لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

به نام خدا

 

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز :

لیونل آندرس مسی به اسپانیایی (Lionel Andrés Messi) زاده۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ است.وی یکی از نام آوران فوتبال جهان می باشد که اصالتا آرژانتینی است و برای تیم ملی آرژانتین بازی می کند او در طول دوران حرفه ای اش بیش از ۸۰۰ گل و ۳۵۰ پاس برای باشگاه ها و کشورش به ثمر رسانده و رکورد بیشترین تعداد گل را به عنوان بازیکن برای باشگاه بارسلونا نیز دارد همچنین این بازیکن پرافتخار ۸ بار برنده توپ طلا و ۶ برنده کفش طلای اروپا شده است . او بازیکن محبوب همه قشر از مردم جهان است .

 

گزیده

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

دوران کودکی اسطوره فوتبال :

گفته می شود نام کامل او  لیونل آندرس مسی کوچیتینی است ، وی در شهر روزاریو، سانتا فه چشم به جهان گشود. پدر او به نام خورخه هوراکیو مسی، کارگر یک کارخانه بوده و مادرش به نام سلیا ماریا کوچیتینی، به عنوان نظافتچی نیمه‌وقت مشغول به کار بود.‌(لیونل مسی از ابتدا تا به امروز)

می گویند پدر و مادر مسی متعلق به کشور ایتالیا و شهر آنکونا می باشند. در سال ۱۸۸۳ به کشور آرژانتین نقل مکان کردند. او دو برادر بزرگتر از خود به نام های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سل دارد. زمانی که لیونل فقط  ۵ سال داشت، فوتبال را در تیمی که پدرش مربی گری آن را برعهده داشت، یعنی تیم گراندولی شروع کرد. سپس در سال ۱۹۹۵، به شهر نیولز اولد بویز که تیم روزاریو در آن بود، رفت.‌ پس از مدتی بازی در آن تیم، مسی به عنوان پسری جوان به عنوان عضوی تاثیرگذار شناخته شد. هنگامی که او در سن ۱۱ سالگی بود مشخص شد که از نظر جسمی دچار کمبود هورمون رشد می باشد. با وجودی که ریور پلاته علاقمند به رشد و ارتقاء مسی در فوتبال بود، ولی هیچ رغبتی به تقبل مخارج درمان این پسر پر استعداد نشان نداد ( بیماری که بالغ بر ۹۰۰دلار در ماه بود )در آن هنگام مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا به نام کارلوس رکساچ، از طریق خویشاوندان مسی در لیدا و کاتالونیا نسبت به توانمندی و استعداد او اطلاعاتی کسب کرده بود. از این جهت مسی به همراه خاله‌اش برای انجام یک گفتگو و دیدار به آنجا رفتند. رکساچ بدون آن که کاغذی در دست داشته باشد، توصیه نمود قرارداد مسی را بر روی یک دستمال کاغذی درج کنند.‌ در پی این اقدام، باشگاه بارسلونا هزینه ها و مخارج درمانی مسی را برعهده گرفت به این شرط که او به کشور اسپانیا نقل مکان کند. مسی در کنار پدرش به شهر بارسلون مهاجرت کرد، این شهر جایی بود که او در آموزشگاه جوانان باشگاه ثبت نام کرد.

گزیده :   جام جهانی فوتبال قطر 2022

گزیده

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

شروعی طوفانی و بارسلونا :

یکی از اسم های مشهور او لئو مسی است که این بازیکن بین سال های ۲۰۰۰ تا۲۰۰۳ ابتدا در تیم نوجوانان بارسلونا و پس از آن در تیم مبتدیان A و B بارسلونا بازی کرد ، در تیم مبتدیان A توانست ۳۷ گل را در ۳۰ بازی به ثمر رساند. وی در سال ۲۰۰۳ به دلیل مشکلات مالی باشگاه تا مرز جدایی از تیم بارسلونا پیش رفت. اما مربی تیم جوانان مدیریت را قانع کرد تا او را در باشگاه حفظ کند . باید گفت مسی در فصل ۲۰۰۳با رکوردی عجیب در ۵تیم مختلف بازی کرد. اولین بازی اش در تیم مبتدیان B را با یک گل آغاز کرد و به تیم A ارتقاء یافت و در ۱۴بازی ۲۱گل به ثمر رساند. پس از آن در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۳ در تیم C بارسلونا آغاز به کار کرد و سپس در ۶ مارس ۲۰۰۴ در تیم B بارسلونا مشغول به بازی شد.(لیونل مسی از ابتدا تا به امروز ) او در طول فصل برای هر دو تیم بازی کرد و در ۱۰بازی پنج گل به ثمر رساند و در پنج بازی بعدی نتوانست گلی به ثمر رساند.لئو مسی اولین بازی رسمیش در ترکیب اصلی بارسلونا را در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۳ زمانی که ۱۶ سال داشت در دیداری دوستانه برابر پورتو انجام داد.وبعد کمتر از یک سال ، در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴، فرانک ریکارد، مسی را در بازی مقابل اسپانیول به میدان فرستاد تا اولین بازیش را در لا لیگا انجام دهد.مسی در مورد سرمربی سابقش، فرانک رایکارد، گفته‌است:واقعیت این است که ریکارد عامل اصلی پیشرفت من بود،اعتمادی که او در موقعی که من فقط شانزده یا هفده ساله بودم به من داشت را هرگز فراموش نخواهم کرد.

 

گزیده

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

 

درخشش لئو مسی در سوپرجام :

او توانست در دیدار سوپرجام فوتبال اسپانیا مقابل رئال مادرید در دو دیدار رفت و برگشت سه گل و دو پاس گل بدهد تا تیمش در مجموع ۵–۴ پیروز شود. و این درخشش در بازی ها ادامه یافت در بازی برابر پورتو از پاس ضعیف مدافع تیم مقابل یعنی فردی گوارین استفاده کرد و گلی دیگر به ثمر رساند. پس از آن به سسک فابرگاس یک پاس گل داد تا بارسلونا بازی را۲–۰ به سود خود به پایان ببرد ، و در سوپرجام فوتبال اروپا (تنها رقابت رسمی که در آن موفق به گلزنی نشده بود) گلزنی کند .مسی در ۲۸ سپتامبر اولین گل خود در لیگ قهرمانان را در بازی مقابل باته بوریسف به ثمر رساند. لیونل مسی از ابتدا تا به امروز مسی در آن بازی دو بار دروازهٔ تیم حریف را باز کرد.

گزیده :   آغاز لیگ برتر

او در آن بازی دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا شد و به رکورد لادیسلائو کوبالا با ۱۹۴ گل در بازی‌های رسمی رسید.مسی در حال بازی در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۱در بازی برابر سانتوس در فینال جام باشگاه‌های جهان موفق به گلزنی شد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و توپ طلایی آن رقابت‌ها را ازآن خود کرد .مسی جایزهٔ بهترین بازیکن سال یوفا در سال ۲۰۱۱ را با شکست هم تیمی خود ژاوی و بازیکن رئال کریستیانو رونالدو به دست آورد. مسی توپ طلای جهانِ فیفا را در همان سال با شکست ژاوی و کریستیانو رونالدو برنده شد. با بردن دوبارهٔ توپ طلا، مسی چهارمین نفری شد که این افتخار را سه بار کسب کرده‌است. قبل از مسی یوهان کرایف، میشل پلاتینی و مارکو فان باستن توانسته بودند سه بار توپ طلا را برنده شوند.

 

گزیده

لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

 

اسطوره فوتبال و زندگی خصوصی اش :

درباره زندگی خصوصی این بازیکن باید بدانید که همسر لیونل مسی به نام آنتونلا روکوزو، از جمله مدل های مشهور و زیبای کشور آرژانتین است. او در بیست و ششم فوریه سال ۱۹۸۸ متولد شد. هنگامی که لئو در سن۹ سالگی و آنتونیا هشت سال داشت، آنها مدتی با هم آشنا بودند هنگام مسی توجه اش بسیار به این دختر کوچک متمایل گشته بود ولی با مهاجرت او به تیم بارسلونا این ارتباط گسسته شد.پس از چند سال یکی از دوستان مشترک شان به نام آنتونیا درگذشت. لذا لیونل جهت سپری کردن تعطیلات و گذراندن ایام در زادگاهش عازم آرژانتین شد،او برای تسلا و غمگساری به آنتونلا اوقاتی را اختصاص داد تا اندکی از نگرانی و ناراحتی دوست دوران کودکی اش کم کند، و این پایان ماجرا نبود برخلاف فاصله مکانی زیادی که میان مسی و آنتونیا وجود داشت (آنتونیا در حال تحصیل در آرژانتین بوده و لئو در باشگاه بارسلونا بازی می کرد) این ارتباط ادامه پیدا کرده و گسترش یافت. به طوری که آنها همچون یک روح ناگسستنی شدند. هم اکنون آنها در کشور فرانسه ساکن بوده و دارای سه پسر به نامهای تیاگو متولد ۲۰۱۲، متئو متولد ۲۰۱۵ و کیورو متولد ۲۰۱۸هستند. لیونل مسی از ابتدا تا به امروز

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها