کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

به نام خدا

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر :

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر  : رونالدو به عبارتی کریستانو رونالدو سانتوس آویرو ، به میلادی متولد ۵ فوریه ۱۹۸۵ در کشور پرتغال است . می توان گفت در دنیای فوتبال برای هوادارانش یک بازیکن بی نظیر و محبوب و برای نوجوانان و فوتبالیست هایی که در عرصه فوتبال فعالیت دارند یک الگو و اسطوره می باشد.

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

دوران کودکی و نوجوانی :

او در شهری به نام فانچال در مادیرا واقع در کشور پرتغال به دنیا آمد او در یک خانواده ۵ نفره  شامل پدرش خوزه دینیس آویرا و مادرش ماریا دولورس داس آویرا و همچنین دو خواهر و برادرش بزرگ شده است . گفته می شود نام رونالدو در زمان تولدش در کشور پرتغال نام رایجی نبود ولیکن پدر و مادرش به خاطرعلاقه ای که به رونالد ریگان یعنی رییس‌جمهور آمریکا داشتند نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود.

رونالدوی کوچک وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. و در شش سالگی زمانی به مدرسه رفت که دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. رونالدو از همان دوره ی کودکی به تیم بنفیکا بسیار علاقه مند بود اما سرنوشت جوری دیگر رقم خورد و بعدها به تیم رقیب آن یعنی اسپورتینگ پیوست. ( گفته می شود این فوتبالیست از همان ابتدا با یک تیم آماتور به نام آندورنیا بازی می‌کرد چرا که پدرش هم در همان باشگاه مشغول به کار بود. )

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

کریستیانو رونالدو و منچستر یونایتد :

در سال ۱۹۹۵ وقتی ۱۰ ساله بود آرام آرام شهرت پیدا کرد و در شهر مادیرا تیم های برتر در پی امضای قرار داد با وی بودند .  بالاخره رونالدو در مسابقات زیر هفده سال یوفا وقتی برای تیم  اسپورتینگ لیسبون بازی می کرد مورد توجه جرارد هولر یعنی سرپرست تیم لیورپول قرار گرفت.  او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر بود که لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم سرالکس فرگوسن بیاید. درماه های تابستان سال ۲۰۰۳ بود که او در یک بازی برابر تیم بزرگ منچستریونایتد توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و او بدرستی نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند . بعد از بازی ، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند. مربی بزرگی همچون فرگوسن هم از رونالدو خوشش آمده بود و او این جوان را می‌خواست.  گفته می شود او می‌خواست از رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و به همین دلیل بود که او کریستیانو رونالدو را با قیمت ۲۴ میلیون و ۱۲ هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد کرد.و این آغاز دوره ی طلایی کریستینو رونالدو بود .

گزیده :   هادی چوپان گرگ ایرانی

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

کریستیانو رونالدو شماره پیراهن ۷ :

در ابتدای ورودش با پیراهن شماره هفت ظاهر شد اما او با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. (چون انتظاراتی که هواداران از یک شماره ۷ دارند بالا و سنگین است همین مسله رونالدو را کمی می آزورد پس او به همین دلیل بود که ترجیح میداد پیراهن شماره ۲۷ را بپوشد چرا که درتیم اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است ، به این دلیل که او در فوتبال بسیار حرفه ای بود و هم سرعت و تکنیک هایش عالی هستند با این وجود فرگوسن تمام حیثیت و آبروی کاری و حرفه ای خود را بر روی رونالدو گذاشته و دوباره با او قراردادی تا پایان سال ۲۰۱۰ بست. رونالدو در مصاحبه‌ ای با نشریه ایونینگ نیوزچنین بیان کرد:

منچستریونایتد همیشه برای کمک به من حاضر است و همیشه از من حمایت می‌کند و من باید این را تلافی کنم. اما او اغلب در چندی از بازی‌ ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. چرا که او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود  و کنترل خشم او سخت بود . و حتی فیلیپ اسکولاری مربی تیم ملی پرتغال نیز به او هشدار داد در مسابقات جام‌جهانی رفتار خودش را کنترل کند تا که باعث اخراجش از بازی نشود. کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۵ به یک بازیکن جوان ویژه فیلیپو معروف شد و از سمت فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان لقب گرفت .

اسطوره در رئال مادرید :

باید بدانید که در ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹، منچستر یونایتد پیشنهاد بی‌قید و شرط ۹۴ میلیون یورویی رئال مادرید را که یک رکورد بود، پذیرفت و رونالدو به کهکشانی‌های مادریدی پیوست و همچنین شش سال با این باشگاه قرارداد امضا کرد . طی مراسم استقبال از کریستیانو رونالدو در ۶ ژوئیه، ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آمدند که این تعداد استقبال کننده نیز یک رکورد به شمار می رفت. این تعداد استقبال کننده، رکورد ورود دیگو آرماندو مارادونا به باشگاه فوتبال ناپولی را شکست.کریستیانو  در بدو ورود به باشگاه رئال شماره ۹ را بر تن می کرد.

گزیده :   لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

رونالدو در یوونتوس :

باری دیگر یعنی در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۸، رونالدو با قراردادی به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو به باشگاه یوونتوس پیوست، که او را به گران‌ قیمت‌ ترین بازیکن بالای ۳۰ سال تبدیل کرد . (همچنین این مبلغ بالاترین مبلغی است که یک باشگاه ایتالیایی برای یک بازیکن هزینه کرده‌است. ) بازیکن یوونتوس با وجود این که شروع خوبی در سری A نداشت و نتوانست در سه بازی نخست خود با این تیم گلزنی کند، اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد و دوباره به دوران اوج خود باز گشته است. او در ۹ بازی پنج گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است. رونالدو پیش از این با پیراهن رئال مادرید از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، ۳۱۱ بار گلزنی کرد.

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

جام جهانی و قردادی تاریخی برای یک فوتبالیست :

قبل از سال جدید میلادی و در پی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ پیشنهادی از تیم النصر عربستان به کریستیانو رونالدو شد که اول شایعاتی شد و حتی تکذیب هایی اما سر انجام به گزارش های صورت گرفته  رونالدوی ۳۷ ساله در النصر دستمزد فوتبالی‌اش به ازای هر فصل نزدیک به ۹۰ میلیون دلار است و با احتساب بندهای تبلیغاتی و اسپانسری تضمین شده موجود در این قرارداد، دستمزد او در هر فصل در مجموع به نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. ( نشریه اسپانیایی (مارکا)که اولین رسانه‌ای بود که خبر از توافق رونالدو با النصر داده بود، عنوان کرد ، ژرژ مندز مدیر برنامه‌های این بازیکن نقشی در این انتقال نداشته و کل فرایند انتقال این بازیکن برعهده ریکاردو رگیوف مدیر شخصی او بوده است، کسی که ۴۰ روز درگیر مذاکرات با مدیران باشگاه النصر بوده است.

 

 

برگه نخست

تولید محتوا در گروه چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها