دلایل موفقیت شرکت سیسکو

دلایل موفقیت شرکت سیسکو

 

به نام خدا

دلایل موفقیت شرکت سیسکو:

می توان گفت سیسکو سیستمز  (Cisco) یک شرکت خوشه‌ای آمریکایی چندملیتی فناوری می باشد که مرکز آن در شهر سن‌خوزه در مرکز سیلیکون ‌اما در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت تا به امروز سخت‌افزارهای شبکه و تجهیزات مخابراتی و دیگر خدمات و محصولات فناوری بالا را طراحی تولید و به فروش می‌رساند. نخست، سیسکو تنها روتر چند پروتکلی تولید می‌کرد اما امروز محصولات سیسکو را در همه‌جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد.سیسکو در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ریاست جمهوری ران براون برای کیفیت عالی در روابط کارمندان و جامعه شد.برای کشف بیشتر از موفقیت های این شرکت همراه گزیده باشید.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

تاریخچه ی بی ام و از پیدایش تا به امروز:

باید گفت لیونارد بوساک و سندی لرنر (دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت و فوق لیسانس علوم رایانه از دانشگاه استنفورد)، زوجی که در بخش رایانه دانشگاه استنفورد کار می‌کردند، Cisco را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کردند. همچنین بزاک نرم‌افزار روترهای چند پروتکل را که توسط ویلیام یاگر (یک کارمند دیگر که کارش را سال‌ها قبل از بزاک شروع کرده بود) نوشته شده بود تکمیل کرد.با وجود اینکه سیسکو اولین شرکتی نبود که روتر طراحی و تولید می‌کرد، اولین شرکتی بود که یک روتر چند پروتکل موفق تولید می‌کرد که اجازهٔ ارتباط بین پروتکل‌های مختلف شبکه را می‌دهد. در ادامه زمانی که پروتکل اینترنت (IP) به یک استاندارد تبدیل شد، اهمیت روترهای چند پروتکل کاهش یافت. باید بدانید امروزه بزرگ‌ترین روترهای سیسکو طراحی شده‌اند تا بسته‌های IP و فریمهای MPLS را هدایت کنند.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

ریشه نام شرکت سیسکو چیست:

گفته می شودنام سیسکو مخفف سانفرانسیسکومی باشد. با توجه به اظهارات جان مرگریج، کارمند ۳۴ ساله و مدیر سابق شرکت، موسسان کمپانی زمانی که داشتند به سمت ساکرامنتو رانندگی می کردند تا کمپانی را به ثبت برسانند، با عکس پل گلدن گیت در نور خورشید مواجه می شوند و اسم و سمبل کمپانی را بر این مبنا گزینش می کنند. سمبل کمپانی منعکس کننده اصلیت سان فرانسیسکویی آن است، که نشان دهنده پل گلدن گیت است که به روش خاصی مدل سازی شده است،اینک سیسکو در ۱۵۰ کشور جهان مرکزهای آموزشی به منظور پرورش افراد برای مدل سازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری تأسیس کرده است.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

موفقیت و تلاش در راستای اهداف:

باید بدانید که در سال ۱۹۸۵ سیسکو اولین محصول خود که یک کارت رابط شبکه بود را به فروش رساند. اولین موفقیت بزرگ آن، روتری که چندین پروتکل شبکه را ارائه می‌داد، سال بعد عرضه شد. این زوج برای برقراری ارتباط شبکه‌های جداشده در دو ساختمان جداگانه در دانشگاه، در حال آزمایش بودند. پس از وصل و راه‌اندازی کابل‌های شبکه بین دو ساختمان و اتصال آن‌ها با bridge و سپس روترها، متوجه شدند که برای ایجاد شبکه‌های متناسب با یکدیگر و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، به یک فناوری نیاز بود که بتواند پروتکل‌های مختلف محلی را کنترل کند. بنابراین Bosack و Lerner مسیریاب چند پروتکلی (Multi Protocol Router) را اختراع کردند که در سال ۱۹۸۶ به بازار عرضه شد. در ادامه نیز بنیانگذاران برای گسترش کسب‌وکار خود به پول نقد نیاز داشتند و در نتیجه به شرکت سرمایه‌گذاریSequoia Capital روی آوردند. سکویا در اواخر سال ۱۹۸۷ کنترل مؤثر شرکت را به دست آورد و جان مورگریج را به عنوان رئیس و مدیر عامل در سال ۱۹۸۸ منصوب کرد. او موفق به مدیریت شد اما با بنیانگذاران همراه نشد. تا سال ۱۹۸۹، درآمد سیسکو تنها با سه محصول و ۱۱۱ کارمند، مبلغی در حدود ۲۷ میلیون دلار بود.

گزیده :   چرا مرسدس بنز موفق شد

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

در سال ۱۹۹۰، اندکی پس از آن که سیسکو اولین سهام خود را به عموم فروخت، لرنر از این شرکت اخراج شد و بوساک نیز در اعتراض به اخراج او استعفا داد. این زن و شوهر با ۱۷۰ میلیون دلار از سیسکو جدا شدند که ۷۰٪ از این مقدار را به امور خیریه اختصاص داده‌ بودند. سیسکو سیستم در اوایل دهه ۱۹۹۰ به سرعت رشد پیدا کرد. بین سالهای ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴، سیسکو چندین شرکت در زمینه Ethernet switching را به دست آورد، مانند Kalpana، Grand Junction و مهم‌ترین آن‌هاMario Mazzola’s Crescendo Communications که در کنار هم واحد تجاری Catalyst را تشکیل دادند. شرکت سیسکو در سال ۱۹۹۳ مدل بهبود یافته روتر ۷۰۰۰ را معرفی کرد و در همان سال شروع به خرید شرکت‌های دیگر کرد. اولین خرید آن، Crescendo Communications، باعث شد تا Cisco قاطعانه وارد حوزه دستگاه‌های سوئیچینگ شبکه شود.رشد شگفت آور اینترنت در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ چشم‌انداز ارتباطات را به سرعت تغییر داد. با گسترش پروتکل اینترنت(IP)، اهمیت مسیریابی چند پروتکلی کاهش یافت. با این وجود، سیسکو موفق به گرفتن موج اینترنت شد، محصولاتی از دسترسی مودم (AS5200) گرفته تا روترهای اصلی GSR که به سرعت برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت حیاتی شد. در اواخر مارس ۲۰۰۰، سیسکو با سرمایه بیش از ۵۰۰میلیارد دلار در بازار با ارزش‌ترین شرکت در جهان شد.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

کنفرانس های ویدیویی با سیسکو:

گفته می شود در سال ۲۰۰۶ سیسکو  TelePresence را معرفی کرد که امکان کنفرانس ویدیویی را برای افراد در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند. به عنوان بخشی از یک کمپین گسترده تبلیغاتی در آن سال، نام کوتاه شده سیسکو را اتخاذ کرد و کمپین تبلیغاتی “شبکه انسانی” را ایجاد کرد. این تلاش‌ها برای تبدیل سیسکو به یک برند خانگی بود، استراتژی طراحی شده برای پشتیبانی از محصولات کم مصرف و محصولات مصرفی آینده (نکته قابل توجه دوربین فیلمبرداری فلیپ که توسط سیسکو در سال ۲۰۰۹ بدست آمد).کمپین های تبلیغاتی (فردا از اینجا شروع می شود) و (اینترنت همه چیز)، برای اولین بار طی شش سال، اولین کمپین خود در زمینه برندسازی مجدد جهانی را راه‌اندازی کرد تا برای ده سال آینده به‌عنوان پیشرو تجهیزات ارتباطی و پردازش ابری شناخته شود.

علاوه بر این، سیسکو با توسعه فناوری‌هایی که امکان شبکه‌سازی اطلاعات بهداشتی و ایجاد شبکه‌های مراقبت‌های بهداشتی منطقه‌ای و ملی را فراهم می‌کند، در مدرن‌سازی سیستم مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند. سیسکو از طریق نوآوری خود، دانش آموزان را در بیش از ۱۶۰ کشور جهان قادر می‌سازد که رویاهای آموزشی و حرفه‌ای خود را دنبال کنند. برنامه آکادمی شبکه‌سازی سیسکو دانش‌آموزان را برای طراحی، ساخت و نگهداری شبکه‌ها آموزش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای آموزش عالی و مشاغل مرتبط با IT را بدست آورند.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

باگ جدید در روتر های سیسکو چیست:

می توان گفت باگ CISCO ROUTER دارای پیامدهای جهانی فراوانی می باشد.روتر سری CISCO 1001-X خیلی شبیه به همان چیزی که در خانه دارید، نیست. خیلی بزرگتر و بسیار گرانتر است، مسئول اتصال قابل اعتماد در بورس اوراق بهادار، دفاتر شرکت، مرکز خرید محلی شما و غیره است. به عبارت دیگر، این روترها نقش مهمی را در موسسات بازی می کنند، از جمله برخی از آنها که با اطلاعات بسیار حساس سرو کار دارند. در حال حاضر محققان یک حمله از راه دور را افشا می کنند که به طور بالقوه به هکر اجازه می دهد تا هر روتر ۱۰۰۱-X را در اختیار گرفته و تمام داده ها و دستورات را از طریق آن سرقت کرده و یا با اطلاعات غلط جایگزین نماید.

گزیده :   شرکت اپل

برای به خطر انداختن روترها، محققان شرکت امنیتی Red Balloon دو آسیب پذیری را مورد بررسی قرار دادند. اولین مشکل در سیستم عامل IOS CISCO است (که نبایستی با iOS اپل اشتباه گرفته شود) که به هکر اجازه می دهد از راه دور دسترسی به Root دستگاه ها را به دست آورد. این یک آسیب پذیری بد بوده، اما غیر معمول نیست، مخصوصا برای روترها.آسیب پذیری دوم، با این حال، بسیار بدتر است. هنگامی که محققان دسترسی به Root را به دست می آورند، می توانند از اساسی ترین سد امنیتی روتر عبور کنند. این ویژگی امنیتی CISCO به نام (لنگر اطمینان) از سال ۲۰۱۳ در تقریبا تمام دستگاههای سازمانی شرکت CISCO تعبیه شده است. این واقعیت که محققان راهی برای شکستن آن در یک دستگاه یافته اند، نشان می دهد که ممکن است با استفاده از تغییرات خاص برای هر مدل ، برای شکستن لنگر اعتماد در صدها میلیون واحد CISCO در سراسر جهان استفاده نمود.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

با محصولات یک شرکت معتبر آشنا شوید:

سیسکو از معتبرترین برندها در زمینه تجهیزات شبکه‌ای است که از پرکاربردترین محصولات آن می‌توان به چند نمونه اشاره کرد:

 

تلفن ویپ سیسکو : IP Phone

یکی از پرکاربردترین تجهیزات در بین کسب‌وکارها تلفن ویپ (VoIP) است. با فراگیر شدن اینترنت و ترجیح سازمان‌ها به استفاده از تلفن‌های اینترنتی به جای روش‌های سنتی، تلفن‌های ویپ سیسکو از تجهیزات لازم برای هر کسب‌وکاری است و انواع مختلفی از این تلفن‌ها به بازار عرضه شده است. سیستم تلفن ثابت سازمانی نکسفون بر بستر اینترنت بوده و امکان مدیریت تماس‌ها را از طریق IP Phone ها، کامپیوتر شخصی و اپلیکیشن نکسفون برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

سوئیچ سیسکو و انواع مختلف:

باید گفت سوئیچ سیسکو انواع مختلفی دارد و متناسب با نیاز سازمان‌ها، از پرکاربردترین سوئیچ‌های شبکه در دیتاسنترها و سازمان‌ها است. انواع مختلف این سوئیچ برای کسب‌وکارهای مختلف مناسب است و با توجه به تنظیمات خاص موردنیاز هر سازمان، می‌توان از انواع مدیریتی و غیر مدیریتی آن استفاده کرد.

 

روتر سیسکو :

روتر دو یا چند شبکه جدا از هم که IPهای متفاوتی دارند را به یکدیگر وصل کرده و بین آن‌ها مسیریابی می‌کند. شرکت سیسکو روترهای متنوعی را برای کاربردهای مختلف در رده‌های Branch، WAN aggregation و Service Providerها ارائه کرده است. روترهای سیسکو از بهترین و پرفروش‌ترین روترهای بازار هستند که به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد با وجود قیمت بالا، از پرطرفدارترین روترها می باشند.

 

گزیده

دلایل موفقیت شرکت cisco

تلفن سیسکو  و مزایای برجسته :

ردیابی داده ها،ارتباط صوتی و تصویری سریع،اتصالات شبکه ایمن،سیسکو (Cisco Systems)  تولید کننده پیشرو تجهیزات شبکه، از جمله روترها، پل ها، سوئیچ های فریم و سوئیچ های ATM، سرورهای مخابراتی و نرم افزارهای مدیریت شبکه است.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها