چت بات واتسون

چت بات واتسون

به نام خدا

گزیده

هوش مصنوعی و ربات ها :

در قرنی هستیم که دیگر تکنولوژی در هر زمینه درحال رشد و حتی سرعت است . اگر از مارک زاکر برگ (Mark Zuckerberg) و یا ایلان ماسک
(Elon Musk) نیز در زمینه هوش مصنوعی و ربات ها بپرسند قطعا جواب هایی می دهند که چون خودشان به این باور ها رسیده اند .( پس با جواب های متضاد در این زمینه روبرو خواهید شد )
می توان گفت ربات‌ها یا آینده‌ی درخشان ما را رقم می‌زنند یا این‌که با گرفتن شغل‌ها و اهداف ما، بشریت را نابود می‌کنند. چرا که در حقیقت، سرعت پیشرفت هوش مصنوعی فراتر از انتظارات ما می باشد .
( نکته قابل توجه )شرکت فیسبوک یک الگوریتم هوش مصنوعی ساخت که بعد از مدتی زبان خودش را ابداع کرد. سرانجام کار به جایی رسید که برنامه‌نویسان قادر به کنترل این هوش مصنوعی نبودند و با توجه به خطر بالقوه، به‌ناچار این الگوریتم سرکش را خاموش کردند)
حالا که ما در دوران هوش مصنوعی و ربات ها زندگی می کنیم بد نیست با آنها بیشتر آشنا بشویم . در این مطلب همراه ما باشید .

گزیده

ربات واتسون :

اگر برایتان سوال است که چت بات واتسون چگونه است ، باید بدانید که چت بات با استفاده از یادگیری ماشین و نرم افزارهای بهینه شده، دیگر تنها یک چت بات پاسخگو به سوالات متداول نیست ، و گفته می شود چت بات واتسون در حال حاضر می‌تواند ببیند، بشنود، بخواند، صحبت کند، تفسیر و درک کند، یاد بگیرد و حتی به مشتریان توصیه و پیشنهاد نیز بدهد .
( چت بات واتسون از شرکت IBM است از بهترین و مطرح‌ترین چت بات‌های دنیا ست و گرچه در ابتدا تنها به عنوان یک سیستم پاسخگو به سوالات متداول همراه با پردازش زبان، بازیابی اطلاعات، استدلال خودکار و فناوری یادگیری ماشین ایجاد شد ولی در ادامه همه را شگفت زده کردچون … )

گزیده

چت بات واتسون و شرکت IBM :

می توان درباره قابلیت های چت بات واتسون گفت که در کنار ویژگی های عادی و معمولی هر چت باتی که می تواند داشته باشد .

این چت بات واتسون است که می تواند :

صدها مکالمه را همزمان تجزیه و تحلیل کند ،
بهترین و مناسب ترین راه حل را برای هر سوالی در لحظه پیدا و به مشتری ارائه دهد ، با توجه به چت های قدیمی و استفاده از دیتابیس به کاربر پاسخ دهد ، سوالات پیچیده را بفهمد و برای پاسخ نیازی به کلمه کلیدی نداشته باشد ، و همه این موارد را می توانید با استفاده از هوش مصنوعی چت بات واتسون دراختیار داشت .
( نکته قابل توجه چت بات واتسون به یک دیتابیس بسیار بزرگ متصل است ،و این دیتابیس شامل دایره المعارف ها ، فرهنگ لغت ها ، اصطلاح نامه و مقالات خبری و ادبی و غیره می باشد )

گزیده :   آندرومدا چیست؟

مشتریان چت بات واتسون کیا هستند :

گفته می شود واتسون در هفت حوزه به صورت تخصصی چت بات ارائه می‌دهد که در اینجا به چند مشتری معروف آن و کاربرد چت بات واتسون در آن شرکت‌ها اشاره می‌کنیم.

شرکت GM FINANCIAL مالی :

شرکت GM FINANCIAL برای بهبود تجربه مشتری، چت بات اصلی خود را با دستیار واتسون جایگزین کرد. و حالا با این کار روند پاسخگویی به مشتریان از طریق پت بات مبتنی بر هوش مصنوعی واتسون به صورت خودکار و بسیار سریع انجام می‌گردد. پس کمک بسزایی به کارمندان این شرکت شد .

شرکت GSK سلامت :

در اینباره گفته می شود فقط در مدت ۱۰ ماه چت بات واتسون بر روی دستیار مجازی GSK باعث بهبود بخشید و باعث رضایت مشتری و بهره‌وری کارکنان شد. و حتی پیچیده‌ترین سوالات نیز با این چت بات پاسخ داده می‌شود.

شرکت BEHR حرده فروشی :
می توان گفت این شرکت برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان در مکالمات شخصی از چت بات واتسون استفاده کرده و حالا این امر کمک به افزایش مطلوبیت برند و قصد خرید کرد.

شرکت CMC TS امنیتی :

گفته می شود این شرکت قصد داشت از رقبای خود در بازار پیشی بگیرد و در همین راستا با IBM همکاری کرد تا پیشنهادات امنیتی خود را با نرم افزار IBM Security Resilient و IBM QRadar Advisor با نرم افزار Watson گسترش دهد. چت بات واتسون یک امتیاز عالی برای خیلی هاشده است .

گزیده

کلام آخر و گزیده :

نباید این هوش مصنوعی را دست کم گرفت چت بات واتسون از شرکت
IBM اینجاست تا تلنگری باشد برای انسان ها .
گفته می شود این ابررایانه با بررسی صدها زبان، پاسخ سوالات مختلف را خیلی سریع‌تر از ذهن انسان پیدا می‌کند و حتی با برندگان Jeopardy (مسابقه‌ی اطلاعات عمومی معروف) رقابت کرد و این ابررایانه، با سرعت خیلی زیادی همه‌ی آن‌ها را شکست داد. همچنین باید بدانید جاه‌طلبی‌های IBM، فراتر از برنده شدن در یک مسابقه‌ی اطلاعات عمومی است.
( نکته قابل توجه اینکه درحال حاضر، این هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها