فیلم میان ستاره ای

فیلم میان ستاره ای

به نام خدا

فیلم میان ستاره ای : (Interstellar)

اگر اهل فیلم های علمی تخیلی باشید قطعا با فیلم های ساخت کریستوفر نولان آشنا هستید و حالا ما به یکی از شاهکارهای او پرداخته ایم فیلم سینمایی میان ستاره ای Interstellar) ) که گفته می شود نولان به همراه برادرش جاناتان فیلم نامه آن را نوشته اند . همچنین کیپ تورن یکی از تهیه کنندگان اجرایی و مشاور علمی فیلم می باشد و شما در تمام مدت فیلم هیجان کار حرفه ای نولان را خواهید دید . در ادامه این مطلب همراه گزیده باشید تا بیشتر از این فیلم و جریانات و جزئیات آن بدانید .

 

 

گزیده

درباره ساخت فیلم : ( میان ستاره ای )

گفته می شود وارنر که بیش تر نیز تهیه کنندگی و همچنین توزیع بعضی از فیلم های نولان را برعهده داشت با پارامونت ( استودیوی رقیب خود ) مذاکره کرد تا آن ها نیز روی فیلم سرمایه گذاری کنند ( لجندری پیکچرز از سرمایه گذاران بود و همچنین سینکاپی و لیندا اوبست پروداکشنز هم از تهیه کنندگان این فیلم بودند ) در این فیلم که نشان می دهد بشریت درحال تلاش است تا زنده بماند کارگردان هویته ون هویتما را به عنوان مدیر فیلمبرداری انتخاب کرد زیرا والی فیستر مشغول کارگردانی اولین فیلم خود برتری بود . نولان برای فیلم برداری از فرمت آنامورفیک ۳۵ میلی متری آی مکس ۷۰ میلی متری استفاده کرده است . باید بدانید که فیلمبرداری آن در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۳ و در آلبرتای کانادا ، جنوب اسلند ، لس آنجلس انجام شد .( جلوه های ویژه و طراحی اجرایی فیلم کار شرکت دابل نگتیو بوده است )

نویسندگی فیلم و داستان آن :

جاناتان نولان توسط کارگردان اسپیلبرگ استخدام شده بود تا تخصصی فیلمنامه را بنویسد و مدت چهار سال روی این فیلمنامه کار کرد . ( او برای یادگیری علوم درس نظریه نسبیت را در دانشگاه موسسه فناوری کالیفرنیا برای نوشتن فیلمنامه خواند ، انترتینمنت ویکلی در اظهار نظری گفت : او داستان خود را در آینده ای که واران شده قرار داده ولی با جامعه ای که ناامیدی را قبول نمی کند )

 

گزیده

 

گفته می شود کریستوفر از همان نخست با جاناتان در مورد کاهش منابع روی زمین در آینده‌ای نزدیک، هم‌عقیده بود. محیط فیلم از کاسه گرد و غبار که در جاهایی در آمریکا در زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ اتفاق می‌افتد، الهام گرفته شده‌است. از بازیگران معروف این فیلم اشاره می شود به : متیو مک‌کانهی، آن هتوی، جسیکا چستین، مت دیمون ،بیل اروین، الن برستین، و مایکل کین. داستان فیلم نیز موضوعی جالب است اینکه در این فیلم در آینده زمین به علت آتشک محصولات کشاورزی رو به نابودی می باشد و هر روز محصولات بیشتری نابود می‌شوند. ( فیلم میان ستاره ای )

 

گزیده

 

کوپر (متیو مک‌کانهی) خلبان سابق ناسا بوده که حالا کشاورز شده و همراه پدر زن، پسر جوان و دختر ۱۰ ساله‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند. در فیلم می بینید که مورفی (دختر کوپر) معتقد است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند. کوپر و مورفی کشف می‌کنند شبح یک هوش ناشناخته است که با ارسال پیام با استفاده از امواج گرانشی مختصات دستگاه اعداد دودویی در گرد و غبار به جا می‌گذارد که این مختصات آن‌ها را به تأسیسات مخفی ناسا که توسط پروفسور جان برند (مایکل کین) رهبری می‌شود، راهنمایی می‌کند.( فیلم میان ستاره ای )

 

گزیده

 

در ادامه نیز برند فاش می‌کند یک کرمچاله که توسط هوش بیگانه ساخته شده احتمالاً آن‌ها را به یک سیاره جدید که امیدی برای زنده ماندن و ادامه نسل بشر است راهنمایی می‌کند. مأموریت لازاروسِ ناسا، سه سیاره را که به دور یک سیاه‌چاله غول‌پیکر می‌چرخند، به صورت احتمالی قابل سکونت تشخیص داده‌است . برند کوپر را استخدام می‌کند تا یک سفینه فضایی به اسم اِندورنس را رهبری کند تا اطلاعات آن فضانوردان را به دست بیاورد. اگر یکی از سیارات قابل سکونت باشد بشریت به دنبال او خواهند رفت. عزیمت کوپر مورفی را به شدت ناراحت می‌کند و این دو در شرایط بدی از هم جدا می‌شوند.( فیلم میان ستاره ای)

 

گزیده

افتخارات و جوایز اسکار :

مراسم فرش قرمز میان‌ستاره‌ای ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴ در لس آنجلس برگزار شد. این فیلم در فروش موفق بود و نظرات مثبت منتقدان را هم از آن خود کرد. آن‌ها بیشتر صحت علمی فیلم، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه و بازی متیو مک‌کانهی، ان هتوی و مک‌کنزی فوی را تحسین کرده‌اند. ( فیلم میان ستاره ای )در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار نیز این فیلم نامزد دریافت ۵ جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه گردید.( باید بدانید که میان‌ستاره‌ای همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده‌است )

 

 

نظریه علمی فیلم میان ستاره ای :

گفته می شود کیپ تورن، فیزیکدان نظری، مشاور علمی و مدیر اجرایی تولید فیلم بوده که این خود یک امتیاز است. تورن، مشاور علمی فیلم بود تا تصاویر کرم‌چاله و نسبیت تا بیشترین حد ممکن دقیق باشد ، او گفت درباره تصاویر کرم‌چاله و سیاه‌چاله بحث کردیم و سپس من روی معادلاتی کار کردم که به ما اجازه می‌داد مسیر پرتوهای نور در نزدیکی کرم‌چاله یا سیاه‌چاله را پیش‌بینی کنیم. پس آنچه می‌بینید بر پایه معادلات نسبیت عام اینشتین است . (فیلم میان ستاره ای )

 

گزیده

 

برای ساختن سیاه‌چاله کر کلان‌جرم (که بر خلاف سیاه‌چاله غیرچرخان، کارکره دارد)، تورن با پل فرانکلین، سرپرست تیم جلوه‌های ویژه و ۳۰ متخصص جلوه‌های کامپیوتری همکاری کرد. تورن چندین صفحه از معادلات نظری را در اختیار متخصصان قرار داد، که آن‌ها بر پایه آن، برنامه کامپیوتری جدیدی برای خلق تصاویر نوشتند تا شبیه‌سازی همگرایی گرانشی رخ داده بر اثر این پدیده‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد.تصویر ارائه شده از کرم‌چاله، از نظر علمی صحیح است. به جای نشان دادن تصویری دوبعدی از کره که سه‌بعدی است استفاده شده و بر روی آن تصویری ناهمگون از کهکشان مقصد دیده می‌شود. ( فیلم میان ستاره ای )

 

گزیده

( تورن برای فیلم دو قانون گذاشت اول هیچ‌کدام از قوانین فیزیکی نباید نقض شوند ، دوم، تمامی حدسیات باید از علم سرچشمه بگیرند، نه ذهن فیلم‌نامه‌نویس و نولان این‌ها را به شرط آن که سدی بر سر تولید فیلم نباشند، پذیرفت ) ( فیلم میان ستاره ای)

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها