یوفو چیست ؟

یوفو چیست

به نام خدا

 

یوفو (بشقاب پرنده) چیست :

می توان گفت یوفوها تعاریف های مشابه ای دارند . بشقاب پرنده ناشناخته ، چراغ های روشن در آسمان تیره ، اختلاق در امواج رادیویی و…
سوال اینجاست که آیا آن هایی که یوفوها را دیده اند اشتباه کرده اند؟

گزیده

گفته می شود در ۹ دسامبر ۱۹۶۵، بسیاری از مردم جسم عجیبی را دیدند که داخل جنگل‌های پنسیلوانیا سقوط کرد و این داستان باز در ۲۷ دسامبر ۱۹۸۰ اتفاق افتاد و این بار دو تن از افراد نیروی هوایی انگلیس جسم فلزی نورانی را در آسمان مشاهده کردند و در ادامه چند سال بعد و بین سال های ۱۹۸۹تا۱۹۹۰ صدها نفر وجود اجسام مثلث شکل را در آمان بلژیک گزارش دادند و هیجان آن فراگیر شد و همچنین در ۵ ژانویه ۲۰۰۰ نیز یک فرد و چند پلیس جسم بزرگ و نورانی را در حال حرکت در آسمان دیدند و….
ما آن‌ها را یوفو می‌نامیم سفینه‌های بیگانه‌ای هستند که ما را از سیارات دیگر مشاهده می کنند؟ یا جزو صنایع نظامی پیشرفته هستند؟ یا ممکن است بالن یا هر چیز قابل مشاهده باشند؟

گزیده

یک ستاره شناس :

به گفته آلن هاینک ستاره شناس قرن اخیر، یوفو به معنی یک شیء یا نور است که در آسمان یا زمین دیده می‌شود، مسیر دورانی دارد، متحرک و درخشنده است.و همچنین اگرچه یوفو در تعریف اولیه گیج کننده نیست اما بعد از بررسی دقیق کلیه شواهد موجود توسط کسانی که از نظر فنی تعریف مشترکی دارند، ناشناخته باقی می‌ماند. چراکه خیلی مواقع خوب تشخیص داده نمی‌شوند، مثلا شاید با یک بالن یا چراغ‌های هواپیما اشتباه گرفته شوند اما حتی اگر ۵ تا ۱۰ درصد هم یوفو باشند به عنوان یک راز باقی می‌مانند.

گزیده

نظریه و فرضیه ها درباره یوفو :

می شود گفت بر سر وجود یا عدم وجود پدیده یوفو یا همان اشیاء پرنده ناشناس خیلی بین گروه های مختلف علمی و غیر علمی بحث و جدال است که عده ای آن را وهم آلود و نشانه ساده لوحی باورمندان می دانند و از طرفی عده ای اعتقاد راسخ دارند ، هر نوع نور و جسمی مشکوک در آسمان می تواند سفینه فضایی باشد ما چند فرضیه را در اختیار مخاطب در این مطلب می گذاریم تا در کنار هیجان و شوق این پدیده ها فرضیه ها را نیز بررسی کنیم . با گزیده همراه باشید .

گزیده :   دراز گودال ماریانا کجاست؟

بوفوها آیا فرازمینی هستند:

یکی از فرضیه و نظریه های مطرح و مشهور می گوید که این پدیده، منشأ فرازمینی دارد و هشدارهای (مردان سیاه پوش ) برخوردهای نزدیک در انواع مختلف، تماس یافتگان، نقوش مزارع و داستان‌های بسیار در مورد سقوط یوفوها و محرمانه نگه داشتن این مطالب توسط دولتها، همگی به عنوان مدارکی برای حضور فرازمینی‌ها در میان ما مورد استناد قرار می‌گیرند. همچنین نظریه انسان های برجسته و صاحب نظر را داریم از جمله اشاره می کنیم به :

گزیده

ادگار میچل، متولد ۱۹۳۰ در هیرفورد تگزاس که یکی از فضانوردان ماموریت فضایی آپولو ۱۴ بود به مدت ۹ ساعت در منطقه فرامائوروهایلندز ماه راهپیمایی کرده و همچنین ششمین نفری بود که بر سطح نزدیکترین همسایه کیهانی‌مان راه رفت ، او نظرش را در مورد یوفوها این طور مطرح کرده است (۹۰ درصد اطمینان دارم که بسیاری از هزاران جسم پرنده ناشناس که از دهه ۴۰ میلادی به ثبت رسیده‌اند، متعلق به بازدید کنندگانی از سیارات دیگر هستند) و در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۱۹۹۸ طی یک مصاحبه که در منزلش صورت گرفت به جان ارلز از روزنامه (People) انگلستان گفت : یقین دارد حیات فرازمینی حقیقت دارد و اینکه حداقل چند نمونه از آن‌ها از زمین بازدید کرده‌اند.

 

یوفوها موجودات باستانی :

جالب است بدانید دریکی از نظریه‌ها می‌گویند بیگانه‌ها می‌توانند موجوداتی باستانی و بسیار پیشرفته باشند و در سیاره خودمان زندگی و با نژاد انسان رابطه نزدیکی نیز داشته باشند این یک نظریه هیجان انگیز است چرا که در این نظریه توضیح می‌دهد که این موجودات احتمالا در خفا و طی هزاران سال در زیرزمین به زندگی ادامه داده‌اند.

 

یوفوها پدیده های آب وهوایی عجیب و کمیاب :

یک نظریه جالب دیگر اینکه در پرونده‌های موجود در آرشیو ارتش ایالات متحده نشان می‌دهند تنها دو سال بعد از برخورد خلبان کنت آرنولد با ۹ یوفو در آسمان بالای کوه کسکید در ایالت واشنگتن در تاریخ ۲۴ جون ۱۹۴۷، دپارتمان بازرگانی ایالات متحده شروع به بررسی مقایسه یوفوها با صاعقه ها کرد و گفت این احتمال وجود دارد که آن‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. یک گزارش فنی که از طرف کارگروه یوفولوژی نیروی هوایی تحت عنوان (پروژه لجبازی) در سال ۱۹۴۹ تهیه شده بود به جزئیات تحقیق بخش‌ها‌ی شناسی دپارتمان بازرگانی درباره صاعقه های توپی می‌پردازد.

گزیده :   زیستگاه ترسناک‌ترین موجودات دریایی

گزیده

که همچنین بر اساس این گزارش، این پدیده کمیاب جوی در حقیقت، (گوی های تقریبا گلابی شکلی هستند که در بسیاری موارد، ستون‌های نوری یا تابش‌های شدید نوری نیز از خود منتشر می‌کنند. گفته می شود این صاعقه هاظاهری نورانی داشته و به رنگهای قرمز یا سفید درخشان دیده می‌شوند )

گزیده

صاعقه ها :

درگزارش‌های این صاعقه ها، آن‌ها را به این شکل توصیف کرده‌اند که حجم اصلی به گوی‌های کوچکتری تقسیم شده و سپس آن‌ها مانند آبشاری از جرقه به زمین سقوط کرده‌اند. گفته می شود تقریبا در تمامی موارد از این صاعقه ها جریان‌هایی نورانی به سمت زمین سرازیر شده و سپس ناپدید می‌شوند.و از طرفی گزارش‌هایی وجود دارند که در آن‌ها شاهدان صاعقه، آن‌ها را درون اتاق یا فضایی دیگر در حالی مشاهده کردداند که در هوا معلق بوده و اجسام موجود در آن مکان، هیچ تاثیری روی آن‌ها نداشته . البته تنها دپارتمان بازرگانی بر این باور نبود که بعضی یوفوها در واقع پدیده‌های آب وهوایی عجیب وغریب و دیا کیا جلب شدند.

گزیده

کلام آخر گزیده :

در مورد پدیده یوفوها فرضیه و نظریه های گوناگونی وجود دارد که در خیلی از مقاله های علمی و غیر علمی مباحث بلند و توضیحات مفصل داده شده است که ما در گزیده به علاقمندان در این زمینه توصیه می کنیم با بررسی و تحقیق در کنار هیجان از این موضوع ، اطلاعات قابل قبول دیگر را نیز در اختیار بگیرند .
(منبع همشهری ، یک پزشک )

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود 

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها