دلایل موفقیت شرکتBMW

دلایل موفقیت شرکت BMW

به نام خدا

 

دلایل موفقیت شرکت BMW :

دلایل موفقیت شرکت BMW : می توان گفت  Bayerische Motoren Werke AG که به اختصار با نام بی ام و به آلمانی BNW یک شرکت خودرو سازی خودروسازی آلمانی چندملیتی می باشددر ایران گاهی با نام‌های بی‌ام‌دبلیو و بی‌ام‌وی نیز شناخته شده است این شرکت خودروسازی آلمانی از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان نیز به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ آلمان قرار دارد. با گزیده یک مطلب چرا موفق شد دیگر همراه باشید.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

تاریخچه ی بی ام و از پیدایش تا به امروز :

گفته می شود دوران تولید موتور هواپیما تاریخچه ب‌ام‌و با شرکت رپ موتورن ورکه آغاز شد. در آوریل سال ۱۹۱۷ وقتی کارل رپ شرکت را ترک کرد، اسم آن به بایریشه موتورن ورکه تغییر یافت. نخستین محصول کارخانه، موتور هواپیمای ب‌ام‌و ۳آ بود، این موتور به مصرف کم سوخت و کارکرد مناسب در ارتفاعات بالا معروف بود. در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل پیمان ورسای مجبور شد، تولید موتور هواپیما را متوقف کند( برای ادامه فعالیت، شرکت به ساخت تجهیزات کشاورزی، لوازم خانگی و ترمز قطار روی آورد) .

در سال ۱۹۲۲، کامیلو کاستیلیونی ب‌ام‌و و کلیه حقوق مربوط به این نام را خریداری کرد. کاستیلیونی، مالک شرکت دیگری به نام بایریشه فلوگنزه نیز بود که آن هم در زمینه قطعات هواپیما فعالیت می‌کرد. کاستیلیونی نام کارخانه پیشین ب‌ام‌و را به Süddeutsche Bremse AG تغییر داد و بایریش فلوگنزه را ب‌ام‌و نام نهاد. کارخانه پیشین بایریش فلوگنزه با نام جدید ب‌ام‌و بازگشایی شد و به ساخت موتور برای اتوبوس، کامیون، تجهیزات کشاورزی و پمپ با نام تجاری ب‌ام‌و پرداخت.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

نام بی ام و یا بی ام دبلیو از کجاست:

در این باره گفته می شود کارل فریدریش راپ که شیفته هواپیما بود با معرفی لوگوی خود در سال ۱۹۲۰ به نوعی سمبل هواپیماسازی تبدیل شد. شاید جالب باشد بدانید داستان آرم و لوگوی این شرکت عظیم خودروسازی چیست و این آرم و نشان از کجا آمده است.کارل که به نوعی پایه گذار شرکت راپ موتور و شرکت بی ام دبلیو است از همان آغاز فعالیتش، به هواپیما و دانش و مهندسی آن علاقه زیادی داشت و سال های زیادی هم به تولید قطعات موتور هواپیما مشغول بود، برای همین گفته می شود که او مدت زیادی از زمان خود را در فرودگاه و با هواپیماها می گذراند.سال ۱۹۱۹ با پایان جنگ جهانی اول، راپ مجبور شد از ساختن قطعات هواپیما دست بکشد ولی او که شیفته هواپیما بود با معرفی لوگوی خود در سال ۱۹۲۰، به نوعی سمبل هواپیما را به کارخانه جدید خود که حالا موتورسیکلت تولید می کرد و بعدها به شرکت خودروسازی تبدیل شد آورد.

گزیده :   دلایل موفقیت شرکت Intel

در واقع این آرم دایره ای از شکل چرخش ملخ هواپیما الهام گرفته شده و ایده اولیه آن با نگاه کردن به ملخ گردان هواپیما به ذهن راپ رسیده، اما چرا سفید و آبی؟ در مورد رنگ سفید و آبی دو تفسیر وجوددارد، عده ای می گویند این رنگ ها یادآور آبی آسمان است که از لابلای پره های ملخ در حال چرخش دیده می شود ولی عقیده دیگر این است که رنگ سفید و آبی این دایره از پرچم بایرن آلمان گرفته شده که محل تولد شرکت بی ام دبلیو بود.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

دوران تولید موتور سیکلت و خودرو ۱۹۲۳:

با کمرنگ شدن محدودیت‌های قطع‌نامه ورسای در سال ۱۹۲۳، ب‌ام‌و شروع به تولید موتورسیکلت مدل R32 کرد. ب‌ام‌و در سال ۱۹۲۸ با خرید کارخانه Automobilwerk Eisenach وارد عرصه خودروسازی شد.ب‌ام‌و مدل R32 نخستین موتور ساخته شده توسط ب‌ام‌و در سال ۱۹۳۲ ب‌ام‌و مدل ۳/۲۰ را تولید کرد که نخستین خودرویی بود که توسط خود ب‌ام‌و طراحی شد. موتور چهار سیلندر این خودرو بر اساس موتور آستین v توسعه یافته بود.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

دوران جنگ جهانی  :

با شروع جنگ جهانی دوم، ب‌ام‌و دوباره به تولید موتور هواپیما برای لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) روی آورد. در این دوران، کارخانه از نیروی کار اجباری مانند اسیران جنگی و زندانیان اردوگاه داخائو نیز استفاده می‌کرد.در دوران جنگ اکثر تأسیسات ب‌ام‌و بمباران و نابود شده بود، همچنین تأسیسات شرکت در آلمان شرقی نیز به تصرف شوروی درآمده بود و متفقین شرکت را از تولید موتور هواپیما و موتورسیکلت بازداشتند. در این دوران ممنوعیت، کارخانه با استفاده از تجهیزات باقی‌مانده به تولید قابلمه، ماهی‌تابه و پاتیل پرداخت و سپس دیگر تجهیزات آشپرخانه و دوچرخه نیز تولید کرد.در سال ۱۹۵۹ ب‌ام‌و به شدت مقروض بود و روز به روز نیز ضرر می‌کرد. گرچه فروش مدل Isetta قابل قبول بود ولی سود بسیار کمی برای شرکت داشت ،همچنین در میانه دهه ۵۰ آلمانی‌ها از خرید موتورسیکلت به سمت خودرو روی آوردند که باعث افت شدید فروش موتورسیکلت‌های ب‌ام‌و شد.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

دوران تولد دیگر بخش ام :

در سال ۱۹۷۸ ب‌ام‌و ام۱ با همکاری لامبورگینی به عنوان نخستین خودروی موتور وسط ب‌ام‌و توسعه یافت. این نخستین خودروی تولید شده توسط بخش ام شرکت بود. در سال ۱۹۸۰ بخش ام با تولید ب‌ام‌و ۵۳۵براساس اتاق E12 سری پنج، نخستین مدل خود را براساس یک خودروی عادی توسعه یافته بود، به بازار عرضه کرد. ب‌ام‌و ام۵ نیز که بر اساس اتاق E28 ساخته شده بود، در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد. در همین سال ب‌ام‌و ام۳ نیز معرفی شد.در سال ۱۹۹۴ ب ام و شرکت روور انگلستان را خریداری کرد. هر چند این خریداری از نظر مالی شکست خورد و ب ام و زیان مالی هنگفتی را متحمل شد به‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۰ بخش‌های اعظم روور به شرکت‌های مختلف فروخته شدند .

گزیده :   چرا گوگل موفق شد

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت BMW

از شکست ها و موفقیت های :

باید گفت بی ام دبلیو (بی ام و)مانند هر شرکت موفق دیگری فراز و نشیب هایی در طول تاریخ خود داشته، گاه زمین خورده و دوباره بلند شده است ، تا جنگ جهانی دوم، عمده تولیدات این شرکت را خودرو و موتورسیکلت تشکیل می داد.

در زمان جنگ برخلاف میل مدیران ، بی ام دبلیو بار دیگر به تولید موتور هواپیما روی آورد و در کنارش، تولید موتورسیکلت را در برنامه کاری داشت اما تولید اتومبیل متوقف شده بود، تا سال ۱۹۴۵ و پایان جنگ، که بار دیگر تولید اتومبیل از سر گرفته شد اما به دلیل بمباران کارخانه در زمان جنگ، بخش خودروی آن با مشکلات مالی روبرو شد و اتومبیل های بی ام دبلیو که خودروهای لوکسی به حساب می آمدند برای کشوری که بعد از جنگ با ویرانی های بسیاری روبرو بود انتخاب خوبی نبود ،آنها بالاخره با پذیرفتن ریسک تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند اما برای ادامه دادن، حق تولید خودروی کوچک ایتالیایی به نام (ایزوایستا) را خریداری کردند که با توجه به شرایط بعد از جنگ این خودروی کوچک و ارزان قیمت طرفداران زیادی داشت. در ادامه تولید و فروش ایزوایستا طی هفت سال، بی ام دبلیو را از خطر ورشکستگی نجات داد و بی ام دبلیو مانند گذشته بار دیگر به روزهای اوجش بازگشت و چند سال بعد، برای ارتقای سطح کیفی اتومبیل هایش و دسترسی به دانش تولید تسمه تایم، کارخانه (هانس گلس) را خریداری کرد.

 

سخن آخر :

در هر حال،  بی ام دبلیو امروزه یکی از بهترین و برترین شرکت های دنیا به شمار می آید و این موضوع را بارها با ساخت مدل های زیبای خود به معرض نمایش نیز گذاشته است، مدل هایی که هر کسی آرزوی داشتن یکی از آنها را در سر دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند .

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها