکتری استخوان را حل کرده و سپس پروتئین و چربی حاصل را هضم می‌کنند. همچنین جالب است بدانید این کرم ها در واقع این جنس ماده است که به استخوان خواری می‌پردازد و جنس نر درون بدن جنس ماده زندگی می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که زامبی‌ها در فرم انسانی به مراتب عادی‌تر به نظر برسند .

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

 

دندان نیشی Fangtooth Fish:

در این باره گویا یک ماهی عجیب که همین لحظه مستقیما از درون فیلم های ترسناک بیرون آمده است . و با یک نگاه کلی می توان علت نامگذاری این ماهی را درک کنیم چرا که فقط کافیست نگاهی به دندان های تیز و ترسناک آنها کرد و نسبتشان با اندازه بدن ماهی داشته باشید ، در واقع این دندان این ماهی بلندترین در اقیانوس می باشد ، و همچنین گفته می شود دندان های نیش مانند آن ها به اندازه ای دراز است که براحتی داخل دهان جا نمی شود ، برای همین سقف دهان این ماهی دارای پاکت های ویژه ای است و هنگام بسته شدن آرواره دندان ها را در خود جای می دهد که این شگفت انگیز است . در مقابل دندان نیشی به سبب محل زندگی خود از دید چندان مناسبی برخوردار نبوده و به همین خاطر به نظر می‌رسد برای شکار به دیگر حس‌های خود وابسته است. به طور مثال : او کوچکترین لرزش یا حرکت در آی را می تواند به خوبی تشخیص دهد و طعمه اش را به این روش تعقیب کند . ماهی دندان نیش با نام علمی ، آنوپلوگاستر کورنوتا Anoplogaster Cornuta نیز شناخته می شود. این ماهی عجیب در اعمال اقیانوس چیزی نزدیک به چهارصد هشتاد متر زیر سطح زندگی کرده و بخاطر ظاهر ناخوشایند غول ماهی هم خوانده می شود ، رنگ آن قهوه ای تیره یا مشکی به نوعی متغیر بوده است و تا پانزده سانتی متر رشد می کند ، یعنی جسته ای کوچک با سری بزرگ و دهانی با تعداد دندان های نیشی بلند و ترسناک.

گزیده :   مکان های عجیب جهان بخش 1

 

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

اختابوس دامبو Dumbo Octopus :

درباره این موجود دریایی باید گفت که اختاپوس دامبو شبیه شخصیت‌های هست که گویی از فیلم‌های دیزنی پا به عرصه وجود گذاشته‌اند. او دارای گوش‌های پهن و بزرگی است. در این اختاپوس‌ گوش‌های پهن در واقع همان باله‌هایش هستند، اما کارکردشان درست شبیه به گوش‌های دامبو بوده و از آن‌ها برای حرکت کردن یا شاید همان پرواز کردن استفاده می‌شود. اختاپوس دامبو دارای یک بدن نیمه شفاف و خپل مانندمی باشد. دامبو اگر چه نام یک گونه اختابوس است ولی در عین حال معرف خانواده ای است که سیزده گونه مختلف را در بر می گیرد ، تمامی این گونه‌ها در اعماق سه تا چهار هزار متری از سطح اقیانوس زندگی کرده و گاهی حتی در عمق هفت هزار متری نیز مشاهده شده‌اند. آن‌ها را باید کمیاب‌ترین نوع اختاپوس دانست و از اندازه‌ای متغیر برخوردارند. در بیشتر مواقع اندازه آن‌ها بیست الی سی سانتی‌متر است. آن‌ها معمولا در آب‌های استرالیا، نیوزیلند، فیلیپین مشاهده شده‌اند.( زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی )

 

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

شیطان دریایی Fanfin Seadevil :

می توان گفت یکی از اعضای مخوف خانواده «Anglerfish» که ظاهر خاص و متفاوت دارد. شیطان دریایی که از زائده‌ی شب‌تاب خود برای جلب توجه شکار استفاده می کند و در عین حال خود را از تیررس دیگر شکارچیان نیز محفوظ نگه می‌دارد. این ماهی مخوف کاملا سیاه رنگ است و این دیگر ویژگی مثبتی است که سکونت در اعماق تاریک اقیانوس را بی‌خطرتر می‌کند. اشکال میخ مانند و مودار روی سطح بدن‌ها در واقع سنسورهایی هستند که به حفظ تعادل ماهی و نیز کنترل و بررسی آب‌های اطراف برای تشخیص حضور شکار کمک می‌کنند. می گویند این نوع ماهی شاید یکی از مخلوقات ترسناکی باشد که تاکنون به چشم خود مشاهده کردید، اما دست کم اندازه کوچک آن‌ها شاید از نگرانی شما بکاهد. جنس ماده این ماهی حدود دوازده تا شانزده سانتی‌متر است، این در حالی ست که جنس نر به مراتب کوچک‌تر بوده و حتی ممکن است تنها یک سانتی‌متر اندازه داشته باشد. از سوی دیگر جنس نر زندگی انگلی دارد، یعنی از همان ابتدا به بدن جنس ماده چسبیده و از باقی مانده غذای او تغذیه کرده و در نهایت هنگام تولید مثل این دو جریان خون خود را به اشتراک می‌گذارند.

 

گزیده :   یوفو چیست ؟

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

هشت پای تلسکوپی Telescope Octopus:

این موجود ترسناک هم از موهبت بدنی شفاف بهره برده و هم به‌طرز جالب توجهی بی‌رنگ و رو است. به کمک این ویژگی‌ها این هشت پا می‌تواند به سادگی و همچون یک روح در میان تیرگی اعماق اقیانوس‌ها از چشم‌ها پنهان شود. گفته می شود این هشت پا در عمق صدو پنجاه تا دوهزار متری از سطح دریا زندگی کرده است و اغلب در نواحی استوایی و نیمه استوایی همچون اقیانوس آرام و آقیانوس هند مشاهده شده است . طول آنها به بیست متر می رد و علت نامگذاری این گونه هشت پا وضع چشمانشان اشاره دارد ، چرا که چشم این هشت پا حالتی لوله مانند داشته و قادر به چرخش به اطراف است (تنها هشت پا با چشمان لوله‌ای در جهان). باید بدانید که آن‌ها برای شکار در تاریکی محیط اطراف نهان شده و از چشمان خود به جای شاخک استفاده می‌کنند.

 

 

گزیده

زیستگاه ترسناک ترین موجودات دریایی

اژدها ماهی Deep Sea Dragonfish :

می توان گفت اژدها ماهی یکی از ابرماهی‌های ترسناک اعماق اقیانوس‌ها می باشد. ماهی عجیب با دندان‌هایی بی‌نهایت بزرگ و البته ویژگی برخورداری از فتوفورها که با درخشش خود چه در امر شکار و چه در فرآیند تولید مثل و جلب توجه جنس ماده کمکی شایان به آن‌ها می‌کنند. باید بدانید که این ماهی عجیب و غریب مجهز به یک زائده‌ی بلند روی چانه است که در انتها به یک فتوفور درخشان ختم شده و همچون قلاب ماهیگیری طعمه‌ها را به دام انداخته و خوراک ماهی را فراهم می‌کنند. طول بدن این ماهی تنها شانزده سانتی متر می باشد که زیاد کسی را به وحشت نمی اندازد .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها