دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

مقدمه :

هدف تسلا موتورز ایجاد انقلابی در بازار خودرو با ایجاد خودروی الکتریکی بود.
تسلا تقریباً سریعتر از هر شرکت دیگری در تاریخ تجارت به موفقیت رسیده است .
تسلا می‌خواست خودروهای الکتریکی بسازد که راحت‌تر ، مایل ‌های بهتر و کیفیت بالاتری نسبت به خودرو های موجود در بازار داشته باشند .
تسلا یکی از بزرگترین نام های جهان است . این شرکت به عنوان یکی از موفق ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی شناخته شده است. اگرچه تسلا ارتباط نزدیکی با ایلان ماسک بسیار موفق دارد، اما او بنیانگذار اصلی شرکت نبود. بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چه کسی تسلا را تأسیس کرد و ماسک چه نقشی داشت .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

تاریخچه تسلا :

تسلا تقریباً سریع‌ تر از هر شرکت دیگری در تاریخ کسب‌ و کار به موفقیت رسیده است ، و از زمان تأسیس خود در سال ۲۰۰۳ به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است که طولانی‌ ترین مدیر اجرایی آن را به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل کرده است .

این شرکت که با نام تسلا موتورز شروع به کار کرد ، به دنبال ایجاد انقلابی در بازار خودرو با ایجاد خودروهای الکتریکی بود که می‌توانست مصرف‌کننده پسند باشد و پایداری بازار حمل و نقل را افزایش دهد . پس از نامگذاری ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل خود در سال ۲۰۰۸ ، این شرکت شروع به گسترش سبد خود کرد و بیشتر به سمت تولید انرژی پاک و مزارع خورشیدی حرکت کرد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

امروزه این شرکت به فروش خودرو های الکتریکی ادامه می دهد و به دلیل موفقیت در این زمینه شناخته شده است ، با این حال، به لطف خرید ها و تولید و نوآوری خود ، تسلا بیشتر در زمینه تولید و ذخیره انرژی پاک ، از جمله باتری‌ها ، موفق شده است .

علاوه بر این ، این شرکت درگیر تجارت گسترده خرید و فروش اعتبارات مالیاتی شده است و از آن پول برای کسب سود استفاده می کند و بیشتر در یک بازار ثانویه محبوب شرکت می کند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

تاسیس تسلا چگونه اتفاق افتاد ؟

ایده تاسیس تسلا ساده بود : تسلا با مهندسانی که می خواستند روش ساخت خودرو ها را تغییر دهند ، ایجاد شد . این دو مهندس – مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ – شرکت را در ۱ ژوئیه ۲۰۰۳ تأسیس کردند . این شرکت در ابتدا تسلا موتورز نام داشت و دارای لوگویی بسیار متفاوت با لوگو امروزش بود .
ابرهارد و تارپنینگ می‌خواستند خودرو های الکتریکی بسازند که راحت‌تر ، مایل ‌های بهتر و کیفیت بالاتری نسبت به خودرو هایی که در حال حاضر توسط رقبایشان تولید می‌شوند ، داشته باشند . زمانی که این شرکت در ابتدا تأسیس شد ، ابرهارد مدیر عامل شرکت بود و تارپنینگ به عنوان معاون مهندسی فعالیت می کرد . ایده ایجاد این شرکت تا حد زیادی بر اساس یکی از رقبای آن ها به نام جنرال موتورز بود که از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ یک خط تولید خودرو های برقی را راه اندازی کرد .

مانند بسیاری از شرکت های فناوری ، تسلا موتورز به دنبال سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری در شرکت خود بود . یکی از اولین و بزرگترین سهامداران آن ها ایلان ماسک بود . البته تسلا مهمترین جنبه شغلی بسیاری از مردان درگیر با آن ، از جمله ماسک ، خواهد بود .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

تسلا در طول سال ها :

سال های اولیه : ۲۰۰۳ – ۲۰۰۶

در سال ۲۰۰۳، ایان رایت به ابرهارد و تارپنینگ در تسلا پیوست . این سه نفر سپس در سال ۲۰۰۴ به دنبال سرمایه گذاری برای تسلا بودند . ایلان ماسک یکی از اولین سرمایه گذاران و همچنین یکی از بزرگترین سرمایه گذاران تسلا شد . در فوریه ۲۰۰۴ او ۶٫۵ میلیون دلار از کل ۷٫۵ میلیون دلاری را که تسلا دریافت کرد سرمایه گذاری کرد و متعاقباً رئیس هیئت مدیره تسلا شد . جی بی استرابل در می ۲۰۰۴ به تسلا پیوست و در نهایت در سال ۲۰۰۹ به همراه ابرهارد ، تارپنینگ ، رایت و ماسک به عنوان یکی از بنیانگذاران تسلا طبقه بندی شد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

در سال ۲۰۰۵ ، ایلان ماسک در خط مقدم دور دوم سرمایه گذاری تسلا قرار داشت که این بار به دنبال سرمایه گذاری ۱۳ میلیون دلاری بود . او دوباره در می ۲۰۰۶ دور سوم را رهبری کرد و تسلا به دنبال سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلاری بود . این بار تسلا از بنیانگذاران گوگل و رئیس سابق eBay و دیگران کمک مالی دریافت کرد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

رودستر و ایلان ماسک : ۲۰۰۶ – ۲۰۰۹

رودستر – اولین خودروی برقی این شرکت – در سال ۲۰۰۶ معرفی شد . تا این لحظه ، این شرکت برای فعالیت کاملاً به سرمایه گذاری خطرپذیر وابسته بود و این اولین بار بود که آن ها محصولی را پیشنهاد کردند که واقعاً می توانست سود آور باشد .

گزیده :   شرکت آمازون

رودستر به دلیل کاربردی بودنش قابل توجه بود : می‌توان آن را به عنوان یک خودروی معمولی برای هرکسی که به مدلی سازگار تر از نظر زیست ‌محیطی علاقه‌مند بود ، استفاده کرد . مدلی که بیشتر به سمت استفاده از انرژی پاک به جای سوخت ‌های فسیلی سوق داده شود . باتری مورد استفاده در خودرو های رودستر قابل شارژ بود و به کاربران این امکان را می داد که مسافت های زیادی را با سرعت بالا بدون نیاز به شارژ مجدد طی کنند . تولید رودستر در سال جاری آغاز شد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

تسلا در سال ۲۰۰۸ : با این حال ، همه چیز در تسلا خوب نبود و مشاغل بنیانگذاران شروع به تغییر کرد . هیئت مدیره شرکت در سال ۲۰۰۷ از ابرهارد خواست استعفا دهد . او به سمت دیگری منتقل شد اما در ژانویه ۲۰۰۸ شرکت را ترک کرد . تارپنینگ نیز در همان ماه از این کار پیروی کرد . ابرهارد بعداً از ماسک به دلیل دخالت او در تغییر رهبری شکایت کرد .

در دسامبر ۲۰۰۷ ، Ze’ev Drori مدیرعامل دائمی این شرکت شد ، اما این مدت طول نکشید و ماسک در سال ۲۰۰۸ مدیرعامل شد . با این حال ، تا سال ۲۰۰۹ ، این شرکت مبالغ هنگفتی جمع آوری کرده بود و شروع به تولید خودرو کرد. همچنین ۴۶۵ میلیون دلار وام از دولت ایالات متحده دریافت کرد .

اولین محصول تسلا :

تسلا مدل S
تسلا مدل S اولین بار در سال ۲۰۱۲ تولید شد و رکورد های فروش زیادی را شکست.
تسلا در سال ۲۰۱۰ پس از عرضه اولیه عمومی که موفقیت بزرگی بود، وارد بازار سهام ایالات متحده شد

در این دوره زمانی ، این شرکت همچنین تولید را در کارخانه تسلا کالیفرنیا آغاز کرد . در سال ۲۰۱۲ ، تولید رودستر را متوقف کرد و به جدیدترین خودروی خود ، مدل S که به عنوان یک سدان لوکس معرفی می شد ، نقل مکان کرد . مدل S رکورد های فروش متعددی را خواهد شکست .

در سال ۲۰۱۴ ، تسلا شروع به کار بر روی پروژه ای کرد که هنوز در حال توسعه است ، خلبان خودکار آن ، که برای سفر بدون کنترل راننده طراحی شده است . در سال ۲۰۱۵ ، تسلا همچنین شروع به تولید مدل X کرد ، یک SUV لوکس که کاملاً الکتریکی نیز بود .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

یک بازار در حال گسترش : ۲۰۱۶ – اکنون

تمرکز تسلا در سال ۲۰۱۶ زمانی که این شرکت SolarCity را خریداری کرد ، شروع به گسترش کرد و تبدیل به شرکتی که در زمینه انرژی خورشیدی فعالیت دارد شد . با انجام این کار ، تسلا به طور رسمی وارد بازار انرژی پاک و باتری شد و شروع به تولید مستقیم محصولاتی در این زمینه کرد . این همچنین به تسلا برتری داخلی نسبت به بسیاری از رقبای خود داد ، زیرا اکنون می تواند مستقیماً بسیاری از تجهیزات خود را بسازد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

در سال ۲۰۱۷ ، تسلا موتورز رسماً به تسلا تبدیل شد ، که نشان دهنده این واقعیت است که تمرکز شرکت فراتر از خودروهای الکتریکی است . لوگوی خود را نیز تغییر داد . سال ۲۰۱۷ نیز شاهد ظهور سدان مدل ۳ بود که از مشکلات و تأخیر های تولید زیادی رنج می برد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

مهم ترین اختراعات تسلا

رودستر

رودستر اولین خودروی تسلا بود . نسخه‌ های متعددی از این خودرو وجود داشت ، از جمله نمونه‌ هایی که در سال‌های ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ تولید شدند . نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد ، نسلی که ظاهراً می‌تواند ۰ – ۶۰ را در ۱٫۹ ثانیه به دست آورد . با این حال ، نسل دوم این خودرو با تاخیر های متعددی مواجه شده است ، به طوری که نسخه جدید تا زمانی در سال ۲۰۲۳ انتظار نمی رود .

مدل S ، X، ۳ و Y

پس از رودستر ، تسلا چهار مدل جدید تولید کرد : مدل S ، X، ۳ و Y. این خودرو ها همه جایگاه ‌های مختلفی را اشغال می‌کنند :

مدل S یک سدان لوکس است .
مدل ۳ یک سدان مقرون به صرفه تر است ، اگرچه هنوز هم قیمتی بالاتر از خودروی متوسط در ایالات متحده دارد .
مدل X گران تر است و ویژگی های یک SUV معمولی را دارد .
مدل Y یک SUV جمع و جور با طراحی بسیار آینده نگر است .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

اکثر شرکت‌ های خودرو سازی بسیار بیش از پنج مدل تولید کرده‌اند ، با این حال تسلا تولید نکرده است ، و همچنان به باارزش‌ ترین شرکت خودرو سازی در تمام دوران تبدیل شده است ، و از نظر ارزش بازار بسیار از رقبای خود پیشی گرفته است .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

خرید از تسلا :

خرید تسلا را می توان به یکی از دو روش انجام داد . ابتدا ، کاربران می توانند این کار را از طریق اینترنت انجام دهند و سفارش دهند یک تسلا به خانه آن ها تحویل داده شود . آن ها همچنین می توانند تسلا را در هر تعداد نمایندگی که در سراسر کشور واقع شده اند خریداری کنند . برخلاف بسیاری از رقبای خود ، تسلا مکان‌ های متعددی دارد که در مکان‌ های سنتی‌ تر خرده ‌فروشی مانند مراکز خرید قرار دارند . البته این امکانات بیشتر در مراکز خرید رده بالا قرار دارند . همچنین بازاری برای تسلا های دست دوم وجود دارد و می توان آن ها را مستقیماً از وب سایت تسلا خریداری کرد .

گزیده :   شرکت اپل

تسلا به کاربران این امکان را می دهد که برای خرید یکی از خودرو های خود هزینه های مالی خود را تامین کنند . این را می توان با وام سه تا شش ساله انجام داد . همچنین تسلا را می توان برای دو تا سه سال اجاره کرد . مانند هر برنامه تامین مالی ، وام های تسلا نیاز به بررسی اعتبار دارند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

تسلا چگونه درآمد کسب می کند ؟

ایستگاه شارژ تسلا :

تسلا همچنان بخش بزرگی از پول خود را از فروش خودرو های الکتریکی خود به دست می آورد .

تسلا در درجه اول از طریق تولید و فروش خودرو های الکتریکی خود درآمد کسب می کند . تنها در سال ۲۰۲۲ ، ۷۱٫۴۶ میلیارد دلار از درآمد ۸۱٫۴۶ میلیارد دلاری خود را از فروش خودروهای الکتریکی خود ( تقریباً ۸۸٪ ) به دست آورد . با این حال ، اخیراً مراکز سود خود را گسترش داده است . تسلا همچنین اعتبارات مالیاتی که از طرف دولت اعطا شده است را در بازار ثانویه می فروشد . این فروش ها در واقع به تسلا کمک کرد تا اولین سود خود را در جولای ۲۰۲۱ کسب کند . تسلا همچنین از انرژی خود درآمد ایجاد می کند.

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

خرید های تسلا :

تسلا با ادامه رشد ارزش بازار ، خرید های زیادی انجام داده است . به طور معمول ، این خرید ها در خدمت خرید رقبا نبوده است ، بلکه در عوض به تسلا جای پایی در یک صنعت جدید می دهد و تخصص بیشتری را برای شرکت فراهم می کند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

SolarCity

در آگوست ۲۰۱۶ ، تسلا اعلام کرد که برای خرید SolarCity به مبلغ ۲٫۶ میلیارد دلار به توافق رسیده است . این فروش به تسلا اجازه می دهد تا مستقیماً وارد تجارت تولید انرژی شود و از تولید SolarCity مستقیماً با فناوری ذخیره انرژی خود استفاده کند . تسلا گفته است که انتظار دارد در سال اول فروش ۱۵۰ دلار پس انداز کند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

اتوماسیون گرومن :

تسلا در ژانویه ۲۰۱۷ ، Grohmann Automation – از زمان تغییر نام به Tesla Grohmann Automation – خریداری کرد . هدف از خرید این بود که تسلا امکانات اتوماسیون خود را به عنوان بخشی از تلاش‌ هایش برای ایجاد یک وسیله نقلیه تمام اتوماتیک بسازد . قیمت خرید ۱۰۹٫۵ میلیون دلار بود .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

مسائل SEC :

شاید بدنام ترین دوره تصدی ایلان ماسک به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا در آگوست ۲۰۱۸ رخ داد ، زمانی که ماسک توییت کرد که در نظر دارد تسلا را خصوصی کند که ارزش سهام به ۴۲۰ دلار در هر سهم رسید . او همچنین در توییتی نوشت که برای انجام این کار بودجه تعیین کرده است .

چنین بودجه ای وجود نداشت و برنامه ریزی در بهترین حالت در مراحل اولیه بود . این توییت ‌ها قیمت سهام تسلا را افزایش داد و کمیسیون SEC دریافت که توییت‌ های ماسک قانون را نقض می‌ کند . در نتیجه، ماسک و تسلا ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کردند ، به توافق رسیدند که هر اظهاراتی که ماسک در مورد این شرکت می‌ کند ابتدا از طریق وکیل ها بررسی شود . با این حال ، او مدیرعامل باقی ماند . با وجود این ، ماسک هرگز هیچ تخلفی را به عنوان بخشی از توافق اعتراف نکرد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دعاوی حقوقی :

تسلا با بیش از ۱۰۰۰ پرونده قضایی در مورد طیف وسیعی از مسائل، از جمله نقض اطلاعات ، شرایط کارگران ، مشکلات تولید ، محصولات معیوب ، مرگ‌های ناشی از خلبان ‌های خودکار و موارد دیگر مواجه شد .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

شکایت مارتین ابرهارد از تسلا :

یکی از شکایت‌ها از سوی مارتین ابرهارد ، بنیان‌گذار و مدیرعامل تسلا انجام شد. ابرهارد پس از برکناری خود در سال ۲۰۰۸ ، از تسلا و ماسک شکایت کرد و استدلال کرد که شرکت و خود ماسک در مورد دلایل جدایی آن ها دروغ گفته اند و به ابرهارد و شغل بسیاری دیگر که درگیر بوده اند ، آسیب جدی وارد کرده اند .

دلایل موفقیت شرکت تسلا

دلایل موفقیت شرکت تسلا

صفحه نخست

تولید محتوا چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها