مهاجرت

مهاجرت

به نام خدا

گزیده

مهاجرت :

می توان گفت به این معناست که فردی ازجایی به جای دیگر نقل مکان کند که دلایل مختلفی دارد گاهی برای کار وگاهی برای زندگی بهتر، اما مهاجرت در گذشته به شرایط مختلفی ازجمله شرایط زیست محیطی مثل خشکسالی و یا شرابط بد بوجودآمده از جنگ وقحطی بود که انسان‌ها را مجبور به مهاجرت می‌کرد اما امروزه علاوه بر موارد ذکر شده شرایط نامطلبوب سیاسی،اقتصادی وفرهنگی به آن اضافه شده که بعضی از افراد تصمیم بر مهاجرت به کشور دیگر را دارند که در اینجا به چند روش مهاجرت می‌پردازیم.

گزیده

مهاجرت از طریق تولد :

قانون مهاجرت بیشترکشورهای دنیا (مثل امریکا) به این شکل است که اگر فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را میگیرد و شهروند آنجا محسوب می شود و میتواند پاسپورت آن کشور را بگیرد. حتی در بعضی از کشورهای پیشرفته مثل کانادا، با به دنیا آوردن فرزندتان در آنجا می توانید اقامت آن کشور را بگیرید و به آنجا مهاجرت کنید و از حق امتیاز شهروندی فرزندتان بهرمند شوید.

مهاجرت از طریق ازدواج :

اگر شما با اهالی آنجا یا کسی که اقامت کشوری را داراست ازدواج کنید، ازاین طریق می توانید به آن کشور رفته و به همسرتان بپوندید و با هم در کشور او زندگی را آغاز کنید. همه کشورهای دنیا این امتیاز را به شهروندانشان داده‌اند که برای همسر قانونی خود تقاضای ویزای مهاجرتی دهند.

گزیده

مهاجرت از طریق تحصیل:

شما با درس خواندن در یک کشور جزو شهروندان آن کشور محسوب نمی‌شوید وویزای غیر مهاجرتی دارید وباید بعد از اتمام تحصیا و به پایان رسیدن ویزای تحصیلی آن کشور را ترک کنید مگر که در آن کشور شغلی را پیدا کنید وویا با شهروند آنجا ازدواج کنید که در این صورت می‌توانید ویزای خود را به پناهندگی تبدیل کنید.

مهاجرت از طریق کار:

شما از طریق پیدا کردن شغل در کشورهای خارجی، این فرصت را دارید که اقامت آن کشور را به دست آورید و بدین شکل علاوه بر آنکه تواناهای شغلی مختلفی بدست می‌آورید، پول بیشتری را هم به دست می آورید و جایگاه شغلیتان پیشرفت خواهد کرد وهمچنین می توانید راحت تر در آن کشور زندگی کنید و از امتیازات شهروندی آنجا استفاده کنید.

گزیده :   مکان های عجیب جهان بخش 1

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

شما با سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته این امکان را بدست می‌آورید که از موقعیت اقتصادی آن کشور استفاده کنید و ضمن کسب درآمد بیشتر،فرصت مهاجرت همیشگی به آن کشورها را دارا باشید.

گزیده

مهاجرت از طریق پناهندگی:

بیشتر کشورهای پیشرفته این امکان را برای مهاجرین کشورهای جنگ زده و مستعمره ایجاد کرده اند که از این روش به آن کشورها رجوع کنند. دقت داشته باشید این گزینه فقط برای کشورهای جنگ زده می تواند گزینه مناسبی باشد اما برای مهاجرین دیگر کشورها بدترین گزینه خواهد بود واغلب افرادی که موقعیت لازم را ندارند اما برای پناهندگی دست به کارمی‌شوند، پس از تحمل سختی‌های فراوان وتلف کردن وقت وهزینه خود موفق به مهاجرت دائمی نمی‌شوند.
( لازم به تذکر است این امر بدون تأیید قانونی، تخلاف محسوب می شود.لذا دولت‌ها اغلب برای مهاجرت غیرقانونی حکم بازداشت و حبس را تعیین کرده‌اند )
با توجه به اینکه هر کشوری قانون مهاجرتی مخصوص خود را دارد، به این صورت که فرد بدون اطلاع و آگاهی کامل اقدام به رفتن کند و ویزای او از طرف کشور پذیرنده تائید نشود اقدام های بعدی او برای گرفتن ویزای آن کشور به مراتب سخت تر از قبل می‌شود. بنابراین مناسب‌ترین راه در این زمینه مشورت با افراد متخصص وماهردر زمینه مهاجرت است.

چه اقداماتی برای مهاجرت لازم است:

قبل ازاقدام حتما در ابتدا مقصد خود را تعیین فرمایید که چه کشوری موردنظر شماست. آیا کشور مدنظر می تواند گزینه خوبی برای شما باشد و نیازات شما را رفع کند
درمجموع گفته می شود برای انجام مهاجرت راحت وآسان شما باید سه پله را با موفقیت طی کنید: ارزیابی، مشاوره و اقدام
ارزیابی :
حتما از یک متخصص مهاجرتی آگاه و با تجربه درخواست کنید که موقعیت شما را برای گرفتن ویزاهای کشورهای مختلف دنیا بررسی کند و به شما بگوید چه نوع ویزایی برای شما بهتر است. دقت داشته باشید با انتخاب گزینه اشتباه زمان و پول خود را هدر می دهید و در آخر نمی توانید نتیجه موردنظررا بدست آورید. دربهترین حالت، شاید مراحل آن مدت زمان زیادی به طول بیانجامد ولی موفق به دریافت آن می‌شوید؛ ولی غافل از اینکه اگر از نوع ویزای دیگری که موقعیت آنرا هم داشتید شروع می‌کردید، می توانستید ویزای آن کشور را در مدت زمان بسیار کمتری و یا حتی با هزینه بسیارپایینی کسب کنید.

گزیده :   موج سوم کرونا در ایران

گزیده

مشاوره برای این امر :

حتما با کارشناسان مهاجرتی متخصص و آگاه گفت‌وگو کنید تا اطلاعات خود را در زمینه ویزای مربوطه بالاببرید. این راهم بدانید که هر چقدر آگاهانه تر اقدام کنید می توانید در آخربه نتیجه بهتری برسید. مشاوره از آن خاطرمهم است که کارشناس حرفه ای می تواند با بررسی موقعیتتان نتیجه ویزای شما را تعیین نماید و برای اقدام آن بهتر شما را هدایت کند.

گزیده

اقدام به مهاجرت :

بعد از بررسی و مشاوره شما هم از نوع ویزای موردنظر خودتان مطلع می شوید و هم اطلاعات کافی را بدست می‌آورید، اما آیا پس از آن، میتوانید خودتان به تنهایی اقدامات مربوطه را انجام دهید؟ متاسفانه افرادی که خود اقدام به دریافت ویزا می کنند و در اخرموفق می شوند بسیار کم است.
چون شما برای کسب ویزای هر کشوری باید اول از تمامی قوانین آن کشور آگاه باشید، تجربه‌های افراد قبلی را بدانید و در طول مراحل مرتکب اشتباه و خطا هر چند به شکل سهوی نشوید.
بسیاری ازافراد با تصور اینکه زبان انگلیسی می‌دانند،خود شخصا اقدام به دریافت ویزاهای کشورهای مختلف می‌کنند و در آخر با تلف شدن وقت و هزینه خود، متاسفانه نتیجه مورد نظر را بدست نمی‌آورند چون این افراد آگاه نیستن که دانستن زبان انگلیسی می تواند به شما در پروسه گرفتن ویزا کمک کند اما هیچ وقت تضمینی برای کسب ویزای شما نیست. که اگر این طور بود همه ی افرادی زبان انگلیسی یاد داشتند می‌توانستند به آسانی ویزاهای مختلف انواع کشورهای دنیا رادریافت کنند. در حالیکه سالانه صد‌ها تقاضای  این افراد در سفارت های مختلف دنیا رد می شود. بنابراین اهمیت استفاده از کارشناسان با تجربه و آگاه اینجاست که خود را نشان می‌دهد.

صفحه نخست

 

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها