منوچهر اسماعیلی درگذشت

منوچهر اسماعیلی درگذشت

به نام خدا

منوچهر اسماعیلی در گذشت :

باری دیگر به سوگ یک هنرمند نام آور نشسته ایم .
منوچهر اسماعیلی استاد دوبلور ایران درگذشت یکی از سرشناسان عرصه هنر دوبلوری بودند که
سابقه هنری ایشان برهمگان روشن بود .

گزیده

منوچهر اسماعیلی کیست :

ایشان هشتم فروردین ۱۳۱۸ در کرمانشاه به دنیا آمد و کار و حرفه خود در صداپیشگی و دوبله را نیز از سال ۱۳۳۶ آغاز کرد گفته می شود ابتدا نقش های کوتاه و دوم و سوم ، مرحوم منوچهر اسماعیلی از سال ۱۳۴۲ نیز مدیریت دوبله بسیاری از فیلم‌های بزرگ جهان را بر عهده داشت. و همچنین در سال ۱۳۳۸ در فیلم دروازه‌های پاریس درخشید و دوبله فیلم بن هور به مدیریت دوبلاژ احمد رسول‌زاده در سال ۱۳۴۱ اوج کارش بود. گویندگی در فیلم رسالت به جای آنتونی کوئین (حمزه) و فیلم پاپیون به جای استیو مک کوئین از جمله کارهایحرفه ای و معروف ایشان می باشد .

گزیده

سابقه و افتخارات مرد خوش صدا ایران :

ایشان نه تنها در کار خود حرفه و پر سابقه بودند بلکه استعدادی عجیب داشتند و یکی از نمونه کارهای ایشان که خوش درخشید سریال هزار دستان به کارگردانی مرحوم علی حاتمی بود. او می توانست به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) صحبت کند. اسماعیلی به جای شعبان (محمدعلی کشاورز)، به جای رضا تفنگچی (جمشید مشایخی) و همچنین (عزت‌الله انتظامی) و جمشید لایق در این سریال معروف صحبت کرد . و همچنین در فیلم سینمایی مادر هنرنمایی‌ کرد که این اثر هم از مرحوم علی حاتمی بود و استاد منوچهر اسماعیلی همزمان به جای سه بازیگر یعنی محمدعلی کشاورز، جمشید هاشم‌پور و اکبر عبدی صحبت کرده بود. ( نکته قابل توجه ایشان بعد از انقلاب اسلامی از سال ۵۷ تا ۱۳۶۶ بخاطر دوبله فیلم های ایرانی قبل از انقلاب ممنوع الکار شد اما از سال ۶۶ با دعوت محسن مخملبافت به حوزه هنری، دوبله فیلم هایش را به زبان عربی شروع کرد تا اینکه دوبله فیلم «هزارستان» بجای ۵ شخصیت فیلم بازگشت تحسین برانگیزی داشت )

گزیده

سابقه مفید و ارزشمند :

ایشان خیلی به حرفه خود اهمیت می داد و این از شواهد امر معلوم بود و قابل تحسین که می توانیم به چند نمونه کوچک از سابقه هنری و مفید ایشان بگوییم از جمله :
مدیریت ارشد دوبلاژ بیش از ۲۰۰ فیلم چه سینمایی و چه تلویزیونی، و همچنین برنامه‌های رادیویی. ایفای نقش در پست دوبلور و گوینده بیش از ۱۵۰۰ اثر ماندگار ، نقش آفرینی در فیلم‌های سینمایی، سرپرست انجمن و رئیس صنف گویندگان ایران، مدرس فنون و تکنیک‌های گویندگی ، مدرس مدیریت دوبلاژ ، و …

گزیده :   سایه از سر ادبیات ایران کم شد

جوایز و افتخارات استاد اسماعیلی :

می توانیم در اینجا اشاره کنیم از منوچهر اسماعیلی در یازدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی (دنیای تصویر) که میزبان ستارگان سینما و تلویزیون ایران بود. در بخشی از این مراسم از یک عمر فعالیت هنری ایشان تقدیر کردند. و همچنین تندیس زرین حافظ نیز به این هنرمند با صدای جادویی هدیه داده شد.

گزیده

زندگی و ازدواج استاد اسماعیلی :

گفته می شود ایشان قبل از انقلاب ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که یکی خارج از کشور زندگی می کند ، و دیگری با نام متانت اسماعیلی در ایران هستند و مسیر پدر را در پیش گرفته و هم اکنون یکی از دوبلور های خوب ما هستند . روح استاد منوچهر اسماعیلی شاد و یادش گرامی باد .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها