نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

انوشه انصاری از موفق ترین فرد ایرانی تبار ساکن در امریکا است.بانویی که در زمینه های زیادی مانند فضانورد،کاوشگر، سخنور،تاجر و کار افرینی افتخارات بسیاری کسب کرده است.

انوشه متولد ۲۱ شهریور در سال ۱۳۴۵ ( ۱۲-۹-۱۹۶۶) در مشهد است که چهار سال پس از تولد انوشه خانواده ان به تهران به دلیل شغل و تحصیل پدر مهاجت کردند که دوران کوکی و نوجوانی انوشه در تهران سپری شد.

در زمانی که انوشه تنها ۱۶ سال سن داشت و ۴ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته بود به دلیل مشکلات و شرایط جنگی که در ایران وجود داشت و رویاهایی که در سر انوشه وجود داشت خانواده او تصمیم به مهاجرت گرفتند که در سال ۱۳۶۱ انوشه همراه مادر و خواهر کوچکتر خود، اتوسا ، به امریکا مهاجرت کردند و این اتفاق صفحه جدیدی در زندگی انوشه باز کرد که باعث تحقق رویاهای وی شد؛ رویاهایی که در میان ستارگان بود وم دنیایذ مدرن غرب این امکان را به او میداد که رویا هایش را به واقعیت تبدیل کند؛ هرچند که در اوایل مهاجرت انوشه نمیتوانست به  زبان اها سخن بگوید و به فلرسی صحبت میکرد اما هیچ زمان نا امید نشد و به راه خود ادامه داد.

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

انوشه و سیر زندگی او قبل از فضانوردی

انوشه در کنار رویایی که داشت زندگی تجاری و تحصیلی موفقی نیز داشت

او در دوران تحصیل خود موفق به نوشتن چندین مقاله علمی و به ثبت رساندن تعدادی از انها شده است که در زمینه های عملکرد های اتوماتیک و گره های یک شبکه بی سیم بوده است که جزو اختراعات انوشه انصاری هم  به حساب می ایند

انوشه انصاری و خانواده اش موسس و مدیر عامل دو شرکت موفق و معروف در زمینه فناوری و تولید تجهیزات شبکه های کامپیوتر هستند.

انوشه به همراه همسر و برادرش در سال ۱۳۷۲ موفق به تاسیس شرکت تله کام تکنولوژِی  که در زمینه تامین و تولید قطعات و تجهیزات کامپیوتر شدند. در واقع محصولاتی که در این شرکت تولید میشد به کاهش هزینه ها در جهت نوسازی تجهیزات شرکت های مخابراتی و ارتقا عملکرد سامانه ها کمک های فراوانی کرده است ؛ به این صورت که با استفاده از محصولات این شرکت توانستند تکنولوژی های رایج قدیمی مخابرات را به نسل جدیدی از شبکه ها پیوند دهند..

گزیده :   ماشین برقی شیائومی

در سال ۱۳۷۸ ( ۲۰۰۰ میلادی) یعنی ۶ سال پس از تاسیس شرکت تله کام تکنولوژی موفق به کسب جایزه کار افرین برتر امریکا شد و در همان سال شرکت تله کام توسط شرکت سونوز نتورکس خریداری شد .

انوشه پس از فروش شرکت به همراه همسرش حمید اقدام به تاسیس شرکت دیگری به نام ( پرودی ) کردند که در زمینه نو اوری و ایده های جدید برای مدیریت دیجیتال منازل بود و انوشه مدیریت و ریاست پرودی را بر عهده گرفت.

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

به حقیقت پیوستن رویای انوشه

در سال ۲۰۰۶ میلادی انوشه بلاخره توانست رویایی که از بچگی در سر می پروراند را به واقعیت تبدیل کند و با هزینه شخصی و به عنوان اولین بانو گردشگر فضایی در جهان ، اولین فضانورد ایرانی و دومین فضانورد پارسی زبان به مدار کره زمین سفر کند و در میان ستارگان قدم بگذارد.

انوشه با اینکه به زبان های انگلیسی و فرانسوی مسلط بود برای این سفر لازم بود اندکی روسی نیز بیاموزد  و اموزش و تمرینات بسیار دشواری را انجام دهد که با توجه به هوش فوق العاده و امادگی بالایی که این بانو داشت توانست این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد

انوشه در مصاحبه ای راجع به دوره های اموزش و تمرینات مورد نیاز برای فضانوردی گفت:

تمرینات و اموزشات بسیار سخت بودند و تقریبا یک سال اموزش های من زمان برد و در این مدت بیشتر در روسیه حضور داشتم. اموزش های من هر روز و از ساعت هفت صبح شروع میشد و تا ساعت هفت شب ادامه داشت. در این کلاس ها من یاد گرفتم که چطوری به ایستگاه فضایی  وارد شوم، فضانوردان چه کاری در انجا انجام می دهند و برای زنده ماندن تمریناتی را نیز انجام می دادم.

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

انوشه انصاری و موفقیت های او.

انوشه با تلاش های فراوانی که داشت نه تنها عنوان اولین فضانورد زن ایرانی را به نام خود به ثبت  رساند بلکه بسیاری از اولین ها در حوزه کیهان گردی را به نام خود کرده است. انوشه عنوان هایی مانند اولین فضانورد زن در جهان، دومین فضانورد فارسی زبان و چهارمین نفری که با هزینه شخصی خود به فضا سفر کرده است را به نام خود ثبت کرده است. از مهم ترین افتخارات او عبارت اند از :

گزیده :   هایپرلوپ چیست

نگاهی کوتاه به زندگینامه انوشه انصاری

  •  دریافت عنوان کارافرین برتر از مجله زنان شاغل امریکا ( ۲۰۰۰ میلادی)
  • حضور در لیست موفق ترین تاجران در مجله فور چون که جزو معتبر ترین مجلات امریکا است( ۲۰۰۱ میلادی)
  • دریافت جایزه نواور سیمونز که هر ساله به بانوان کار افرین اعطا می شود ( ۲۰۰۹ میلادی)
  • کسب دکترای افتخاری از دانشگاه جورج میسون ( ۲۰۱۲)

صفحه نخست

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها