ماشین برقی شیائومی

ماشین برقی شیائومی

به نام خدا

ماشین برقی شیائومی:

می توان گفت شیائومی سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در صنایع پیشرفته ازجمله وسایل نقلیه‌ی هوشمند برقی انجام می‌دهد و همین موضوع، هیجان بسیار زیادی را در مورد اولین خودروی الکتریکی این شرکت ایجاد کرده چرا که اکنون چند رندر جدید از خودرو برند چینی فاش شده است که نگاهی اجمالی به طراحی احتمالی آن ارائه می‌دهند. همچنین شیائومی سال ۲۰۲۲ اعلام کرد حدود ۴۵۰ میلیون دلار در زمینه‌‌ی کسب‌وکارهای نوآورانه ازجمله وسایل نقلیه‌ی الکتریکی هوشمند سرمایه‌گذاری کرده است. لی جون، بنیان‌گذار این شرکت نسبت‌به پیشرفت تولید خودروی شرکتش بسیار خوشبین بوده است  و گفته می شود تولید انبوه این محصول از نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ آغاز شود در ادامه مطلب همراه گزیده باشید .

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

نخستین خودروی برقی شیائومی رونمایی شد:

به نقد از گزارشات ، این سدان که SU۷ نام دارد، احتمالا سیستم عامل مشترک با تلفنهای محبوب شیائومی خواهد داشت.شیائومی پیش از این اعلام کرده بود که خودروی برقی این شرکت رسما در نیمه اول سال میلادی آینده عرضه می‌شود. این شرکت که یکی از بزرگترین برندهای محصولات الکترونیکی مصرفی چین می باشد، به شرکت‌های دیگر فناوری مانند هواوی ملحق می‌شود که وارد بازار خودروهای برقی شده‌اند. شیائومی سیستم عامل تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خانگی  خود را اصلاح کرده تا خودروهای برقی هم بتوانند در آینده از آن استفاده کنند و به این ترتیب، کاربران قادر باشند همه نوع محصولات شیائومی را از طریق یک پلتفرم واحد، کنترل کنند. این خودرو در شرایطی رونمایی می‌شود که چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، با اشباع ظرفیت و کندی تقاضا دست و پنجه می کند و این وضعیت، باعث به راه افتادن جنگ قیمت شده است (گزارش رویترز، لی جون، مدیرعامل شیائومی در مراسم رونمایی این خودروی برقی گفت: با تلاش سخت ظرف مدت ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ما به یکی از پنج خودروساز بزرگ جهان تبدیل می‌شویم) .

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

نخستین جزئیات خودروی برقی :

گفته می شود سازنده تلفن هوشمند شیائومی چین، نخستین جزئیات از خودروی برقی خود را که یک سدان پنج صندلی با سقف شیشه‌ای پانورامایی است، اعلام کرد.پس از مدت‌ها انتظار، اطلاعاتی که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که خودروی برقی شیائومی، نام تجاری پکن شیائومی SU۷ را خواهد داشت و توسط شرکت دولتی گروهی خودروسازی پکن تولید می‌شود. همچنین این خودرو ظاهر بیرونی براق و گزینه نصب فناوری حسگر معروف به لیدار در بالای صفحه شیشه‌ای خود برای رانندگی پیشرفته را دارد. حداکثر سرعت آن، ۲۶۵ کیلومتر در ساعت و وزنش ۲٫۶۶ تن می باشد.

گزیده :   شرکت اپل

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

در این خودرو بر اساس این که از یک پیکربندی موتور واحد یا دوگانه استفاده می‌کند، از باتری‌های شرکت CATC  و شرکت BYD استفاده می‌شود.همه خودروسازان چینی موظفند اطلاعات مدل‌های جدید را به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ارسال کنند و محصولاتی که تایید اولیه را دریافت کرده‌اند، هر ماه در یک فهرست منتشر می‌شوند که به مدت یک هفته، هدف بازخورد عمومی قرار می‌گیرند.محصولات این شرکت‌ مجهز به ویژگی‌های فناوری است و قابلیت‌هایی مانند کنترل صدا و نرم افزار دستیار رانندگی، محبوب رانندگان است.اما شیائومی وارد بازار پرازدحام و رقابتی می‌شود که برندهای برتر، محصولات جدیدی را در آن عرضه کرده اند.بر اساس گزارش بلومبرگ، چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، امسال شاهد جنگ قیمت بوده است که پس از اقدام شرکت آمریکایی تسلا در کاهش قیمت محصولاتش روی داد و رقبایش را ناچار کند اقدام مشابهی را انجام دهند.

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

خودرو  Xiaomi SU7 از نمای سه رخ:

شیائومی با رونمایی اولین خودرو برقی‌اش به قلمرو تسلا وارد شد. خودرو سدان SU7 به سیستم خودران مجهز است،شیائومی که در سال‌های اخیر با تولید انواع گوشی شیائومی و گوشی پوکو نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است، مراسمی در چین برگزار کرد تا اولین خودرو برقی خود را به‌نمایش بگذارد. شرکت سرشناس چینی ازاین‌پس جدیدترین رقیب تسلا است.شیائومی در مراسمی اعلام کرد که می‌خواهد به یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو برقی در دنیا تبدیل شود.

گزیده

ماشین برقی شیائومی

آینه بغل خودرو  Xiaomi SU7:

خودرو شیائومی در تیپ‌های مختلف دارای باتری ۷۳/۶ کیلووات‌ساعتی و ۱۰۱ کیلووات‌ساعتی خواهد بود. مطابق استانداردهای چرخه‌ی آزمایش CLTC چین، اولین خودرو شیائومی حداکثر ۸۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند.عبارت SU در نام خودرو شیائومی مخفف Speed Ultra است. این سبک نام‌گذاری نشان می‌دهد SU7 در زمینه‌ی عملکرد و سرعت، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این خودرو به موتور HyperEngine مجهز است و از سیستم خودران پیشرفته استفاده می‌کند. سرعت این خودرو در ۲۸/۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.شیائومی افزون‌بر SU7 از مدل پیشرفته‌تر این خودرو با نام SU7 Max هم پرده‌برداری کرده است که در تنها ۷۸/۲ ثانیه سرعتش از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.مدل عادی دارای دامنه‌ی حرکتی ۶۶۸ کیلومتر، حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتربرساعت و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است وبا ۱۵ دقیقه شارژ می‌توانید ۵۱۰ کیلومتر با خودرو شیائومی مسافت طی کنید.

گزیده :   ایلان ماسک و اتوبوس های فضایی

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

ویژگی‌های نرم‌افزاری خودرو برقی:

گفته می شود ویژگی‌های نرم‌افزاری این پروژه به هیچ وجه در سایت مربوطه توضیح داده نشده و هنوز نمی‌دانیم که شیائومی چه ویژگی‌های هوشمندی برای خودروهای خود دارد. شیائومی پیشتر گفته بود که می‌خواهد نخستین خودروی این شرکت را در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند.ناگفته نماند که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در چند سال اخیر وارد زمینه‌هایی شده‌اند که پیش‌تر تصور نمی‌شد چنین چیزی در برنامه آن‌ها باشد. مثلا اپل و شیائومی دو شرکتی هستند که اکنون در حال توسعه خودروهای برقی خود هستند.مدیر عامل شیائومی، لی جون، امیدوار است که برای ۱۰ سال آینده، اثر خود را در صنعت خودروهای برقی بگذارد.

 

گزیده

ماشین برقی شیائومی

و طبق اطلاعات جدید در باره این پروژه منتشر شده خودرو شیائومی شامل Xiaomi Pilot خواهد بود که یک سیستم رانندگی خودکار خود ساخته، همراه با خود ماشین می‌باشد. بنابراین، یک سیستم امن و خودکار را فراهم می‌کند زیرا بر اساس فناوری LiDAR توسعه یافته است. در تجارت خودرو، شیائومی صرفا قصد ندارد با عرضه یک خودرو، در این حوزه نامی به در کند. بلکه این شرکت یک سرمایه گذاری ۱٫۵میلیارد دلاری و ۱۰ میلیارد دلاری را طی ده سال قبل اعلام کرده بود. این بودجه، دقیقا همان چیزی است که برای ورود به حوزه‌ای که بسیار دقیق، منظم و مشخص شده است، لازم خواهد بود،به گفته خبرگزاری GizChina، آنچه شیائومی در مقایسه با رقبای خود ارائه می‌دهد هنوز ناشناخته است. اما ساخت خودرو فرآیندی متفاوت از ساخت گوشی‌های هوشمند است.
قیمت گذاری خودروها مشکل مهمی برای بخش خودرو است که بدون شک در مرکز بحث قرار خواهد گرفت. تولیدکنندگان باید تعادل را با ارائه بهترین کیفیت با هزینه‌های ارزان بازگردانند، که هنوز با وضعیت امروز بسیار فاصله دارد.زیرا چندین کشور اکنون در حال آماده شدن هستند تا خودروهای غیربرقی جدید را غیرقانونی اعلام کنند.ما امیدواریم که شیائومی وارد این بازار شود و با پیشنهادهای خلاقانه و مقرون به صرفه خود، یک تعادل مناسب در قیمت گذاری ایجاد نماید، درست مانند آنچه که در مورد گوشی‌های هوشمند انجام داده است.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها