سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

به نام خدا

 سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا:

تسلا سایبرتراک (Cybertruck)می توان گفت اینبار نیز تسلا یک خودروی تمام الکتریکی در سبک وانت طراحی وکرده است که در سه مدل با رنج ها و شتاب های مختلف عرضه می شود . در این مطلب با گزیده همراه باشید .

 

گزیده

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

سایبرتراک ومشخصات فنی تسلا :

گفته می شود نیرومندترین نسخه این پیکاپ به نام سایبربیست، به سه‌ موتور برقی با ۸۴۵ اسب‌بخار قدرت مجهز شده ، درحالی‌که نسخه دو موتوره ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. گرچه قدرت نسخه تک­ موتوره محرک-عقب سایبرتراک اعلام نشده است، ضمن ­این‌که این مدل زودتر از  سال ۲۰۲۵ به بازار نخواهد آمد،نسخه سایبربیست ظرف تنها ۲٫۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰٫۸ ثانیه طی می‌کند، و همین هیجان خودش را دارد تسلا برای اثبات توانایی سایبرتراک، فیلم کوتاهی از درگ بین این خودرو با یک پورشه ۹۱۱ منتشر کرده است. البته مشخص نیست کدام نسخه از پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ برای این تست انتخاب شده است.شعاع حرکتی نسخه‌­های سه، دو و تک موتوره سایبرتراک به ترتیب ۵۱۲، ۵۴۴ و ۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است، که با ارقام اعلام شده در سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد. مجموعه باتری اضافه که در کف محفظه بار نصب می­‌شود را می­‌توان برای نسخه­‌های دو و سه موتوره از این خودرو سفارش داد.

 

گزیده

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

حمل با یدک کشی شگفت انگیز:

قابلیت حمل باربنابر اعلام ، این ماشین با وزن ۳٫۱ تن، می‌تواند در محفظه بار کامپوزیتی با طول و عرض ۱٫۸ در ۱٫۲ متر، ۱۱۳۰ کیلوگرم بار را حمل کند،ظرفیت یدک­‌کشی هم ۵ تن اعلام شده است.

معلوم نیست این اعداد به کدام نسخه ارتباط دارد، اما با فرض این‌که نسخه پایه با قیمت ۶۰,۹۹۰ دلار به عنوان ملاک قرار گرفته، باید توجه داشت که تمامی رقبای این خودرو یعنی شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ و HD، فورد F-150 و سوپر دیوتی و همچنین رم ۱۵۰۰ و HD با رنج قیمت پایه بین ۳۸ تا ۴۸ هزار دلار، ظرفیت یدک­‌کشی بین ۵٫۲۵ تا ۱۶٫۸ تن را ارائه می‌­دهند،باید گفت پیکاپ سایبرتراک آینده‌نگرانه آن بسیار ساختارشکن و غیرمعمول است. این خودرو که طول، عرض و ارتفاعی برابر با ۵٫۸، ۲ و ۱٫۹ متر داشته، برای حمل شش سرنشین طراحی شده است ،فضای داخلی این پیکاپ عجیب، طراحی بسیار ساده‌ای را به نمایش می‌گذارد که مشابه آن حتی در سایر محصولات تسلا نیز دیده نشده است.

گزیده :   هایپرلوپ چیست

 

گزیده

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

یک ماشین ضدگلوله :

به گفته­ ایلان ماسک، بدنه آن با ضریب درگ ۰٫۳۴ از فولاد نورد سرد ۳۰x ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است، که به لطف ضخامت ۳ میلیمتری در درهای جانبی، در برابر گلوله کالیبر ۴۵ تفنگ Tommy و ۹ میلی‌متری از سلاح‌های Glock و MP5 مقاومت می­‌کند.
شرکت تسلا بالاخره اولین نمونه سایبرتراک را در کارخانه این شرکت برای جشن گرفتن تولید سایبرتراک، یک عکس دسته‌‌جمعی از کارخانه را منتشر کرد‌، پیش از این پروتوتایپ سایبرتراک اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد و اکنون پس از گذشت سه سال، به مرحله تولید رسیده است. تایید شده که اولین سری تحویل سایبرتراک در سال ۲۰۲۳ خواهد بود، البته تولید انبوه آن از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.تسلا کارکنان کارخانه تگزاس را دور اولین سایبرتراک جمع کرده و عکس یادگاری را گرفته است.

 

گزیده

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

تولید انبوه وسفارش ثبت شده ها:

در این مورد فعلا ۱۰ دستگاه تسلا  به نخستین خریداران این خودرو تحویل شده است، که البته همگی از کارکنان شرکت تسلا هستند. درحال حاضر نمی‌توان با اطمینان از زمان تحویل انبوه این خودرو سخن گفت، ولی به هرحال تسلا برای پاسخگویی به ۲ میلیون سفارش ثبت شده برای سایرتراک، چاره‌­ای جزء افزایش سرعت تولید نداردقیمت پایه تسلا سایبرتراک در سه نسخه تک، دو و سه موتوره به ترتیب ۶۰,۹۹۰، ۷۹,۹۹۰ و ۹۹,۹۹۰ دلار اعلام شده است، درحالی‌که ایلان ماسک در سال ۲۰۱۹ از رقم پایه ۳۹,۹۰۰ دلار سخن گفته بود.مدیرعامل تسلا چند ماه گذشته به سهامداران اعلام کرد که محصول نهایی این خودرو بهتر از سطح انتظارات است.

 

گزیده

سایبرتراک شگفتی دیگر از تسلا

رونمایی ماشینی شگفت انگیز:

می توان گفت  اولین چیزی که در برخورد بااین ماشین زیبا جلب توجه می‌کند، طراحی مدرن و البته نامتعارف آن است. این خودرو نه تنها هیچ شباهتی به پیکاپ‌های رایج کنونی ندارد، بلکه اتومبیل‌های موجود در فیلم‌های علمی-تخیلی و سفینه‌های فضایی را در ذهن تداعی کرده است و جلب توجه بسیاری تا کنون داشته. نمی‌توان سایبرتراک را خودروی زیبایی نامید و تاکنون انتقادات و طعنه‌های زیادی نسبت به سبک طراحی آن مطرح شده است.

در این مورد تسلا از پیشرانه‌هایی تمام الکتریکی بهره برده و در سه نسخه تک، دو و سه‌موتوره تولید خواهد شد. درباره قدرت و گشتاور نسخه‌های مختلف فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که مدل پایه شتابی برابر با ۶/۵ ثانیه داشته و قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت‌سر بگذارد، اما قوی‌ترین نسخه سایبرتراک وارد حریم خودروهای اسپرت و سوپراسپرت شده، چرا که گفته می‌شود این نسخه برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به ۲/۹ ثانیه زمان نیاز داشته و رکورد ۱۰/۸ ثانیه را در درگ یک چهارم مایل ثبت می‌کند. تسلا می‌گوید این نسخه از سایبرتراک خواهد توانست تا ۸۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در صورت تحقق در دنیای واقعی رقمی خارق‌العاده خواهد بود.

گزیده :   چت بات واتسون

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها