دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

مقدمه :

دلایل موفقیت شرکت آدیداس : فرقی نمی‌ کند به کفش‌ های کتانی، مد یا ورزش علاقه‌ مند باشید، آدیداس از سال ۱۹۴۹ با کفش و پوشاک به مردم خدمت می‌کند، اما تاریخچه غول Three Stripe چیست؟ آدیداس چگونه شروع شد؟ نام آدیداس از کجا آمده است؟ من شک ندارم که شما صدها سوال در مورد برچسب لباس ورزشی آلمانی دارید. چیزی که از یک اتاق رختشویی شروع شد اکنون به خانه ورزشکاران و نمادهای فرهنگی مانند کانیه وست، فارل ویلیامز، جرمی اسکات و بسیاری دیگر تبدیل شده است. بیایید نگاهی به تاریخچه آدیداس و تمام لحظاتی بیندازیم که آنها را به نمادی که امروز هستند تبدیل کرده است.
قبل از شروع، قصد داریم به یک سوال متداول در مورد آدیداس پاسخ دهیم: “آیا بنیانگذاران پوما و آدیداس به هم مرتبط هستند؟”، پاسخ مثبت است. آدولف “آدی” داسلر و رودولف “رودی” داسلر “کارخانه کفش برادران داسلر” را در سال ۱۹۲۴ تاسیس کردند و بر توسعه اولین کفش های دویدن میخ دار برای ورزشکاران تمرکز کردند. در سال ۱۹۴۷، برادران پس از یک مشاجره خانوادگی، راه خود را از هم جدا کردند که منجر شد رودولف پوما را تشکیل دهد و آدی داسلر در ۱۸ آگوست ۱۹۴۹ آدیداس AG را به طور رسمی ثبت کند.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

آغاز :

آدی داسلر اشتیاق خود را برای ایجاد بهترین مدل های کفش برای ورزشکاران، عمدتاً کفش های فوتبال، دنبال کرد که منجر به تولد اولین و موفق ترین مدل آنها، آدیداس سامبا شد. این سیلوئت با مکش روی لثه طراحی شده است که بازیکنان فوتبال را قادر می سازد در زمین های ناهموار و در شرایط سخت تمرین کنند. تا به امروز، سامبا قدیمی ترین کفش این برند است که هنوز در حال تولید است، حتی به عنوان یک بوم خالی برای همکاری های برجسته عمل می کند. در این مدت، همسر آدی، کته، از او در تولید کفش‌های ورزشی دیگر حمایت کرد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

نام آدیداس از کجا آمده است ؟

آدیداس ابتدا در سال ۱۹۲۴ با نام Gebrüder Dassler Schuhfabrik شروع به کار کرد که به انگلیسی به کارخانه کفش برادران داسلر ترجمه می شود. تا اینکه در سال ۱۹۴۹ آدی داسلر عنوان رسمی آدیداس را با ادغام قسمت اول نام و نام خانوادگی خود – آدی و داس – ایجاد کرد. ممکن است متوجه شوید که برخی فکر می کنند که آدیداس مخفف کلمه All Day I Dream About Soccer است، اما این اشتباه است.

چرا لوگوی آدیداس سه خط دارد؟

سه راه راه معروف آدیداس در ابتدا یک لوگو نبود، بلکه نوارهای تثبیت کننده کفش های اولیه ورزشی بود. با این حال، لوگوی اصلی Three Stripe در ابتدا یک علامت تجاری از برند ورزشی مستقر در فنلاند Karhu بود که طبیعتاً به مشکل کپی رایت منجر شد. پس چگونه آدیداس لوگوی Three Stripe خود را به دست آورد؟ در سال ۱۹۴۹، مالک Adi Dassler این علامت تجاری را از Karhu Sports با قیمتی حدود ۱۶۰۰ یورو امروز و دو بطری ویسکی خریداری کرد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

قدم های کوچک :

دهه ۱۹۵۰ برای آدی دوران خاطره انگیزی بود. گام به گام، آدیداس شروع به تثبیت خود در تاریخ ورزش کرد. در سال ۱۹۵۲، کفش‌های آدیداس با میخ‌های قابل جابجایی در بازی‌های المپیک هلسینکی مورد استفاده قرار گرفت که توسط امیل زاتوپک پوشیده شد و چندین مدال طلا را به دست آورد. فداکاری برند سه راه راه به کفش های فوتبال نیز بی تاثیر نبود. آدی کفش‌های فوتبال آدیداس را به تیم ملی فوتبال آلمان غربی داد که دارای گل میخ‌های پیچ‌دار بودند و آنها را به پیروزی مقابل مجارستان رساند و برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ قهرمان جام جهانی شد.
در اواخر دهه ۵۰، آدیداس سامبا در کنار مدل‌های دیگری مانند کفش بسکتبال Allround و بسیاری دیگر که راه را برای عرضه‌های بعدی به نماد امروزی تبدیل کردند، در خط مقدم تجارت باقی ماند.

گزیده :   شرکت اپل

شکستن محدودیت ها :

در این مرحله، آدیداس دیگر برای توده ها غریبه نیست. اما با وجود محبوبیت فزاینده آنها، آدی داسلر برای رفتن به مرحله بعدی باید از محدودیت های خود فراتر می رفت. در حالی که آدیداس به حمایت از ورزشکارانی که مدل‌های پیشرو خود را در کنار معرفی اسپرینت طلای آزتکا نشان می‌دادند، ادامه داد، آدی داسلر اولین خط پوشاک آدیداس خود را عرضه کرد.
با کمک فوتبالیست معروف فرانتس بکن باوئر، لباس های ورزشی آدیداس وارد صحنه شد. از بالا به پایین، بالا و پایین آهنگ سبک وزن Beckenbauer برند سه راه راه را که از کفش های آدیداس به عاریت گرفته شده بود را به نمایش گذاشت. این آدیداس در کنار آدیداس سامبا و آدیداس غزال که هنوز هم در کمد لباس‌های ما یافت می‌شوند، به یکی از لوازم اصلی خیابان تبدیل شد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداسدلایل موفقیت شرکت آدیداس

محبوبیت رو به رشد :

دهه ۱۹۷۰ تأثیر زیادی بر فرهنگ کفش کتانی امروزی ما داشت. این پایه و اساس مدل‌های افسانه‌ای مانند آدیداس استن اسمیت، آدیداس سوپراستار و بسیاری دیگر شد که به کفش‌های ضروری در هر مجموعه کفش‌های ورزشی تبدیل شده‌اند.
علاوه بر آن، آدیداس Telstar به اولین توپ رسمی جام جهانی در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک تبدیل شد و این شرکت را در یکی از بزرگترین صحنه های جهان برجسته کرد.
با کنار همه این خبرهای خوب، زمانی که آدولف «آدی» داسلر در سال ۱۹۷۸ درگذشت، نام تجاری برای همیشه تغییر کرد و عشق بی پایان خود به ورزش را به همسرش کته و پسرش هورست منتقل کرد. بر این اساس، به جرات می‌توان گفت که این مادر و پسر نتوانستند آدیداس را به عنوان یکی از موفق‌ترین برندهای تاریخ و جایگاه افسانه‌ای در صنعت کالاهای ورزشی هدایت کنند.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

تولد ترفویل :

در سال ۱۹۷۲ بازی های المپیک در آلمان، زادگاه آدیداس برگزار شد. این برند از این به عنوان فرصتی برای معرفی یک لوگوی جدید استفاده کرد که اکنون نمادین Trefoil است. سه خط مترادف با نام تجاری در امتداد پایین لوگو قرار داشتند، اما این “Trefoil” جدید به عنوان نمادی کاملاً جدید از عملکرد نیروگاه آلمانی استفاده شد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

گام های بعدی :

با وجود خروج آدی داسلر، هیچ مانعی برای آدیداس وجود نداشت. به لطف گروه هیپ هاپ ایالات متحده، چیزی که زمانی برندی بود که به تنهایی در ورزش متمرکز بود، به موفقیت بزرگی در صحنه موسیقی و مد تبدیل شد، با ظاهر آدیداس سوپراستار که به سبک زندگی بسکتبال تبدیل شده بود در کانون توجه قرار گرفت و همچنین کت بمب افکن M45k Best. DMC را اجرا کنید. این مشارکت اولین همکاری بین یک گروه موسیقی و شرکت ورزشی را رقم زد و درهای همکاری های دیگری را که امروز می شناسیم و دوست داریم باز کرد.

گزیده :   چرا مرسدس بنز موفق شد

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

در سال ۱۹۸۷، هورست، تنها سه سال پس از مرگ مادرش کته در سال ۱۹۸۴، درگذشت. تجارت آدیداس به یک مدیر اجرایی واگذار شد و برای اولین بار، برند آدیداس دیگر یک تجارت خانوادگی نبود.

با این وجود موفقیت های بزرگ در قلب شرکت ، دهه ۱۹۸۰ همچنان دهه نوآوری برای آدیداس بود . یکی از نوآوری های برجسته ، سیستم پیچشی آدیداس بود که در سال ۱۹۸۸ ، درست قبل از اینکه آدیداس وارد بازار بورس آلمان شود ، راه اندازی شد .

آدیداس در فرهنگ عامه :

در پایان دهه ۱۹۸۰ ، آدیداس در راه تبدیل شدن به یک نام خانوادگی روزمره بود . پس از بازی در فیلم هایی مانند بلید رانر، آکادمی پلیس، پلیس بورلی هیلز و حتی راکی ، این برند مستقیماً در صحنه هیپ هاپ به نمایش درآمد. سال ۱۹۸۶ سالی بود که Run-D.M.C ادای احترام خود را به برند سه راه راه My Adidas منتشر کرد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

بازگشت :

از آنجایی که آدی، کته و هورست اکنون همه از بین رفته اند و اکثریت سهام شرکت توسط اعضای مختلف خانواده داسلر فروخته می شود، آدیداس دیگر در اختیار خانواده داسلر نبود. این برند با سه راه راه تقریباً به دلیل مدیریت ضعیف در سال ۱۹۹۲ ورشکست شد، اما زمانی که تاجر فرانسوی رابرت لوئیس دریفوس در سال ۱۹۹۳ سکان هدایت را به دست گرفت ، آدیداس یک بار دیگر دوره جدیدی را آغاز کرد.
دریفوس در سال ۱۹۹۳ یکی از معروف‌ ترین کفش‌ های فوتبال آدیداس پرداتور را به بازار عرضه کرد که دیوید بکهام، رابین ون پرسی و بسیاری دیگر از نمادهای این ورزش را پوشیده بودند. دریفوس همچنین آدیداس را وارد مرزهای جدید کرد ، زیرا او اولین وب سایت آدیداس و لوگوی Badge of Sport را در سال ۱۹۹۶ راه اندازی کرد.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

پیشرفت :

با پیوستن ورزشکاران کلاس جهانی به خانواده و طرح های جدید پوشاک و کفش، دریفوس برنامه های بزرگی برای شرکت داشت. پس از خرید گروه Salomon و سایر برند های موجود در بازار در اواخر دهه ۹۰، گروه شرکت‌ های آدیداس با عنوان adidas-Salomon AG رسمی شد و زمینه را برای مشارکت‌ ها و فناوری‌ های بیشتر فراهم کرد. ریباک به عنوان یک برند فرعی قرارداد امضا کرد ، یوجی یاماموتو، طراح مد ژاپنی مشهور جهان، آدیداس Y3 را راه‌اندازی کرد ، استلا مک کارتنی به خدمه پیوست و بسیاری از نام‌ های مطرح دیگر در صنعت به دنبال آن بودند.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

عصر مدرن :

به سرعت تا به امروز، آدیداس در حال حاضر بزرگترین برند پوشاک ورزشی در اروپا است، با چندین شراکت در قفل، از جمله LEGO، Prada، Bad Bunny، Palace Skateboards، و منچستریونایتد.

فرهنگ این برند ممکن است ریشه در ورزش داشته باشد، اما حضور آن‌ ها در خیابان‌ ها نیز به لطف تلاش‌ های رپر مشهور کانیه وست و مجموعه رو به رشد Yeezy او، همچنین فارل ویلیام و خط تولید آدیداس NMD Hu، بی‌نظیر است.

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

دلایل موفقیت شرکت آدیداس

نه تنها این، بلکه تمرکز برند امروزی بر روی فناوری‌ های Boost و Futurecraft و آینده‌ای بسیار پایدارتر است – اصلاح قطعات ضروری خود با کفش‌ های کتانی آدیداس وگان‌ پسند مانند Parley Ocean Plastic و Primegreen.

 

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها