پایان کاروان مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۲۱

پایان کاروان مسابقات کشورهای اسلامی 2021

به نام خدا

پایان کاروان مسابقات کشورهای اسلامی :

درباره مسابقات و برگزاری مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی گفته می شود یکی از اهداف این مسابقات بروز دادن و اهمیت دادن و دیده شدن توانایی های کشورهای مسلمان است . درمورد قوانین و نحوه آن باید بدانید که تنها ۵۷ کشور عضو در سازمان کنفرانس اسلامی هستند که حق حضور در این مسابقات و رقابت را دارند که کشور ما ایران نیز جزء این کشورهاست . درباره حضور شرکت کننده گان نیز تمامی افراد مرد و زن مسلمان و همچنین غیر مسلمان این کشورها حق شرکت در این مسابقات را دارند . و از طرفی مسلمانان کشورهای دیگر که عضو سازمان کنفرانس اسلامی اگر نباشند حق حضور ندارند .

گزیده

اولین دوره این مسابقات در سال ۲۰۰۵ در عربستان سعودی ( مدینه ، مکه ، جده ، طائف ، )
برگزار شد و دومین دوره آن در سال ۲۰۰۹ در ایران ( تهران ، مشهد ، اصفهان ) قرار بود برگزار شود که متاسفانه لغو شد . درسال ۲۰۱۳ نیز در شهر پالم بانگ اندونزی برگزار شد و درسال ۲۰۱۷ در کشورجمهوری آذربایجان و باکو برگزار شد و امسال۲۰۲۱ در کشور ترکیه و قونیه برگزار شد .

گزیده

شعار مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۲۱ :

در این مسابقات و همان ابتدای بازی ها ( بازی های هم بستگی کشورهای اسلامی ) لوگوی بازی ها به نمایش در آمد و کلمه (برادری ) نمایش داده شد . این کار قشنگ در ادامه اش پرچم ترکیه که میزبان این رقابت ها بود وارد استادیوم شده و به اهتزاز در آمد . در این مراسم افتتاحیه گفتنی ست تماشاگران نیز حضور داشتند .

گزیده

در خصوص افتتاحیه :

گفته می شود مراسم رژه شرکت کنندگان با رژه کاروان افغانستان آغاز شد و در ادامه دیگر کشورها ، کاروان ایران با گرمکن و شلوار ورزشی به رنگ سرمه ای در مراسم افتتاحیه شرکت کرد . و نکته دیگر اینکه ایران برخلاف دیگر کشورها دو پرچمدار داشت ، پرچمداران کشور علیرضا کریمی ملی پوش کشیتی ، اکرم خدابنده ملی پوش تکواندو بودند که رژه رفتند
( کاروان ایران هم بسیار پر تعداد در رژه شرکت کرد )
ترکیه که خود میزبان بازی ها بود به عنوان آخرین کشور رژه رفت و پس از آن پرچم فدراسیون جهانی هم بستگی کشورهای اسلامی در ورزشگاه به اهتزاز در آمدو همچنین سوگندنامه ورزشکاران و مربیان نیز قرائت شد.

گزیده :   سایه از سر ادبیات ایران کم شد

گزیده

جریان تفاوت مدال ها :

با اینکه تعداد مدال های کسب شده توسط نمایندگان کشورمان در بازی های کشورهای اسلامی با تعداد مدال ها درج شده است اما گفته می شود اینک در سایت بازی ها متفاوت است . به گزارش( ایسنا) طبق اعلام سایت بازی های کشورهای اسلامی ۲۰۲۱ قونیه کاروان ایران با ۵۶ مدال در رده دوم جدول مدالی قرار گرفت ولیکن تعداد مدال های اعلام شده در سایت بازی ها با تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران کشورمان ایران اختلاف دارد . به این شکل اعلام شده است که ایران ۲۲مدال طلا، ۱۸ نقره ، و ۱۶ برنز کسب کرده است . درحالیکه نمایندگان کشورمان اکنون ۵۸ مدال یعنی ۲۳ طلا ، ۱۹ نقره ، و ۱۶ برنز در کارنامه دارند . گفته می شود این تفاوت مدال ها در رشته پاراشنا است یعنی تعداد مدال های کسب شده در این زمینه توسط شناگران معلول ایران ۱۵ مدال یعنی ۵ مدال طلا ، ۶ نقره ، و ۴ برنز است ، اما در سایت بازی های کشورهای اسلامی این تعداد ۴ مدال طلا ، ۵ نقره ، ۴ برنز اعلام کرده است . اینکه این تفاوت مدال ها از سوی سرمربی ملی پارا شنا به مسعولان و همچنین سرپرست کاروان ایران در قونیه هم اعلام شده است که هنوز تغییری در تعداد مدال های نمایندگان کشورمان ایران صورت نگرفته است .

صفحه نخست

تولیدمحتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها