ایلان ماسک و ربات های انسان نما

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

به نام خدا

ایلان ماسک و ربات های انسان نما:

ایلان ماسک در جریان رویداد AI Day 2022 از مدل اولیه ربات انسان‌نمای Optimus رونمایی کرد که تا حد قابل توجهی از نرم‌افزار و برخی سنسورهای استفاده شده برای سیستم رانندگی خودکار خودروهای تسلا بهره می‌برد،همچنین جناب ماسک در جریان این رویداد گفته که این مدل اولیه برای اولین بار بدون کمک‌های جانبی توانسته راه برود و کارهای موردنظر را انجام دهد. ایلان ماسک بعد از مراسم در جلسه‌ی پرسش و پاسخ گفته که این ربات احتمالا در نهایت با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار به دست خریداران می‌رسد و با توجه به تجربه‌ای که تسلا در زمینه‌ی هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی دارد، این شرکت در حوزه‌ی رباتیک هم حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت. با گزیده همراه باشید.

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

ربات تسلا چه ویژگی‌هایی دارد:

گفته می شود به‌تازگی مجمع سال ۲۰۲۳ سهام‌داران تسلا برگزار شده است که در آن اطلاعات بیشتری پیرامون ربات تسلا و قابلیت‌های آن در اختیار عموم قرار گرفت. این ربات اکنون می‌تواند توانایی‌های انسان‌گونه‌ای مثل راه‌رفتن، بلند‌کردن اجسام و انجام کارهای ساده را از خود نشان دهد که همه را شگفت زده کرده است. فعالیت شرکت تسلا روی توسعه و ساخت ربات‌های انسان‌نما چندان جدید نیست و اولین خبر رسمی مرتبط با آن حدود ۱۹ ماه پیش منتشر شد، که تاکنون اطلاعات زیادی از آن‌ها در دسترس قرار نداشته است. البته ایلان ماسک در مجمع سهام‌داران تسلا، ویدئوی کوتاهی از نسخه اولیه ربات اپتیموس به نمایش گذاشت که بهبودهای زیادی نسبت به گذشته داشته است و حتی می‌تواند حرکات بدن مشابه با یک سیاستمدار را تقلید کند، وی اشاره دارد که وقتی شرکت تسلا اقدام به شروع کار روی توسعه هوش مصنوعی این ربات کرده است، خبری از توانایی‌هایی مثل راه‌رفتن نبوده، اما اکنون این ربات قادر است قابلیت‌های مختلفی را از خود نشان دهد. او معتقد است که نرخ پیشرفت ربات اپتیموس بسیار چشمگیر بوده است.

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

مقایسه ربات اپتیموس با ربات اطلس:

گفته می شود در ویدئویی اشاره‌شده، ربات اپتیموس درحال راه‌رفتن است اگرچه برای مقایسه، سرعت آن نسبت به ربات اطلس شرکت بوستون داینامیک، بسیار آهسته‌تر به‌نظر می‌رسد،ولیکن ربات مذکور توانایی خوبی در استفاده از انگشتان خود دارد و می‌تواند با دقت قابل‌قبولی اجسام را بلند کند و در نقطه دیگری قرار دهد. البته نباید فراموش کنیم که مقایسه اطلس و اپتیموس چندان عادلانه نیست چرا که پروژه اطلس برای سال‌های طولانی در دست توسعه بوده و لقب پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما هم به آن داده شده است.

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

بوستون داینامیک از سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را روی ربات‌های مقلد انسان آغاز کرده است.اولین ربات انسان‌نمای این شرکت در سال ۲۰۰۹ با نام PETMAN رونمایی شد و در طی دو سال، توانایی‌هایی مثل راه‌رفتن، زانو‌زدن و حفظ تعادل در مقابل نیروهای خارجی را به‌دست آورد. اولین نسخه از اطلس در سال ۲۰۱۳ به‌شکل عمومی رونمایی شد و در طی ۱۰ سال گذشته توانسته است قابلیت‌هایی مثل رقصیدن و پارکور را یاد بگیرد. در سوی دیگر، پروژه ربات تسلا کمتر از ۲ سال عمر دارد و پیشرفت آن در مقایسه با زمان سپری‌شده، کاملاً قابل‌قبول و حتی فراتر از انتظار به‌نظر نیزمی‌رسد. ایلان ماسک دربخش دیگری از صحبت‌های خود گفته بود که تسلا پیشرفته‌ترین فناوری در زمینه هوش مصنوعی کاربردی در زندگی واقعی را در اختیار دارد. از نظر او، هوش مصنوعی مورد استفاده برای هدایت خودکار خودروهای این شرکت، توانایی استفاده در ربات‌ها را نیز دارد. او معتقد است که توسعه یک ربات انسان‌نما که به کدنویسی برای انجام همه حرکات نیاز داشته باشد، چندان عاقلانه نیست و ربات‌ها باید بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی، مهارت‌های مختلف را بدون دخالت انسان یاد بگیرند و از توانایی حل مسئله برای به انجام رساندن دستورات بهره‌مند باشند.

گزیده :   پایان کاروان مسابقات کشورهای اسلامی 2021

هرچند اهداف ماسک مثل همیشه جاه‌طلبانه‌ به‌نظر می‌رسند، اما عرضه ربات‌های انسان‌نما به‌شکل تجاری، پدیده چندان دور از انتظاری نیست و احتمال می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد ربات‌هایی با توانایی انجام امور عمومی و ساده باشیم. البته چنین اقدامی می‌تواند تأثیرات گوناگونی ازجمله اثرات اقتصادی بر جوامع بشری داشته باشد و احتمال دارد شغل‌های متعددی را در معرض خطر قرار دهد.

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

رباتی که شبیه ایلان ماسک می رقصد:

ایلان ماسک به تازگی فیلمی از آخرین نسخه‌ی ربات انسان‌نمای شرکت تسلا به نام (اپتیموس) منتشر کرده است. ربات اپتیموس ژن ۲(Optimus Gen 2) 10کیلوگرم(۲۲ پوند) سبکتر، ۳۰ درصد سریع‌تر، بسیار انعطاف‌پذیرتر و توانمندتر است و نحوه حرکت آن بسیار شبیه‌تر به انسان به نظر می‌رسد. همچنین دست‌ها و پاهای جدیدی دارد و از برخی از ویژگی‌های حرکتی ایلان ماسک تقلید می‌کند.بیش از دو سال از زمانی که ماسک برای اولین بار اعلام کرد که این شرکت پا به عرصه ربات‌های انسان‌نما می‌گذارد، گذشته است.
تسلا نمونه‌های اولیه‌ کاربردی داشت و به سرعت در حال کار بود. در ماه مارس سال جاری، این شرکت یک ربات کاملا جدید اپتیموس ارائه کرد و برخی از قابلیت‌های چشمگیر آن را نشان داد. و تقریبا ۱۰ ماه بعد، یک اپتیموس ژن ۲ کاملا جدید پا به عرصه گذاشت.ربات ژن۲ دارای دو درجه آزادی در گردن، لوازم الکترونیکی و سیم‌کشی یکپارچه و پای شبیه به انسان با بخش‌های مفصلی انگشتان پا و حسگرهای نیرو/گشتاور است،همچنین این ربات با ۱۱ درجه آزادی حرکت، محرک‌های سریع‌تر و حسگرهای لمسی بر روی تمام انگشتان دست، امکان گرفتن ماهرانه‌تر اشیاء را دارد.این ربات بسیار ساده‌تر و انسان‌نماتر به نظر می‌رسد، بسیار نرم‌تر حرکت می‌کند، تعادل بهتری دارد و بهتر راه می‌رود، گفته می شود اپتیموس با بدنه سفید جدید خود بیشتر شبیه به خودروهای مدل S تسلا به نظر می‌رسد در حالی که مدل قبلی ظاهری فلزی شبیه‌ به سایبرتراک داشت. این ربات ۱۰ درصد سبک‌تر است .

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

اگرچه ربات تسلا هنوز از نظر حرکات نمایشی و توانایی از بوستون داینامیکس و ربات اطلس آن عقب‌تر می باشد. اما ربات اطلس برای تولید انبوه طراحی نشده است در حالی که ماسک و تسلا خود را در این بخش ثابت کرده‌اند. در واقع، اطلس در این مرحله صرفا یک پلتفرم تحقیقاتی است، در حالی که تسلا و بسیاری دیگر ربات‌های انسان‌نما را برای حضور به عنوان نیروی کار آماده می‌کنند،کاری که سازندگان ربات‌های انسان‌نما باید انجام دهند این است که ربات‌های خود را در حال انجام کار واقعی، در دنیای واقعی، به شیوه‌ای قابل تکرار، قابل اعتماد و انعطاف پذیر نشان دهند. آن وقت است که آنها وارد عمل می‌شوند و دنیا را تغییر می‌دهند. ویدئوی منتشر شده ربات اپتیموس یک سری حرکات رقص انجام می‌دهد که یادآور حرکات ایلان ماسک در مراسم‌های رونمایی خودروهای شرکت تسلا است.ایلان در سال ۲۰۲۱ هنگام معرفی اپتیموس گفت که این ربات روزی به انجام کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده خواهد پرداخت. باید ببینیم گفته او چقد به واقعیت می پیوندد .

گزیده :   کریستیانو رونالدو از ابتدا تا النصر

 

گزیده

ایلان ماسک و ربات های انسان نما

تصویر اولین بوسه ایلان و ربات:

گفته می شود این تصاویر که در ابتدا توسط هنرمند پابلو گوئررو ثبت شد، پس از به اشتراک گذاشتن کاربر توییتر، دانیل مارون، مورد توجه قرار گرفت. آن‌ها تصاویر ایلان ماسک را که در حال بوسه و رقص با چهار ربات زن است، منتشر کرده‌اند،در حالی که این تصاویر سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، اما فراموش نکنید که ظاهر هرچیزی می‌تواند فریبنده باشد. نشر این عکس‌های عجیب و غریب نشان می‌دهد که ممکن است داستان خیلی متفاوت تر از آنچه باشد که به نظر می‌رسد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این تصاویر سرشار از محبت و عشق واقعی است یا تنها بخشی از یک کمپین بزرگ بازاریابی برای رونمایی از این ربات زن انسان نما که می‌تواند با شما مانند یک انسان واقعی رفتار کند.اگر شما نیز به تصاویر نگاه کنید، متوجه تفاوت ها مانند رنگ ربات و ویژگی های آن از تصویری به تصویر دیگر و ناهماهنگی ظاهری ماسک با ربات خواهید شد ولیکن فراموش نکنید که هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را تغییر دهد و طرفداران زیادی نیز داشته باشد. ایلان ماسک نه تنها در دنیای خودرو و ربات‌های انسان نما پیشرفت چشمگیری داشته و تبدیل به نام ماندگاری در فناوری هوش مصنوعی شده ، حالا او از سوی سازمان غذا و دارو ایالات متحده مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان را کسب کرده است. گفته می شود اگر ایلان ماسک در آزمایش بالینی روی انسان ها موفق شود، می تواند با این فناوری بیماری های زیادی مثل افسردگی و اوتیسم را درمان کند.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغات چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها