دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ : سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های خوشه ای و چند ملیتی در سئول کره جنوبی است . این شرکت متشکل از تعداد زیادی زیر مجموعه و شرکت تابع است. سامسونگ و شرکت های زیر مجموعه اش صنایع مختلفی را تولید می کنند و در زمینه های مختلفی فعالیت دارند . لی بیونگ چول ( Lee Byung-chul ) در سال ۱۹۳۸ در قالب یک شرکت بازرگانی گروه سامسونگ را تاسیس کرد. در طول ۳ دهه اول تاسیس این گروه در زمینه های خرده فروشی ، مبادلات اوراق بهادر ، فناوری هوافضا ، ارائه خدمات بیمه و نساجی فعالیت داشت. در اواخر ۱۹۶۰ سامسونگ وارد عرصه الکترونیک و در اواسط دهه ۱۹۷۰ وارد عرصه کشتی سازی شد .
سامسونگ اکنون با در دست گرفتن شرکت هیوندای ( Hyunday Group ) بزرگترین گروه تجاری کره جنوبی شناخته می شود . از سال ۲۰۱۷ برند سامسونگ به عنوان ششمین برند با ارزش در جهان شناخته می شود. محصولات گروه سامسونگ یک پنجم صادرات کره جنوبی را از آن خود کرده است . از ۱٫۰۸۲ میلیارد دلار تولید ناخالص کره جنوبی ، سامسونگ ۱۷ درصد از کل آن را از ان خود کرده است.
در سال ۱۹۸۷ شوک برگی به گروه سامسونگ وارد شد. بنیان گذار گروه سامسونگ ، لی بیونگ چول در گذشت. با فوت لی بیونگ چول ، ساسونگ به چهار گروه مستقل به نام های : سامسونگ ، سی جی ، هانسول و شینسگائه تبدیل شدند.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

بنیان گذار گروه سامسونگ
لی بیونگ چول بنیانگذار گروه سامسونگ زاده ۱۲ فوریه ۱۹۱۰ در شهر جئونسانگنام کره جنوبی و پسر یکی از خانواده های ثروتمند و بزرگ ملاک های مشهور کره ای در منطقه اویریئوگ بود. مادر لی بیوینگ چول ، جه جه ریم ( Jae Jae Rim ) و پدرش لی چان وو ( Lee Chan Woo ) نام داشتند . مدرسه ای که وی در آن تحصیل می کرد ، مدرسه خصوصی مونسان یونگ بود که پدر بزرگش مونسان هونگ سوک لی ( Munsan Hong Seok Lee ) تاسیس کرده بود.
لی بیونگ چول پس از در گذشت پدرش، با استفاده از ثروت پدری خود یک کارگاه برنج در زادگاه خود تاسیس کرد که متاسفانه این کارگاه موفق نبود و شکست خورد. لی بیونگ چول کارخانه برنج را تعطیل و به کار کلی روی آورد.

گزیده :   دلایل موفقیت شرکت کوکاکولا

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

همه چیز راجع به سامسونگ
لی بیونگ چول در شهر دئگو ، یک شرکت صادرات که در زمینه فروش ماهی خشک نودل و مواد غذایی محلی بود در تاریخ ۱ مارس ۱۹۳۸ تاسیس کرد. او نام سامسونگ را که به معنی سه ستاره ( Three Stars ) بود را برای شرکت خود انتخاب کرد . دلیل انتخاب این نام مربوط به لوگو اولیه این شرکت بود. سامسونگ در ابتدا شرکتی تجاری کوچک با ۴۰ کارمند بود. لی بیونگ چول به دلیل رونق گرفتن و پیشرفت این شرکت، در سال ۱۹۴۷ دفتر اصلی سامسونگ را به سئول منتقل کرد. همچنین لی بیونگ چول فعالیت های سامسونگ در زمینه صادرات گسترش داد. او شروع به صادر کردن کالا ها از تمامی نقاط کره جنوبی به کشور های دیگر کرد که شروع این اتفاق از سال ۱۹۴۵ میلادی بود.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

سامسونگ یکی از ۱۰ شرکت بزرگ تجاری در زمان شروع جنگ ، در سال ۱۹۵۰ میلادی بود. زمانی که سئول به تصرف کره شمالی در آمد ، لی بیونگ چول به ناچار تجارت خود را به شهر بوسان کره جنوبی منتقل کرد. در همان سال ، لی بیونگ چول پالایشگاه شکر چیل جدانگ ( Chil Jedang ) و چهار سال بعد یعنی در سال ۱۹۵۴ شرکت چیل موجیک ( Cheil Mojik ) را که کارخانه نساجی بود را راه اندازی کرد . کارخانه ریسندگی چیل موجیک ( Cheil Mojik ) تا به امروز بزرگترین کارخانه نساجی کره جنوبی است.
لی بیونگ چول قصد داشت که شرکت سامسونگ به عنوان شرکت مادر در زمینه های بسیاری فعالیت داشته باشد و همین اتفاق نیز افتاد و شرکت سامسونگ کالا های زیادی را تحت پوشش خود قرار داد.
لی بیونگ چول با همکاری چوی هونگ جای ( Cho Hong-jai ) که بنیان گذار هیونسونگ ( Hyosung ) بود شرکت جدیدی با نام سامسونگ مولسان گونگ سا ( Samsung Mulsan Gongsa ) و یا همان شرکت بازرگانی سامسونگ ( Samsung Trading Corporation ) را راه اندازی کردند اما پس از گذشت زمان به دلیل اختلاف نظر در زمینه مدیریت از هم جدا شدند . این شرکت بازرگانی فعالیت خود را تا به امروز بسیار گسترش داده است و تبدیل به شرکت بازرگانی سامسونگ سی اند تی ( Samsung C&T Corporation ) شده است.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

گزیده :   دلایل موفقیت شرکت IBM

ورود سامسونگ به صنایع الکترونیک
در اواخر دهه ۱۹۶۰ سامسونگ وارد عرصه صنعت الکترونیک شد. این بخش از خدمات و محصولات سامسونگ زیر مجموعه های زیادی مانند دستگاه های الکترونیکی سامسونگ ، سامسونگ کورنینگ و نیمه هادی سامسونگ ، مخابرات سامسونگ ، الکترو مکانیک سامسونگ بود . اولین محصول این مجموعه تلویزیون سیاه سفید بود که در شهر سوون کره جنوبی راه اندازی و تولید شد.
ورود سامسونگ به دنیای سخت افزار ارتباطات در سال ۱۹۸۰ میلادی رخ داد که دفتر اصلی آن در شهر گومی کره جنوبی قرار دارد . محصولات سامسونگ در زمینه تولبد تلفن و فکس توسعه یافت تا زمانی که به مرکز اصلی تلفن همراه سامسونگ تبدیل شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شرکت تا به امروزه بیش از ۸۰۰ میلیون تلفن همراه تولید کرده است.
سامسونگ این شرکت را به عنوان سامسونگ الکترونیک گروه بندی کرده است.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

همکاری سونی و سامسونگ
شرکت سونی ( Sony ) که شرکتی ژاپنی است و تمرکزی بر روی تولید LCD نداشت ، به شرکت سامسونگ پیشنهاد همکاری داد. در سال ۲۰۰۴ با همکاری این دو شرکت با هم کمپانی S – LCD را تاسیس کردند . S – LCD یکی از بزرکترین کمپانی تولید کننده پنل LCD در جهان است. شرکت سامسونگ تا سال ۲۰۱۱، ۵۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت اما در سال ۲۰۱۱ ، ۴۹ درصد از سهام مانده سونی را خرید و در حال حاظر سامسونگ صاحب مجموعه و کمپانی سونی است.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

محصولات شرکت سامسونگ
معدود افرادی را پیدا می کنید که درباره شرکت سامسونگ ، محصولات و خدمات آن چیزی ندانند و استفاده نکرده باشند. ما محصولات برند سامسونگ را که در دسته بندی های مختلف است را برای آشنایی بیشتر شما با این شرکت را در این مقاله درج کرده ایم با ما همراه باشید.

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

دسته بندی محصولات شرکت سامسونگ
پنل های LED وLCD
تلویزیون
تلفن های همراه
لوازم خانگی

دلایل موفقیت شرکت سامسونگ

زیر مجموعه های شرکت سامسونگ
۱ – بیمه عمر ( Samsung Life Insurance )
۲ – سی اند تی ( Samsung C&T Corporation )
۳ – الکترونیک ( Samsung Electronics )
۴ – فایر ( Samsung Fire )
۵ – صنایع سنگین ( Samsung Heavy Industries )

 

 

صفحه نخست

 

 

تبلیغات چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها