چرا گوگل موفق شد

چرا گوگل موفق شد

به نام خدا

 

چرا گوگل موفق شد :

تاریخچه ی گوگل از پیدایش تا به امروز :

گوگل(Google) یک شرکت آمریکایی که می توان گفت فعال در حوزه فناوری اطلاعات که شامل : جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار می باشد. باید گفت این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام (مردان گوگل) شناخته می‌شدند. ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام شد . همچنین لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال،( یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند ) هدف گوگل از آغاز به نوعی سازماندهی کردن اطلاعات جهان و دسترس پذیر کردن آن ها برای عموم بوده و شعار غیر رسمی آن (شرور نباشید Don’t Be Evil ) است که توسط مهندس گوگل امنیت پاتل ابداع شد .

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

 

گفته می شود شرکت در سال ۲۰۰۶ به محل جدید و کنونی اش در مانتین ویو ، کالیفرنیا منتقل شد ، در ادامه در سال ۲۰۱۵ گوگل قسمت های محتلف خود را به صورت شرمت خوشه ای آلفابت سازماندهی کرد . باید بدانید که گوگل اینک بزرگترین زیر مجموعه آلفابت است . (واژهٔ گوگول که به معنی یک عدد یک و صد صفر جلوی آن است که گونه‌ای شعار و در واقع مقصود موضوع است) بدین معنی که گوگل قصد دارد تا خدمات، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد، گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است

 

گزیده

نخستین گام لری پیج در پروژه موفق جهانی :

در باره شخصیت های اصلی و آغاز کننده گان گوگل پرداختیم : لری پیچ متولد ۱۹۶۳ میلادی در شهر لسینگ شرقی ، میشیگان واقع در ایالت متحده آمریکا می باشد که وی دانشمند رایانه مبتکر و کار آفرین آمریکایی است ، پدر او کارل ویکتور پیج یک پرفسور علوم رایانه در دانشگاه میشیگان (University of Michigan) بود که خبرگزارى بی بی سی (BBC) او را به عنوان (پیشگام در علم کامپیوتر و هوش مصنوعی) توصیف کرده است و مادر او گلوریا (Gloria) مدرس برنامه نویسی کامپیوتر در کالج لیمان بریگز و دانشگاه ایالتی میشیگان بود.هم اکنون لرى پیج مدیر عامل شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) مى باشد. در ٦ اکتبر سال ٢٠١٩ میلادى، طبق فهرست رتبه بندى مجله امریکاى فوربس (Forbes)، لرى پیچ به عنوان دهمین فرد ثروتمند در جهان شناخته شده است که ارزش خالص دارایى او ٥٥.٣ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

 

گزیده

 

نخستین گام سرگی برن در یک پروژه موفق جهانی :  ( چرا گوگل موفق شد )

در باره شخصیت های اصلی و آغاز کننده گان گوگل پرداختیم : سرگی برن متولد ۱۹۷۳ میلادی در شهر موسکو واقع در روسیه می باشد . او نیز یک دانشمند کامپیوتر و کار آفرین اینتذنتی آمریکایی است .برن با همکاری لری شرکت گوگل را تاسیس نمود. گفته می شود سرگى برین در سن ۶ سالگی همراه با خانواده اش از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده است ، پدر او مایکل برین ریاضی‌دان و پرفسور ریاضیات در دانشگاه مریلند، کالج پارک بود و مادر او یک پژوهشگر، در مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا (NASA) بوده است ، که سرگى برین راه پدر خود را ادامه داد و در رشته های ریاضیات و علوم رایانه در مقطع کارشناسی از دانشگاه مریلند، کالج پارک (University of Maryland, College Park) ایلات متحده فازع التحصیل شد. او براى ادامه تحصیل در زمینه علوم رایانه براى دریافت مدرک دکترا وارد دانشگاه استنفورد شد. در همان دوران، او و لرى پیج در دانشگاه استنفورد یکدیگر را ملاقات کردند و با هم موتور جستجوی وب را ساختند. این برنامه در استنفورد بسیار محبوب شد و در نتیجه آن ها تصمیم گرفتند، تحصیلات دکترا خود را رها کنند تا گوگل را از گاراژ سوزان وویچیتسکی در شهر منلو پارک، کالیفرنیا راه اندازی کنند. ( سوزان وویچیتسکی یکی از دوستان نزدیک آنها )راه اندازی نخستین دفتر کار گوگل در پارکینگ خانه ی سوزان در منلو پارک ، کالیفرنیا قرار داشت ، سوزان پس از آن به فعالیت در شرکت گوگل پرداخت و شانزدهمین کارمند گوگل شد. پس از آن توانست به مراتب بالاتر برسد و در پایان در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل یوتیوب (از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های گوگل) شد. این است راه کسانی که در موفقیت یکدیگر سهیم می شوند .

گزیده :   چرا مرسدس بنز موفق شد

 

 

گزیده

شکست هایی که گوگل تجربه کرد و درس گرفت :

می دانیم که در تاریخچه تمام شرکت‌ها محصولات شکست‌خورده‌ی زیادی هم پیدا کرده اند . شرکتی مانند گوگل همواره به تعداد زیادی از ایده‌های جدید روی خوش نشان می‌دهد، بنابراین تعداد پروژه های شکست خورده گوگل هم به همان میزان بیشتر از شرکت‌های دیگر است. در این بخش به چند تا از آنها می پردازیم :

 

Google Offers طول عمر: ۲۰۱۱-۲۰۱۴

در دوران اوج سایت‌هایی که تخفیف‌های گوناگونی را ارائه می‌دادند، مانند Groupon و Living Social، عرضه شد و با فروکش کردن هیاهوی پیرامون این ترند، Google Offers هم تعطیل شد.

 

Google Video طول عمر: ۲۰۰۵-۲۰۰۹

در سال ۲۰۰۵ یوتیوب راه‌اندازی شد و خیلی سریع توانست توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. گوگل‌ هم برای اینکه از قافله عقب نیفتد، تصمیم گرفت یک پلتفرم مختص پخش ویدیو را راه‌اندازی کند. حدود یک سال بعد، Google Video در جذب مخاطب ناکام ماند و این شرکت با پرداخت ۱٫۶۵ میلیارد دلار یوتیوب را خریداری کرد.

 

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

 

Google Health : طول عمر: ۲۰۰۸-۲۰۰۱۲

گفته می شود یک پلتفرم مربوط به سلامتی بود که با بهره‌گیری از اطلاعات پزشکی کاربران، کار بیمارستان‌ها را برای دسترسی به چنین اطلاعاتی راحت‌تر می‌کرد. این سیستم در نهایت به دلیل نگرانی‌های مربوط نقض حریم خصوصی و وجود رقیب‌های قدرتمند (از جمله محصولات مایکروسافت) شکست خورد .

 

Google Answersطول عمر: ۲۰۰۲-۲۰۰۶

در این سرویس افراد می‌توانستند سؤال‌های مختلفی را مطرح کنند و مبلغی را برای دریافت جواب مشخص کنند. به نوعی این یک پلتفرم برای محققین بود تا برای پاسخ به هر سال بین ۲ تا ۲۰۰ دلار دریافت کنند و گوگل هم در این میان کمیسیون خود را دریافت می‌کرد. سرانجام در سال ۶۰۰۶به دلیل تعداد بسیار پایین کاربران، این سرویس متاسفانه تعطیل شد.

 

Google X طول عمر : ۱۶مارس ۲۰۰۵

Google X نسخه‌ی به نوعی جایگزین بخش جستجو گوگل‌ بود و در این صفحه، آیکون تمام سرویس‌های گوگل‌ در بالای نوار جستجو قرار داشت و طراحی آن یادآور داک سیستم‌عامل macOS بود. این صفحه سایت گوگل هم فقط چند ساعت دوام آورد و خیلی زود مرگ آن فرا رسید .

 

Google Lively طول عمر : ژوئیه ۲۰۰۸ –دسامبر ۲۰۰۸

باید گفت این سرویس در ژوئیه ۲۰۰۸ راه‌اندازی شد و عمرش در دسامبر همان سال به پایان رسید.Google Lively یک دنیای مجازی مبتنی بر وب بود که تا حدی به Second Life شباهت داشت. در آن زمان نیویورک‌تایمز این سرویس را به‌عنوان (چت‌روم‌های کارتونی شکل) توصیف کرد. ولیکن بعد از گذشت ۴ ماه و نیم، گوگل اعلام کرد که برای تمرکز بیشتر بر بخش جستجو، تبلیغات و اپلیکیشن‌های این شرکت، سرویس Google Lively تعطیل می‌شود.

 

Dodgeball طول عمر : ۲۰۰۵ -۲۰۰۹

در این باره می توان گفت یک نوع شبکه اجتماعی موقعیت­محور بود ، که گوگل در سال
۲۰۰۵ آن را خریداری کرد و بنیان‌گذاران این سرویس در آوریل ۲۰۰۷ و به خاطر مشکلات مختلف، از گوگل بیرون آمدند. یکی از بنیان‌گذاران این سرویس به نام دنیس کراولی (Dennis Crowley) بعد از بیرون آمدن از گوگل در یک پست در Flickr اعلام کرد که مقامات گوگل هیچ توجهی به این سرویس نشان نمی‌دهند.

 

Nexus Q طول عمر: هیچ‌وقت به بازار راه پیدا نکرد

باید گفت گجتی بود که پخش یوتیوب و گوگل موزیک را در تلویزیون امکان‌پذیر می‌کرد. به‌نوعی پدر گجت‌هایی مانند گوگل کروم‌کست و آمازون فایر تی‌وی به‌حساب آورد که امروزه محبوب هستند. گوگل این محصول را در سال۲۰۱۲ در کنفرانس Google I/O معرفی کرد. ولی مشکل اصلی این گجت قیمت هنگفت آن بود که گوگل می‌خواست آن را با قیمت۲۹۹ دلاری روانه‌ی بازار کند شاید همین موضوع باعث شد پیش از عرضه Nexus Q انتقادهای زیادی روانه‌ی این محصول شود. در نهایت گوگل تصمیم گرفت این محصول را به بازار عرضه نکند.

گزیده :   شرکت اپل

 

 

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

Google Wave طول عمر ۲۰۰۹-۲۰۱۲

همان مهندسانی که سرویس گوگل مپس را توسعه دادند، Google Wave را خلق کردند که قرار بود مفاهیم زیادی را متحول کند. گوگل در این محصول ویژگی‌های ایمیل کردن، پیام‌رسانی فوری، چت تحت وب، شبکه‌های اجتماعی و مدیریت پروژه‌ها را گرد آورد تا محصول مستقل ولی گیج‌کننده‌ای را بسازد. در نهایت گوگل در سال ۲۰۱۰پشتیبانی گسترده از آن را متوقف کرد و در نهایت تعطیل شد .

 

 

 

خدمات منحصر به فرد و باعث رشد گوگل : ( چرا گوگل موفق شد )

گفتیم که هر موفقیتی با فرازو نشیب همراه بوده است و همواره موفقیت های چشم گیر از آن کسانی می شود که در این راه استوار و ثابت قدم باشند و حتر از شکست ها برد بسازند ، در این بخش به ارائه خدمات این شرکت غول فناوری پرداخته ایم از جمله کارهای ارزنده آن :

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

Google Chromeموتور جستجوی گوگل :

موتور جستجوی گوگل محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان است که باید گفت حدود ۶۰ درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را گوگل تشکیل می دهد ،در واقع اولین محصول او بود و در اواسط ۹۰ در یک پروژه دکتری از دانشگاه استنفورد متولد شد و امروزه این ابزار به عنوان یک ابزار جستجوی روزانه برای افرادی در سراسر جهان عمل می کند که حتی نمی توانند اینترنت روزانه خود را بدون نگاه به گوگل تصور کنند.

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

Gmail جیمیل :

باید گفت محبوب ترین سرویس ایمیل است که توسط غول فناوری گوگل اداره و توسعه داده شده است ، همچنین در ایالات متحده ، که سهم بازار آن بیشتر است ، اکثر مشاغل متوسط ، از Gmail برای اهداف ایمیل استفاده می کنند و دلیل پرکاربردترین سرویس ایمیل رایگان در جهان است. در برخی از کشورها ، کاربران حتی می توانند از حساب Gmail خود پول ارسال کنند. گفته می شود این سرویس دارای ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی عمومی است که بخشی از عکس های Google Drive و Google+ نیز باقی می ماند .

 

سرویس های مهم گوگل :

اگرچه هر بار که یک آیفون جدید به بازار می آید ، مردم آن را دیوانه وار خریداری می کنند ، اما اکثر تلفن های همراه امروزی اندروید هستند.این سیستم عامل تلفن همراه مبتنی بر لینوکس است و توسط گوگل توسعه یافته است. در همان زمان ، اندروید دارای تعداد زیادی برنامه است که می توانید از فروشگاه Google Play بارگیری کنید.

 

Google Adsense گوگل ادسنس :

برنامه ای است که بر اساس نمایش تبلیغاتی شبکه Google طراحی شده است.این برنامه Google تبلیغات را بر اساس تصاویر ، متن و ویدئو در وب سایت های مختلف اینترنتی نشان می دهد. و به نوعی ناشران و نویسندگان زمانی درآمد کسب می کنند که شخصی روی یکی از تبلیغات نمایش داده شده در مناطق مختلف وب کلیک کند ، تبلیغات Adsense کاملاً بر اساس محتوای آن وب سایت است و برای انتشار آنها باید از برخی قوانین و خط مشی ها پیروی کنند.

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

Google Drive گوگل درایو :

یک سرویس ذخیره سازی ابری است که توسط Google اداره می شود.این یکی دیگر از سرویس های پرکاربرد Google می باشد ، زیرا به شما امکان می دهد ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره رایگان با Gmail ، عکس های Google Plus و Google Drive به اشتراک بگذارید. با این حال ، شما همچنین می توانید فضای اضافی ۱۰۰ گیگابایت ، ۱ ترابایت یا ۵ ترابایت را نیز در اختیار داشته باشید.

 

گزیده

چرا گوگل موفق شد

Google Maps نقشه گوگل :

یکی دیگر از پرکاربردترین محصولات گوگل که به ما امکان می دهد نقشه های هر نقطه از جهان ، حتی خیابان های برخی از شهرهای بزرگ را از طریق گزینه StreetView مشاهده کنیم یکی از بهترین محصولات گوگل می باشد .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها