اپل هدست ویژن پرو

اپل هدست ویژن پرو

به نام خدا

اپل هدست ویژن پرو :

اپل هدست ویژن پرو : به انگلیسی : Apple Vision Pro یک هدست واقعیت ترکیبی ساخته شده توسط شرکت اپل است که در رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۳ معرفی شد و قرار است در سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده برای خرید در دسترس قرار بگیرد. اگر از طرفداران تکنولوژی های عصر جدید هستید یا برایتان اینجور مطالب جالب است با گزیده در این مطلب جالب همراه باشید .

 

گزیده

 

اپل ویژن پرو چیست :

این اولین ورود اپل به یک دسته از محصول جدید از زمان معرفی اپل واچ، در سال ۲۰۱۵ است،می توان گفت ویژن پرو یک محصول واقعیت افزوده است که نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی را با دنیای واقعی ترکیب می‌کند که با استفاده از ژست‌های حرکتی، ردیابی چشم و ورودی گفتار می‌توان سیستم دستگاه را کنترل کرد. ویژن پرو در درجه اول به عنوان یک دستگاه مستقل برای اجرای ویژن او اس به‌طور مجزا از آی ‌او اس، برای اجرای برنامه‌های اکس‌ آر مخصوص خودش طراحی شده، همچنین می‌توان به صورت بی‌سیم به مک متصل شود.اپل ویژن پرو سیستم عامل visionOS که در طول توسعه خود xrOS نامیده می‌شود را اجرا می‌کند که عمدتاً از چارچوب‌های اصلی آی‌اواس ، شامل کاکائو تاچ ، SwiftUI و ARKit و فریم‌ورک‌های خاص XR برای رندرینگ فورو و تعامل بلادرنگ مشتق شده‌است.

 

گزیده

اپل ویژن پرو

یک شگفتی دیگر اپل :

در می ۲۰۱۵، اپل شرکت آلمانی واقعیت افزوده متایو را خریداری کرد که در اصل از فولکس واگن جدا شده بود. همچنین شایعه شده که انگیزه اصلی این خرید پروژه تایتان بوده‌است. در آن سال، اپل مایک راکول را از آزمایشگاه دالبی استخدام کرد. راکول تیمی را تشکیل داد که شامل پیتر مایر متایو و فلچر روتکف، مدیر اپل واچ بود. این تیم که گروه توسعه فناوری نام دارد، در سال ۲۰۱۶ یک نسخه آزمایشی AR ایجاد کرد اما با مخالفت مدیر ارشد طراحی آن زمان، جانی آیو و تیمش مواجه شد. جف نوریس، متخصص واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR) و متخصص سابق ناسا در آوریل ۲۰۱۷ استخدام شد.
تیم راکول به ارائه ARKit در سال ۲۰۱۷ با آی‌ او اس ۱۱ کمک کرد. تیم راکول به دنبال ایجاد یک هدست بود و با تیم آیو کار کرد. تصمیم برای نشان دادن چشم‌های پوشنده از طریق نمایشگر چشمی در جلو با تیم طراحی صنعتی به خوبی انجام شد. گفته می شود هدف از هدست واقعیت توسعه یافته اپل به عنوان پلی برای عینک‌های AR سبک‌وزن آینده است که هنوز از نظر فنی امکان‌پذیر نیستند.

 

گزیده

 

پیشرفته‌ترین گجت شخصی تاریخ :

ویژن پرو که به باور تحلیلگران بهترین هدست واقعیت ترکیبی دنیا محسوب می‌شود، دو نمایشگر فوق پیشرفته‌ی داخلی و دوربین‌های پرتعداد دارد تا آنچه را که اپل برای آینده تصور کرده است، همین حالا به‌نمایش بگذارد. ویژن پرو به‌صورت انحصاری روانه‌ی بازار آمریکا شده است و کاربران هیچ کشور دیگری امکان خرید آن را ندارند، اما زومیت با تهیه‌ی هدست واقعیت مجازی اپل نگاهی دقیق به آن انداخته است تا با متفاوت‌ترین گجت دنیا آشنا شوید. اگرچه این هدست در وهله‌ی اول برای ارائه‌ی محتواهای واقعیت افزوده ساخته شده، اما کاربران به راحتی می‌توانند بین محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جابجا شوند. برای این دستگاه هیچ کنترلی ارائه نمی‌شود و برای گشت و گذار بین آیکن اپلیکیشن‌ها فقط کافی است به آن‌ها نگاه کنید. برای باز کردن اپ‌ها باید انگشت‌ دست را تکان دهید و در ضمن می‌توانید از فرمان‌های صوتی هم بهره ببرید. علاوه بر این، این هدست از لوازم جانبی بلوتوثی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن را به مک وصل کنید تا بتوانید نمایشگر کامپیوتر را از طریق هدست مشاهده کنید. یکی از قابلیت‌های جذاب این هدست برای فیس‌تایم این می باشد که می‌توانید مخاطبان را در اندازه‌ی واقعی مشاهده کنید. از بین این لوازم جانبی می‌توانیم به مجیک‌ کیبورد و مجیک ترک‌پد اشاره کنیم. دوربین‌های قرار گرفته در هدست می‌توانند حالات دست را بدون نیاز به بالا آوردن آن‌، شناسایی کنند.

گزیده :   ایستگاه فضایی و دختر بچه هشت ساله

 

گزیده

اپل ویژن پرو

امکانات بیشتر ویژن پرو :

گفته می شود دوربین‌های استفاده شده در این هدست می‌توانند ویدیو‌های سه‌بعدی هم ضبط کنند که با استفاده از خود هدست ویژن پرو می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.در پنل جلویی این هدست شاهد پنل شیشه‌ای هستیم و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده . همانطور که انتظار داشتیم، در بدنه‌ی هدست چندین دوربین و سنسور تعبیه شده که می‌توانند دقت بالایی در انجام وظایف ارائه کنند. بندی که به پشت سر کاربر وصل می‌شود، کیفیت بسیار بالایی دارد و در ضمن کاربران می‌توانند این بند را با توجه به سلیقه‌ی خود تعویض کنند. شرکت مشهور زایس لنزهای مخصوصی را برای این هدست تولید کرده تا حتی افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، برای بهره‌گیری از این هدست مشکلی نداشته باشند. طبق اعلام اپل، باتری ارائه شده برای آن حدود ۲ ساعت دوام می‌آورد و با توجه به اندازه‌ی کوچکی که دارد، به راحتی در جیب جا می‌شود که در صورت نیاز باید کابل هدست را به این باتری وصل کنید.

 

گزیده

اپل ویژن پرو

کیفیت نمایشگرها محصول جدید اپل :

اپل می‌گوید هدست ویژن پرو، کاربر را از دنیای اطراف جدا نمی‌کند. این یعنی حتی اگر به طور کامل در حال استفاده از محتوای واقعیت مجازی باشید، نمایشگر بیرونی هدست می‌تواند چشم‌های شما را به اطرافیان نشان دهد. با استفاده از این هدست، به راحتی می‌توانید اشیاء سه‌بعدی را در دنیای واقعی اطراف خود قرار دهید. برای شرکت‌ در جلسه‌های مجازی، هدست می‌تواند با دقت بسیار زیادی آواتار دقیقی بر اساس چهره‌ی شما ایجاد کند تا همان آواتار در جلسه‌های مجازی به نمایش در بیاید. اپل برای این هدست یک اپ استور اختصاصی آماده کرده و البته کاربران می‌توانند از تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد هم برای آن بهره ببرند. این هدست با قیمت هنگفت ۳۵۰۰ دلار از اوایل سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود.

 

گزیده

 

ویژگی های منحصرد به فرد :

با Apple Vision Pro، شما می‌توانید با استفاده از حرکت چشمان خود از میان برنامه‌ها یکی را انتخاب کنید زیرا دستگاه می‌داند شما به کجا نگاه می‌کنید. در واقع چشمان شما مثل یک نشانگر ماوس عمل می‌کند. این تکنولوژی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و آنها را شگفت زده کرده است. زمانی که شما اپل ویژن پرو را بر روی سرتان می‌گذارید، برخلاف دیگر هدست‌ها، مانند یک عینک طبی دیگران می‌توانند چشمانتان را ببینند، این تصویر در واقع نمایشی از چشمان شما است که توسط دوربین‌های درون هدست ثبت می‌شود و افراد را متوجه می‌کند که شما از حضور آنها آگاه هستید ، همچنین پیشرفتی که کمپانی اپل در زمینه عکاسی و فیلم برداری داشته شگفت آور است. این هدست به شما امکان می‌دهد تا عکس‌ها را به اندازه‌ای که در واقعیت مشاهده می‌کنید ببینید، حس کنید واقعاً در آنجا هستید به‌گونه‌ای که انگار دارید به خاطرات قدیمی به عنوان یک شخص سوم نگاه می‌کنید یا به مکان‌های جدیدی سفر می‌کنید. علاوه بر این، اپل ویژن پرو دارای دوربین ۳D ویژه‌ای است که ویدئوها و عکس‌ها را با عمق ضبط می‌کند، بنابراین می‌توانید لحظات را مانند اینکه واقعاً در آنجا هستید دوباره تجربه کنید.درباره دوام Apple Vision Pro نگرانی‌های بسیاری وجود دارد. گزارشات نشان می‌دهد که شیشه قرار گرقته در جلوی هدست به راحتی خط می‌افتد. این موضوع به دلیل نحوه تولید آن در کارخانه است، هدست ظریف است و حتی با استفاده عادی نیز ممکن است بشکند. اپل قصد دارد با قرار دادن هشدارهایی در نرم افزار کاربران را از نزدیک شدن به اشیاء خطرناک و آسیب زا برای هدست آگاه کند.

گزیده :   سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

 

کلام آخر گزیده :

می توان گفت بطور کلی، هدست Vision Pro اپل یک دستگاه شگفت انگیز است که نشان دهنده تلاش اپل برای نوآوری و علاقه آنها به تولید محصولاتی است که هم کاربردی هستند و هم زیبا. با قابلیت‌های پیشرفته واقعیت افزوده، فناوری تشخیص صدا و طراحی زیبا، هدست Vision Pro قطعاً جذابیت بسیاری را برای علاقمندان به فناوری و طراحی خواهد داشت. طبق گزارش‌های متعدد، احتمالاً این دستگاه بزودی روانه‌ی بازار خواهد شد.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها